Kötelező: 20 százalékos drágulás?

Kérdés egyelőre, hogy a baleseti különadót kivel fogják megfizettetni, az új adó akár 5-20 százalékkal is megnövelheti a kötelező biztosítás díjait, ami autósonként átlagosan 3-4000 Ft-os díjemelkedést jelentene a következő évekre - írja Biztosítás.hu.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Eddig úgy tűnt, hogy a gépkocsihoz kapcsolódó biztosítási díjak folyamatosan csökkennek, de az új költségvetés részeként szombaton bejelentett baleseti különadóval a kormányzat az egészségbiztosítási alap deficitjét szeretné egyensúlyba hozni. Az egészségbiztosítási alap hiánya 2011. első nyolc hónapjában mintegy 18 milliárd forintot tett ki, év végére pedig az OEP előrejelzése szerint mintegy 45 milliárd forint körül alakul majd. A témában nyilatkozó internetes portál, a Biztosítás.hu szerint a legnagyobb kérdés az, hogy a Kormány ennek mekkora mértékét kívánja a biztosítókra és rajtuk keresztül az autósokra hárítani.


Kérdés, mennyivel nőnek a kötelező díjai
Fotó: sxc

A gépjárművel okozott személyi sérüléses károk esetében felmerült orvosi, kórházi kezelések, kifizetett táppénznek ellentételezését az OEP jelenleg nem követeli vissza a károkozó autósoktól. A károkozókkal szembeni, a kifizetett gyógykezelések költségének egyedi visszakövetelése helyett a biztosítók fizetnek (éves OEP-biztosítók közötti megállapodások alapján) jelenleg mintegy 4 milliárd forintot. A kormány bejelentése alapján ennél vélhetően többre lesz azonban szükség a jövőben. A kérdés, hogy mennyivel többre. (Sok hazai kis- és középvállalat ma is felesleges pénzkidobásnak tartja a különböző biztosításokat, ezért csak a lehető legszükségesebb módozatokra áldoznak.)

Mivel a biztosítók egyszer már fizetnek az OEP-nek, az új adó felvetheti a kettős adóztatás kérdését, illetve jelentős hatással lehet a mintegy 4 millió autóst érintő kötelező biztosítási díjakra. Az új adó akár 15-20 százalékkal is megnövelheti a kötelező biztosítás díjait, ami autósonként átlagosan 3-4000 Ft-os díjemelkedést jelentene a következő évekre.

A drágulás miatt talán még az eddigieknél is fontosabb lesz, hogy melyik biztosítótársasággal és milyen áron kötünk szerződést. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) által frissen kiosztott, a hazai biztosítók szolgáltatási minőségét értékelő díjait tekintve az idén a Generali az abszolút nyertes. A cég a gépjármű-biztosítások mellett a többi három kategóriában (személybiztosítások, a lakossági és vállalati vagyonbiztosítások) is első helyezést ért el. A komoly szakmai tekintélynek örvendő elismerést azok a biztosítók kapják, melyek a független alkuszok szavazatai alapján az adott évben a legszínvonalasabb szolgáltatást nyújtották a gépjármű-biztosítások, a vagyonbiztosítások (lakossági és vállalati) és az személybiztosítások területén.

Ausztriában más
A most bejelentett új adó, egyébként nem azonos az Ausztriában működő ún. (köznyelven csak Blaulicht Steuer-ként emlegetett) "Kékfény adóval", melyet azoknak kell fizetniük, akik rendőrségi közreműködést kérnek, rendőrségi közreműködést egyébként nem igénylő közlekedési balesetük esetén. (Ennek mértéke Ausztriában jelenleg 36 EURO, vagyis mintegy 10.000 Ft, de csak akkor fizetendő, ha az autós külön kéri a rendőrség közreműködését.)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo