A GfK Hungária Piackutató Intézet új reprezentatív felmérést készített a biztosítási piacon néhány hete újonnan megjelent biztosítási konstrukció kapcsán, mely a bérből és fizetésből élők számára nyújt védelmet munkanélküliség és keresőképtelenség esetére. A vizsgált célcsoport - akiknek a termék szól - meglehetősen pozitívan fogadta az új terméket: 81 százalékuknak első látásra is tetszik a konstrukció, 48 százaléknak pedig a biztosítási konstrukció díjszabása, ára is megfelelő.
Érdekes módon a termék iránt érdeklődők közel fele felsőfokú iskolai végzettségű, és az összes érdeklődő 90 százaléka rendelkezik legalább érettségivel. Az érdeklődők nagy része a 30-49 éves korosztályból kerül ki: háromból két érdeklődő ebbe a korosztályba sorolható. (A munkanélküliség évek óta tartó csökkenése megállhat az EU-ban, ahogyan az európai gazdaságok növekedése lassulni fog, véli az Európai Bizottság.)
A termékről szóló első ismertetéseket követően a célcsoport 60 százaléka jelezte, elképzelhető, hogy kötni fog ilyen biztosítást, míg 8 százalékuk már most biztos abban, hogy megvásárolja a terméket. Akiket nem érdekel a biztosítás, ennek okaként azt említették, hogy már rendelkeznek elegendő biztosítással (39 százalék), tudnának vészhelyzetben másra támaszkodni (30 százalék), de olyanok is vannak, akik egyszerűen nem tartanak a munkanélküliség vagy a tartós keresőképtelenség veszélyétől (24 százalék). Itthon a munkanélküliség átlagos időtartama 16,4 hónap.