Kevesebb jut cafetériára a vállalkozásoknál

Az előző negyedévi stagnálást követően csökkent a béren kívüli juttatásokat nyújtó kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) aránya, a következő egy évben a hazai kkv-k mindössze 45 százaléka tervezi azt, hogy juttatásai között valamilyen természetbeni hozzájárulást is ad dolgozóinak - közölte Németh László, a K&H kkv marketing főosztályvezetője.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

"A K&H 500 hazai kkv vezető megkérdezésén alapuló negyedéves felmérése szerint az előző negyedévhez képest 8 százalékponttal esett vissza azon vállalkozások aránya, amelyek az alkalmazható béren kívüli juttatások valamelyikét beépítik bérezési rendszerükbe" - idézte a főosztályvezetőt a bank hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye. A 45 százalékos arány az elmúlt évek legalacsonyabb értéke.

Marad a francia utalványcég
A Le Chèque Déjeuner a magyar piacon marad. Továbbra is kibocsátja a béren kívüli juttatások igénybevételéhez szükséges utalványait, illetve visszaváltja ezeket a rajtuk feltüntetett érvényességi idő lejártáig – közölte a társaság a hazai sajtóban megjelent hírekre reagálva. A témában kiadott közlemény tömören annyit tartalmaz még, hogy a 2012. január 1-jén életbe lépett új cafeteria szabályozás - ahogyan más piaci szereplők esetében is - negatív hatással volt a Le Chèque Déjeuner forgalmára, bevételében csökkenést eredményezett. A vállalat a változásokra reagálva átalakította, az új üzleti környezethez igazította szolgáltatásait és magyarországi működését. A cég utalványaival mintegy 60 ezer beváltóhelyen lehet jelenleg fizetni.

A legnépszerűbb az étkezési utalvány

A juttatásokat illetően továbbra is az étkezési hozzájárulás a leggyakoribb. Ezt a formát jelenleg a cégek negyede tervezi alkalmazni, annak ellenére, hogy jelentős, 11 százalékpontos csökkenés volt tapasztalható az elmúlt negyedévhez képest.

A második helyen változatlanul a közlekedési hozzájárulás áll. A bank felmérése szerint a kkv-k ötöde kívánja így támogatni dolgozóit.

A nemrég bevezetett SZÉP Kártya tartja harmadik helyét. A vállalkozások tizede számol vele az adható juttatások között - részletezte Németh László.

A mezőgazdasági vállalkozások a legaktívabbak

A különböző ágazatokat tekintve a mezőgazdasági vállalkozások állnak az élen a cafetéria juttatásokat illetően: több mint felük (64 százalékuk) tervez nyújtani a következő egy év során béren kívüli hozzájárulást. Ezen belül is a legnépszerűbb az étkezési utalvány, amelyet a közlekedési költségek megtérítése, illetve a ruhapénz követ.

Az ipari vállalkozások közel fele (48 százalékuk) gondolkodik valamilyen cafetéria juttatásban. A cafetéria-elemeket tekintve a sorrend megegyezik a mezőgazdasági cégekkel.

A kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások 43 százaléka kalkulál valamely béren kívüli járandósággal. Míg azonban az étkezés és utazás támogatása mellett a kereskedelemben a pénzbeli jutalmat, addig a szolgáltató szektorban a SZÉP Kártyát részesítik előnyben.

A befektetési típusú béren kívüli hozzájárulások - egészségpénztár, nyugdíjpénztár és életbiztosítás - ugyan kisebb mértékben, de megmaradtak a cafetéria elemek között. Számottevő csökkenés az életbiztosításnál figyelhető meg, amely a felére esett vissza, így jelenleg 3 százalékon áll. Ezek a juttatások továbbra is főként a középvállalkozásokra jellemzőek - mutatott rá a főosztályvezető.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo