Kevesebb jut cafetériára a vállalkozásoknál

Az előző negyedévi stagnálást követően csökkent a béren kívüli juttatásokat nyújtó kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) aránya, a következő egy évben a hazai kkv-k mindössze 45 százaléka tervezi azt, hogy juttatásai között valamilyen természetbeni hozzájárulást is ad dolgozóinak - közölte Németh László, a K&H kkv marketing főosztályvezetője.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"A K&H 500 hazai kkv vezető megkérdezésén alapuló negyedéves felmérése szerint az előző negyedévhez képest 8 százalékponttal esett vissza azon vállalkozások aránya, amelyek az alkalmazható béren kívüli juttatások valamelyikét beépítik bérezési rendszerükbe" - idézte a főosztályvezetőt a bank hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye. A 45 százalékos arány az elmúlt évek legalacsonyabb értéke.

Marad a francia utalványcég
A Le Chèque Déjeuner a magyar piacon marad. Továbbra is kibocsátja a béren kívüli juttatások igénybevételéhez szükséges utalványait, illetve visszaváltja ezeket a rajtuk feltüntetett érvényességi idő lejártáig – közölte a társaság a hazai sajtóban megjelent hírekre reagálva. A témában kiadott közlemény tömören annyit tartalmaz még, hogy a 2012. január 1-jén életbe lépett új cafeteria szabályozás - ahogyan más piaci szereplők esetében is - negatív hatással volt a Le Chèque Déjeuner forgalmára, bevételében csökkenést eredményezett. A vállalat a változásokra reagálva átalakította, az új üzleti környezethez igazította szolgáltatásait és magyarországi működését. A cég utalványaival mintegy 60 ezer beváltóhelyen lehet jelenleg fizetni.

A legnépszerűbb az étkezési utalvány

A juttatásokat illetően továbbra is az étkezési hozzájárulás a leggyakoribb. Ezt a formát jelenleg a cégek negyede tervezi alkalmazni, annak ellenére, hogy jelentős, 11 százalékpontos csökkenés volt tapasztalható az elmúlt negyedévhez képest.

A második helyen változatlanul a közlekedési hozzájárulás áll. A bank felmérése szerint a kkv-k ötöde kívánja így támogatni dolgozóit.

A nemrég bevezetett SZÉP Kártya tartja harmadik helyét. A vállalkozások tizede számol vele az adható juttatások között - részletezte Németh László.

A mezőgazdasági vállalkozások a legaktívabbak

A különböző ágazatokat tekintve a mezőgazdasági vállalkozások állnak az élen a cafetéria juttatásokat illetően: több mint felük (64 százalékuk) tervez nyújtani a következő egy év során béren kívüli hozzájárulást. Ezen belül is a legnépszerűbb az étkezési utalvány, amelyet a közlekedési költségek megtérítése, illetve a ruhapénz követ.

Az ipari vállalkozások közel fele (48 százalékuk) gondolkodik valamilyen cafetéria juttatásban. A cafetéria-elemeket tekintve a sorrend megegyezik a mezőgazdasági cégekkel.

A kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások 43 százaléka kalkulál valamely béren kívüli járandósággal. Míg azonban az étkezés és utazás támogatása mellett a kereskedelemben a pénzbeli jutalmat, addig a szolgáltató szektorban a SZÉP Kártyát részesítik előnyben.

A befektetési típusú béren kívüli hozzájárulások - egészségpénztár, nyugdíjpénztár és életbiztosítás - ugyan kisebb mértékben, de megmaradtak a cafetéria elemek között. Számottevő csökkenés az életbiztosításnál figyelhető meg, amely a felére esett vissza, így jelenleg 3 százalékon áll. Ezek a juttatások továbbra is főként a középvállalkozásokra jellemzőek - mutatott rá a főosztályvezető.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo