Internetezik? Drága lesz a karácsonya!

A tipikus internetező általában több embernek és nagyobb értékben vásárol karácsonyi ajándékot, mint a világhálót nem használó társai - derült ki a kirakat.hu és a Szonda-Ipsos közös felméréséből, amelyben azt vizsgálták, hogy milyenek a magyar internetezők karácsonyi vásárlási szokásai, és azok mennyiben különböznek a nem-internetezők terveitől.

Az internetezők jobb anyagi körülmények között élnek, erre enged következtetni az, hogy a piac kivételével valamennyi vásárlási helyszínt az átlagosnál jóval nagyobb arányban keresik fel, valamint az is, hogy a magyar átlag harmincezer forintjánál többet fordítanak a karácsonyi ajándékokra - áll a szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményben. Ezt megerősítik a tavalyi számok is, hiszen már akkor is lényegesen többek költöttek az internet-használók, mint a nem használók.

Jellegzetes különbség még a nem internetező fogyasztókhoz képest, hogy a különböző ajándékozni kívánt termékek között az internethasználók esetében az átlagosnál nagyobb arányt képviselnek azok, akik kozmetikumot (is) ajándékoznának karácsonyra.

Ezenkívül a ruházati cikkek és könyvek vásárlása is inkább rájuk jellemző, de alapvetően elmondható, hogy ők majdnem minden vizsgált fogyasztási cikk esetében terveznek vásárlást, szemben az internetet nem használókkal. Kivételt mindössze a gyermekjátékok és a cipők jelentenek. (Közeleg a karácsony, és a legtöbb cég valamilyen módon megköszöni munkatársainak és partnereinek az egész éves együttműködést. Ez a gesztus pénzbe kerül, és hogy mennyibe, az attól függ, hogy milyen ruhába bújtatjuk az ajándékot.)

Heti rendszerességgel kutatnak, webáruházban vásárolnak

Míg az internethasználók fele (52%) szokott valamely formában tájékozódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig az internetet nem használóknak csak a negyedére jellemző ugyanez. A világhálóról (is) tájékozódók fele (49%) legalább heti rendszerességgel keres információkat a kívánt termékről vagy szolgáltatásról. Az internetet nem használók 27 százaléka szokott más forrásból informálódni vásárlás előtt, körükben főleg a személyes tapasztalat számít a leginkább.

Az internetezők között további csoportokat alkotnak azok, akik vásároltak az elmúlt egy évben webáruházban, illetve azok, akik nem. Ezen csoportok eredményei között nem láthatunk statisztikailag szignifikáns különbséget a legtöbb esetben, hiszen mindössze a cipőket illetően lehet mondani azt, hogy a webáruházban vásárlók jóval nagyobb aránya tervez ilyet vásárolni, mint a webáruházban nem vásárlóké. 

Míg a webáruházat kipróbálóknak a kétharmada (67%) szokott informálódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig a másik szegmensnek csak a fele írható le ugyanezzel a jellemzővel. A webáruházban történő vásárlást már kipróbálóknak a 82 százaléka, míg a webshopban még nem vásárlóknak csak a 63 százaléka szokott interneten információt gyűjteni vásárlás előtt. A felmérés készítői szerint ez annak is köszönhető, hogy az utóbbiak számára a többi információforrás némiképp fontosabb, mint a webáruházban vásárlóknak.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo