Internetezik? Drága lesz a karácsonya!

A tipikus internetező általában több embernek és nagyobb értékben vásárol karácsonyi ajándékot, mint a világhálót nem használó társai - derült ki a kirakat.hu és a Szonda-Ipsos közös felméréséből, amelyben azt vizsgálták, hogy milyenek a magyar internetezők karácsonyi vásárlási szokásai, és azok mennyiben különböznek a nem-internetezők terveitől.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az internetezők jobb anyagi körülmények között élnek, erre enged következtetni az, hogy a piac kivételével valamennyi vásárlási helyszínt az átlagosnál jóval nagyobb arányban keresik fel, valamint az is, hogy a magyar átlag harmincezer forintjánál többet fordítanak a karácsonyi ajándékokra - áll a szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményben. Ezt megerősítik a tavalyi számok is, hiszen már akkor is lényegesen többek költöttek az internet-használók, mint a nem használók.

Jellegzetes különbség még a nem internetező fogyasztókhoz képest, hogy a különböző ajándékozni kívánt termékek között az internethasználók esetében az átlagosnál nagyobb arányt képviselnek azok, akik kozmetikumot (is) ajándékoznának karácsonyra.

Ezenkívül a ruházati cikkek és könyvek vásárlása is inkább rájuk jellemző, de alapvetően elmondható, hogy ők majdnem minden vizsgált fogyasztási cikk esetében terveznek vásárlást, szemben az internetet nem használókkal. Kivételt mindössze a gyermekjátékok és a cipők jelentenek. (Közeleg a karácsony, és a legtöbb cég valamilyen módon megköszöni munkatársainak és partnereinek az egész éves együttműködést. Ez a gesztus pénzbe kerül, és hogy mennyibe, az attól függ, hogy milyen ruhába bújtatjuk az ajándékot.)

Heti rendszerességgel kutatnak, webáruházban vásárolnak

Míg az internethasználók fele (52%) szokott valamely formában tájékozódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig az internetet nem használóknak csak a negyedére jellemző ugyanez. A világhálóról (is) tájékozódók fele (49%) legalább heti rendszerességgel keres információkat a kívánt termékről vagy szolgáltatásról. Az internetet nem használók 27 százaléka szokott más forrásból informálódni vásárlás előtt, körükben főleg a személyes tapasztalat számít a leginkább.

Az internetezők között további csoportokat alkotnak azok, akik vásároltak az elmúlt egy évben webáruházban, illetve azok, akik nem. Ezen csoportok eredményei között nem láthatunk statisztikailag szignifikáns különbséget a legtöbb esetben, hiszen mindössze a cipőket illetően lehet mondani azt, hogy a webáruházban vásárlók jóval nagyobb aránya tervez ilyet vásárolni, mint a webáruházban nem vásárlóké. 

Míg a webáruházat kipróbálóknak a kétharmada (67%) szokott informálódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig a másik szegmensnek csak a fele írható le ugyanezzel a jellemzővel. A webáruházban történő vásárlást már kipróbálóknak a 82 százaléka, míg a webshopban még nem vásárlóknak csak a 63 százaléka szokott interneten információt gyűjteni vásárlás előtt. A felmérés készítői szerint ez annak is köszönhető, hogy az utóbbiak számára a többi információforrás némiképp fontosabb, mint a webáruházban vásárlóknak.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo