Indul az alku!

Mától lehet kiválasztani, hogy ki hol köti meg a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását. Érdemes odafigyelni mivel háromszázezres különbség is lehet.

"Bár sok biztosító az idén átláthatóbbá tette díjtáblázatait, az idén is igen bonyolult, számtalan kategóriával, kedvezménnyel és díjszorzóval kombinált rendszerrel szembesülhet, aki belelapoz a biztosítók ma megjelent kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáit tartalmazó 36 oldalas kiadványba." - írja a szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményében Buczolich Antónia, a CLB Független Biztosítási Alkusz ügyvezető igazgatója.

A különféle kedvezmények száma ismét tovább növekedett, miközben a biztosítók - piaci stratégiájuk részeként - az egyes célcsoportok felé egyre eltérőbb mértékű tarifákat határoznak meg. Egy nagyvárosban élő, fiatal autós számára a kínált tarifák közötti különbség például akár az évi háromszázezer forintot is elérheti.

A mai napon 2008-ra immár 15 társaság hirdette meg tarifáit, közülük az idei kampány során 14-nél lehet kötelező biztosítást kötni. A díjtáblázatok áttekintése nyomán az idei kgfb-kampányt a következő tendenciák jellemzik majd a CLB szerint:

  • Az egyes biztosítók a korábbinál határozottabban céloztak meg egy-egy jól behatárolható szegmenset (több lett a korcsoport és terület szerinti besorolás). Ily módon szinte mindegyikük esetében található olyan csoport, amelyeknek képesek a legkedvezőbb díjakat biztosítani.
  • A nem preferált célcsoportok esetében sem emeltek árak a biztosítók 5-10 százaléknál nagyobb mértékben, egy biztosító kivételével, amelyik a tavalyi nagyon kedvező díjaihoz képest 20-30 százalékkal lett drágább.
  • Továbbra is jelentős, akár 3-4-szeres különbségek az egyes biztosítók árai között.
  • Általánosságban elmondható, hogy ebben az évben is a kisebb részesedéssel bíró biztosítók és egyesületek kínálják a legkedvezőbb díjakat.
  • Több biztosító is egyszerűsítette a struktúrát, azonban ezek egymás között még mindig nehezen összehasonlíthatóak
  • Az egyes biztosítók által nyújtott speciális kedvezmények száma tovább növekedett
  • A legtöbben fenntartották a meglévő és új ügyfeleknek kínált tarifák közti különbséget (az újak javára).
  • Összességében a tavalyi szinten maradtak az online-kötéseknél érvényesített (4-30 százalékig terjedő) kedvezmények.

A díjak összehasonlításában, illetve a biztosítóválasztáshoz kapcsolódó mérlegelésben a korábbi évekhez hasonlóan kulcsszerepet játszanak az alkuszok.

A CLB a www.biztositastipp.hu oldalon október 31-től lehetővé teszi mindenki számára a tarifaszámítást. A kalkulátor segítségével az autós - ha úgy dönt -, akár azonnal meg is kötheti új biztosítását.

Az autósoknak a tavalyi évhez hasonlóan egy hónapjuk lesz a döntésre, az érvényes szerződés felbontásáról 2007. december 1-jéig kell értesíteniük meglévő biztosítójukat (mivel ez szombati nap, gyakorlatilag november 30. a határidő). Az új szerződés megkötésére ez év végéig lesz lehetőségük, ehhez - idén első ízben - kérni fogják tőlük az előző biztosításuk kötvényszámát is. A kártörténeti igazolásokat az idei évtől kezdve viszont már a biztosítók feladata lesz egymástól bekérni.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo