A karácsony utáni adatok megegyeznek a korábban prognosztizáltakkal, hiszen a lakosság döntő része - összesen 58 százaléka - harmincezer forintnál kevesebbet költött ajándékokra - derül ki a kirakat.hu és a Szonda Ipsos közös felméréséből. A maradék 42 százalék csaknem fele valamivel jobban eleresztette a nadrágszíjat, ám még mindig ötvenezer forint alatt költekezett. Százezer forintot, vagy annál többet viszont csak a lakosság hat százaléka engedhetett meg magának.
Idén a legjobban a ruhakereskedők járták, hiszen a megkérdezettek 69 százaléka vásárolt ruházati cikket, ám nem sokkal maradtak le a kozmetikumok (59 %), a könyvek (55%), illetve az örök slágernek számító a gyerekjátékok (53 %) sem.
Műszaki cikket már valamivel kevesebben, de így is majdnem a lakosság fele vásárolt (39 %), ezen kívül ugyancsak népszerűek voltak a konyhai eszközök (36%), a zenei illetve filmes CD-k, DVD-k (31%). Talán némi meglepetésre a középmezőnyben végeztek a fehérneműk is, amit minden harmadik magyar gondolt jó ajándéknak.
Kevesen vásároltak a netről, aki igen, az elégedett
A felmérés szerint az idén elégedettek voltunk az ajándékokkal, hiszen a megkérdezetteknek mindössze a három százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ünnepek után visszavitte azt a boltba. Ugyancsak pozitívan nyilatkoztak a vásárlók a boltokról: visszaélésről százból csak öt ember panaszkodott, a többiek nem tapasztaltak semmilyen negatívumot a vásárlás során.
Az internetről még mindig igen kevesen, a lakosság mindössze öt százaléka vásárolt, ám ők igen elégedettek voltak: 86 százalékuk csak pozitív tapasztalatokról számolt be. Vegyes érzelme ezzel kapcsolatban 13 százaléknak volt, így mindössze százból egy ember mondta azt, hogy csak negatív tapasztalatai vannak a világhálóról való vásárlásnak.