Idén megtartottuk az ajándékokat

A lakosság csaknem fele tíz és harmincezer forint között költött karácsonykor, a legnépszerűbb ajándéknak a ruházati cikkek számítottak.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A karácsony utáni adatok megegyeznek a korábban prognosztizáltakkal, hiszen a lakosság döntő része - összesen 58 százaléka - harmincezer forintnál kevesebbet költött ajándékokra - derül ki a kirakat.hu és a Szonda Ipsos közös felméréséből. A maradék 42 százalék csaknem fele valamivel jobban eleresztette a nadrágszíjat, ám még mindig ötvenezer forint alatt költekezett. Százezer forintot, vagy annál többet viszont csak a lakosság hat százaléka engedhetett meg magának.  

Idén a legjobban a ruhakereskedők járták, hiszen a megkérdezettek 69 százaléka vásárolt ruházati cikket, ám nem sokkal maradtak le a kozmetikumok (59 %), a könyvek (55%), illetve az örök slágernek számító a gyerekjátékok (53 %) sem.

Műszaki cikket már valamivel kevesebben, de így is majdnem a lakosság fele vásárolt (39 %), ezen kívül ugyancsak népszerűek voltak a konyhai eszközök (36%), a zenei illetve filmes CD-k, DVD-k (31%). Talán némi meglepetésre a középmezőnyben végeztek a fehérneműk is, amit minden harmadik magyar gondolt jó ajándéknak.

Kevesen vásároltak a netről, aki igen, az elégedett

A felmérés szerint az idén elégedettek voltunk az ajándékokkal, hiszen a megkérdezetteknek mindössze a három százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ünnepek után visszavitte azt a boltba. Ugyancsak pozitívan nyilatkoztak a vásárlók a boltokról: visszaélésről százból csak öt ember panaszkodott, a többiek nem tapasztaltak semmilyen negatívumot a vásárlás során.

Az internetről még mindig igen kevesen, a lakosság mindössze öt százaléka vásárolt, ám ők igen elégedettek voltak: 86 százalékuk csak pozitív tapasztalatokról számolt be. Vegyes érzelme ezzel kapcsolatban 13 százaléknak volt, így mindössze százból egy ember mondta azt, hogy csak negatív tapasztalatai vannak a világhálóról való vásárlásnak.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo