Idén megtartottuk az ajándékokat

A lakosság csaknem fele tíz és harmincezer forint között költött karácsonykor, a legnépszerűbb ajándéknak a ruházati cikkek számítottak.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A karácsony utáni adatok megegyeznek a korábban prognosztizáltakkal, hiszen a lakosság döntő része - összesen 58 százaléka - harmincezer forintnál kevesebbet költött ajándékokra - derül ki a kirakat.hu és a Szonda Ipsos közös felméréséből. A maradék 42 százalék csaknem fele valamivel jobban eleresztette a nadrágszíjat, ám még mindig ötvenezer forint alatt költekezett. Százezer forintot, vagy annál többet viszont csak a lakosság hat százaléka engedhetett meg magának.  

Idén a legjobban a ruhakereskedők járták, hiszen a megkérdezettek 69 százaléka vásárolt ruházati cikket, ám nem sokkal maradtak le a kozmetikumok (59 %), a könyvek (55%), illetve az örök slágernek számító a gyerekjátékok (53 %) sem.

Műszaki cikket már valamivel kevesebben, de így is majdnem a lakosság fele vásárolt (39 %), ezen kívül ugyancsak népszerűek voltak a konyhai eszközök (36%), a zenei illetve filmes CD-k, DVD-k (31%). Talán némi meglepetésre a középmezőnyben végeztek a fehérneműk is, amit minden harmadik magyar gondolt jó ajándéknak.

Kevesen vásároltak a netről, aki igen, az elégedett

A felmérés szerint az idén elégedettek voltunk az ajándékokkal, hiszen a megkérdezetteknek mindössze a három százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ünnepek után visszavitte azt a boltba. Ugyancsak pozitívan nyilatkoztak a vásárlók a boltokról: visszaélésről százból csak öt ember panaszkodott, a többiek nem tapasztaltak semmilyen negatívumot a vásárlás során.

Az internetről még mindig igen kevesen, a lakosság mindössze öt százaléka vásárolt, ám ők igen elégedettek voltak: 86 százalékuk csak pozitív tapasztalatokról számolt be. Vegyes érzelme ezzel kapcsolatban 13 százaléknak volt, így mindössze százból egy ember mondta azt, hogy csak negatív tapasztalatai vannak a világhálóról való vásárlásnak.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo