Az olcsó szaloncukrot keressük

Míg tavaly nőtt a szaloncukrok iránti kereslet, addig csokimikulásból két százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tavalyi karácsonyi szezonban, amely októbertől januárig tart, összességében négy százalékkal több szaloncukrot vásároltunk, mint 2005 azonos időszakában - derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból. A tájékoztatásból az is kiderül, hogy megvásárolt áruk értéke majd nyolc szálakkal volt több, tehát kétszer annyi pénzt hagytunk a boltokban, mint amennyivel többet vásároltunk. (Az idei karácsonyi szezon várhatóan korán kezdődik és gyorsan véget is ér.) 

Változott a kereset milyensége is, hiszen amíg 2005-ben még a szaloncukor mennyiségi piacának tizedét adták a sajátmárkás termékek, egy évvel később már 16 százalékra nőtt az arányuk. Ennek hátterében a kutatás szerint főként a saját és a gyártói márkák közötti árkülönbség húzódik meg, hiszen míg egy kiló márkázott szaloncukor tavaly átlagosan 1078 forintba került, addig a sajátmárkás termékek kilogrammját csaknem kétharmad áron, 668 forintért lehetett megkapni.

Kevesebb csokimikulás fogyott

Karácsonyi csokifigurákból - így a csokimikulásból - a tavalyi szezonban két százalékkal fogyott kevesebb, ám a fogyasztói árak emelkedése miatt jelentős, mintegy tíz százalékos értékbeli piacbővülést vont magával. Az átlagos mintegy 12 százalékos áremelkedés egyben arra is magyarázatul szolgál a GfK szerint, miért is esett vissza a vásárló háztartások aránya 29 százalékról 26 százalékra a 2005. és 2006. évi karácsonyi szezon között.

Az áremelkedés főként a diszkontokban (32 százalék) és a c&c üzletekben (44 százalék) volt kiugró, aminek következtében csökkent a diszkontok részesedése a szezonális csokoládéfigurák eladásából. Ezzel párhuzamosan azonban teret kaptak a hipermarketek, ahol a csokimikulásokat az egy évvel korábbiakhoz képest 2006-ban átlagosan hat százalékkal lehetett olcsóbban beszerezni.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo