A teljesítmény alapú árazás átalakítja a kötelező piacot?

Az autótulajdonosok szempontjából az idei kgfb kampány legfontosabb változása a köbcentiméter alapú tarifálásról kilowatt alapúra való átállás, amely a Generali várakozása szerint újraosztja a piacot. - állítja a biztosító közleményében.

A biztosító  úgy  véli,  az  új  rendszer  miatt  ebben  az  évben  akár másfél millióan újrakötik majd a biztosításukat. Az ár mellett azonban a szolgáltatás minősége és az autóvezetőre szabott kockázatbecslésen alapuló tarifák is egyre fontosabb szempont a biztosítók közötti árversenyben. Az idén a kötelező ajánlat mellé automatikusan casco ajánlatot is kapnak az autósok.

+/- 10%

Várhatóan jelentős változást hoz a gépjármű-biztosítási piac alakulásában az új kilowatt alapú tarifálás, amelynek következtében előreláthatóan az autósok mintegy harmadának több mint 10%-kal csökken majd a kötelező biztosítás díja, harmadának több mint 10%-kal nő majd. A fennmaradó harmadnak a kettő közötti értékkel változik majd a kötelező díja. Mivel ma Magyarországon mintegy 4,2 millió gépjármű fut az utakon, a fenti eloszlás azt jelenti, hogy mintegy 1,4 millió embernek válhat olcsóbbá a kötelezője. Ugyanennyi autósnak azonban 10 %-nál nagyobb lesz a díjváltozás, akár felfelé, akár lefelé. Általánosságban elmondható, hogy a tarifaváltozás azoknak kedvez majd, akik régebbi, nagy hengerűrtartalmú motorral rendelkező, de kisebb teljesítményű autót vezetnek.

A változás azonban olyanokat is váltásra késztethet, akik korábban nem foglalkoztak azzal, hogy kötelező biztosításukat más biztosítónál kössék újra. Így akár 1,5 millió „újrakötővel" is számolhatnak a biztosítók az idei kampányban, ami jelentős változás a tavalyi kevesebb, mint 1 millió szerződésváltáshoz képest. A biztosítóknak az elkövetkező 2 hónapban dupla annyi új szerződést kell majd feldolgozniuk és „élesíteniük", mint az év egészében.

Díjcsökkenés nem várható

A kgfb átlagos díjának alakulását tekintve - míg 2008-ban évi 30 ezer forint volt, ami 2009-re 25 ezer forintra csökkent - 2010-ben nem várható a korábbi évekhez hasonlatos díjcsökkenés. A biztosítók közötti árverseny idén már inkább egy-egy adott célcsoportra fog irányulni, nem pedig valamennyi ügyfélre. A Generali a díjképzésben azonban nem egy-egy ügyfélcsoportot céloz meg, hanem minden esetben a kockázatarányos tarifaképzés elvét követi. Az autó teljesítményére jellemző paraméterek mellett a biztosító fokozottan figyelembe vesz olyan egyéb ügyfélparamétereket is, mint például a terület, az életkor vagy a kártörténet. Ez utóbbiak esetenként akár több mint 100%-os díjeltérést is generálhatnak.

A másik újdonság az idei biztosításváltási időszakban, hogy várhatóan nem válik élesen el egymástól a kötelező és a casco biztosítás. A Generali például együttes gépjármű biztosítási konstrukciókat ajánl majd: a kgfb tarifáláshoz megadott adatokból az ügyfél egyúttal casco ajánlatot is kap. Ez kényelmes és egyszerű az autós számára, hiszen „egy mozdulattal", plusz információ bekérése nélkül képet kap a casco biztosítási lehetőségről is, és lehetőség lesz a kétféle gépjármű biztosítás együttes megkötése.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo