A teljesítmény alapú árazás átalakítja a kötelező piacot?

Az autótulajdonosok szempontjából az idei kgfb kampány legfontosabb változása a köbcentiméter alapú tarifálásról kilowatt alapúra való átállás, amely a Generali várakozása szerint újraosztja a piacot. - állítja a biztosító közleményében.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A biztosító  úgy  véli,  az  új  rendszer  miatt  ebben  az  évben  akár másfél millióan újrakötik majd a biztosításukat. Az ár mellett azonban a szolgáltatás minősége és az autóvezetőre szabott kockázatbecslésen alapuló tarifák is egyre fontosabb szempont a biztosítók közötti árversenyben. Az idén a kötelező ajánlat mellé automatikusan casco ajánlatot is kapnak az autósok.

+/- 10%

Várhatóan jelentős változást hoz a gépjármű-biztosítási piac alakulásában az új kilowatt alapú tarifálás, amelynek következtében előreláthatóan az autósok mintegy harmadának több mint 10%-kal csökken majd a kötelező biztosítás díja, harmadának több mint 10%-kal nő majd. A fennmaradó harmadnak a kettő közötti értékkel változik majd a kötelező díja. Mivel ma Magyarországon mintegy 4,2 millió gépjármű fut az utakon, a fenti eloszlás azt jelenti, hogy mintegy 1,4 millió embernek válhat olcsóbbá a kötelezője. Ugyanennyi autósnak azonban 10 %-nál nagyobb lesz a díjváltozás, akár felfelé, akár lefelé. Általánosságban elmondható, hogy a tarifaváltozás azoknak kedvez majd, akik régebbi, nagy hengerűrtartalmú motorral rendelkező, de kisebb teljesítményű autót vezetnek.

A változás azonban olyanokat is váltásra késztethet, akik korábban nem foglalkoztak azzal, hogy kötelező biztosításukat más biztosítónál kössék újra. Így akár 1,5 millió „újrakötővel" is számolhatnak a biztosítók az idei kampányban, ami jelentős változás a tavalyi kevesebb, mint 1 millió szerződésváltáshoz képest. A biztosítóknak az elkövetkező 2 hónapban dupla annyi új szerződést kell majd feldolgozniuk és „élesíteniük", mint az év egészében.

Díjcsökkenés nem várható

A kgfb átlagos díjának alakulását tekintve - míg 2008-ban évi 30 ezer forint volt, ami 2009-re 25 ezer forintra csökkent - 2010-ben nem várható a korábbi évekhez hasonlatos díjcsökkenés. A biztosítók közötti árverseny idén már inkább egy-egy adott célcsoportra fog irányulni, nem pedig valamennyi ügyfélre. A Generali a díjképzésben azonban nem egy-egy ügyfélcsoportot céloz meg, hanem minden esetben a kockázatarányos tarifaképzés elvét követi. Az autó teljesítményére jellemző paraméterek mellett a biztosító fokozottan figyelembe vesz olyan egyéb ügyfélparamétereket is, mint például a terület, az életkor vagy a kártörténet. Ez utóbbiak esetenként akár több mint 100%-os díjeltérést is generálhatnak.

A másik újdonság az idei biztosításváltási időszakban, hogy várhatóan nem válik élesen el egymástól a kötelező és a casco biztosítás. A Generali például együttes gépjármű biztosítási konstrukciókat ajánl majd: a kgfb tarifáláshoz megadott adatokból az ügyfél egyúttal casco ajánlatot is kap. Ez kényelmes és egyszerű az autós számára, hiszen „egy mozdulattal", plusz információ bekérése nélkül képet kap a casco biztosítási lehetőségről is, és lehetőség lesz a kétféle gépjármű biztosítás együttes megkötése.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo