A biztositastipp.hu oldalon keresztül november 27-ig biztosítót váltó 26 ezer ügyfél közül a legidősebb már betöltötte a 90 esztendőt. A legrégebbi, 1940-ben kiállított jogosítványt egy nála néhány évvel fiatalabb autós birtokolja, a legidősebb biztosított gépjármű sem ma készült el: az érintett Volkswagen "Bogár" jövőre már 44 éves lesz.
Mindeközben az adatok azt mutatják, hogy a piacvezető biztosító a fiatalabb korosztályt vette célba. Miközben a biztosítót váltók átlagéletkora 43 év volt, az alábbi eloszlásábrán is látható, hogy az összes szerződés harmadát megszerző Allianz különösen a 25-35 éves korosztály körében volt népszerű. A második legnépszerűbb Wabard ugyanakkor a 10 évvel idősebb, 35-45 éves korcsoportból tudta ügyfeleinek jelentős részét magához csábítani. Személyautók közül a legolcsóbb biztosítást -mindössze 6.720 forintért - egy Daewoo Tico-ra kötötték, egy Chrysler Stratus tulajdonosa ugyanakkor 139.430 forintot fog elkölteni kötelezőre. Igaz, ezzel alig előzi meg egy Ford Ka fiatal budapesti hölgytulajdonosát, aki malus 4-es kártörténettel szintén 135 ezer forint felett talált magának biztosítót.
A személyautósok közül a legtöbbet egy 23 éves miskolci hölgy fog megspórolni 2009-ben, aki a kifejezetten "sportos" adottságú Hondájának megvásárlása előtt feltehetően nem tájékozódott. Akkor ugyanis valószínűleg nem a szinte legdrágább 234.000 forintos biztosítási ajánlatot fogadta volna el 2008-ra. Most viszont 73.365 forintos biztosításra vált 2009-re, nem kevesebb, mint 160.635 forintot - azaz mintegy 70 százalékot - spórolva ezzel. Egy nyolcéves Suzuki 50 éves vidéki tulajdonosának ugyanakkor 792 forintért is megérte váltani, bár a kis díjmegtakarítás alapján feltételezhető, hogy nem volt elégedett a biztosító adminisztrációjával sem.
A kedvezmények nagy része egyáltalán nem, vagy alig gyakorolt hatást a kötések számának alakulására. A véradói vagy pályakezdő kedvezmények miatt kevesebb, mint egy ezreléknyien választották az adott ajánlatot, de a BKV-bérlet miatti kedvezménnyel is csak a biztosítást váltók másfél ezreléke tud élni az eddigi adatok szerint. Az egyik egyesület által kínált nagycsaládos kedvezményt pedig pont egy olyan biztosító kínálta, amelyik egyébként szinte a legdrágább díjakat hirdette meg, így a kötelezőt váltó 26 ezer autós közül mindössze hárman használták ki ezt a kedvezményt.