Az OFE szerint az OTP Bank tisztességtelen általános szerződési feltételt valósít meg, amikor alapos ok nélkül, tisztességtelenül, pusztán üzletpolitikai szempontok alapján teszi saját maga számára lehetővé a szerződés egyoldalú módosítását, mellyel súlyos helyzetbe hozza a fogyasztók széles körét.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elsősorban fogyasztói panaszokból értesült arról az általánosnak mondható gyakorlatról, mely szerint egyes hitelintézetek egyoldalúan, a fogyasztók számára kedvezőtlenül módosítják szerződéseiket, illetve az általános szerződési feltételeket.
Az OFE álláspontja szerint a hitelintézetek visszaélnek azzal a jogszabályi rendelkezéssel, amely értelmében a kamatot, díjat vagy egyéb szerződési feltételt egyoldalúan, az ügyfél számára kedvezőtlenül módosítani lehet, ha a szerződés ezt külön pontban a pénzügyi intézmény számára meghatározott feltételek, illetve körülmények esetére egyértelműen lehetővé teszi.
A hitelintézetek olyan - az OFE álláspontja szerint pusztán szubjektív megítélés alá eső - feltételeket határoznak meg (például a lakossági hitelek kockázati tényezőinek alakulása és a hitelezők forrás-, valamint hitelvezetési költségeinek megváltozása), amelyek üzletpolitikai érdekek alá esnek, a fogyasztói érdekeket azonban sértik.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület a tisztességtelen általános szerződési feltételek megszüntetése érdekében megkereste az OTP Bankot, amely azonban jogszerűnek tartja eljárását. Így az OFE közérdekű keresetet indít. (A kereskedők kifogásolják, hogy a készülő új fogyasztóvédelmi törvényben a bírságkiszabás alapját a szolgáltató, kereskedő árbevételéhez igazítják.)