97 százalékot csak a pénz érdekelt...

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány (kgfb) során az autósoknak a novemberi hónap áll rendelkezésükre ahhoz, hogy váltási szándék esetén felmondják szerződésüket az eddigi biztosítójuknál.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A CLB Független Biztosítási Alkusz legfrissebb adataiból az derül ki, hogy az időszak félidejében a legtöbben a Allianz Hungária Biztosítótól jöttek el - bár tudni kell, hogy a kötelező piac közel felét birtokló piacvezető társaság esetében ez a tény is viszonylag alacsony mértékű lemorzsolódást takar. Mindeközben az alkuszcégnél messze a legtöbb szerződést az idén debütáló Genertel direktbiztosítóval kötötték, káresemény esetén vállalva a megelőlegezett - akár 50 százalékos mértékű - kármentességi kedvezmény elvesztésének kockázatát. A CLB adatai azt mutatják, hogy az új piaci szereplő mellett a MÁV Biztosítónak sikerül növelnie ügyfelei számát még akkor is, ha az idén a korábbinál többen távoznak ettől a biztosítótól. Egyértelmű nyertesnek tűnik az idén az Aegon, amelyik eddig kétszer annyi új, mint távozó ügyféllel a harmadik a listán.

Fenti három biztosító - amelyeknél együttesen az új szerződéseknek csaknem a kétharmadát kötötték meg - az alábbi csoportokat célozta meg elsősorban sikeres ajánlatokkal: A Budapesten élő fiatal autósok számára általában a MÁV nyújtotta a legkedvezőbb ajánlatot. A Genertel földrajzi szemponttól függetlenül elsősorban a tapasztaltabb és kármentes vezetők körében bizonyul nyerőnek, miközben az Aegon elsősorban a gyermekeseknek kínál nagyon versenyképes díjakat. Meg kell ugyanakkor jegyezni, hogy a szerződők 3-4 százaléka - egyéb szempontokat is mérlegelve - nem a legkedvezőbb árú ajánlat mellett döntött.

Az Allianzon kívül a legtöbben az idén jelentősen drágító Uniquánál mondták fel eddig kötelező biztosítási szerződésüket, őket követi szorosan a Posta és a Generali Biztosító. Ugyanekkora a vesztesége jelenleg a KÖBÉ-nek is, viszont ezt az egyesületet közel ugyanannyi új ügyfél kompenzálja. A többi biztosító esetében az új és távozó ügyfeleknek sem száma, sem egyenlege nem mutat jelentős elmozdulást.

A megtakarítás átlaga 23 ezer forint

A CLB által működtetett www.biztositastipp.hu oldalon a mai napig közel 260 ezer felhasználó kérte le jövő évi díjait, ami időarányosan 350 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A szerződést kötök 74 százaléka kapott - átlagosan 23 ezer forinttal - alacsonyabb ajánlatot a jelenlegi biztosítója által kínált díjösszegnél, a megtakarítás mértéke az esetek 86 százalékában haladta meg a 10 ezer forintot. Az eddig megkötött 8.000 darab szerződés átlagos díjösszege 31 ezer forint volt, ami alacsonyabb a tavalyi átlagdíjnál.

Az előző évben új jelenségként találkozhattunk azzal, hogy egyes biztosítók olcsóbban kínáltak szerződést új ügyfeleiknek, mint a korábban náluk szerződő autósoknak. Idén ez a tendencia tovább él: bár a piacvezető társaság az előző évtől eltérően 2008-ra már nem alkalmazza ezt a fajta megkülönböztetést, az ügyfelek jelentős része továbbra is találkozhat ilyen eltéréssel. "Portálunkon automatikusan felkínáljuk a biztosításnak ugyanannál a társaságnál történő újrakötését is. .- mondta Buczolich Antónia, a CLB ügyvezető igazgatója. "Már eddig is a szerződések tíz százaléka volt újrakötés, azonban ez az arány a következő napokban minden bizonnyal emelkedni fog, hiszen sokan mostanában kapják kézhez biztosítóiktól a jövő évi díjértesítőiket."

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo