97 százalékot csak a pénz érdekelt...

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány (kgfb) során az autósoknak a novemberi hónap áll rendelkezésükre ahhoz, hogy váltási szándék esetén felmondják szerződésüket az eddigi biztosítójuknál.

A CLB Független Biztosítási Alkusz legfrissebb adataiból az derül ki, hogy az időszak félidejében a legtöbben a Allianz Hungária Biztosítótól jöttek el - bár tudni kell, hogy a kötelező piac közel felét birtokló piacvezető társaság esetében ez a tény is viszonylag alacsony mértékű lemorzsolódást takar. Mindeközben az alkuszcégnél messze a legtöbb szerződést az idén debütáló Genertel direktbiztosítóval kötötték, káresemény esetén vállalva a megelőlegezett - akár 50 százalékos mértékű - kármentességi kedvezmény elvesztésének kockázatát. A CLB adatai azt mutatják, hogy az új piaci szereplő mellett a MÁV Biztosítónak sikerül növelnie ügyfelei számát még akkor is, ha az idén a korábbinál többen távoznak ettől a biztosítótól. Egyértelmű nyertesnek tűnik az idén az Aegon, amelyik eddig kétszer annyi új, mint távozó ügyféllel a harmadik a listán.

Fenti három biztosító - amelyeknél együttesen az új szerződéseknek csaknem a kétharmadát kötötték meg - az alábbi csoportokat célozta meg elsősorban sikeres ajánlatokkal: A Budapesten élő fiatal autósok számára általában a MÁV nyújtotta a legkedvezőbb ajánlatot. A Genertel földrajzi szemponttól függetlenül elsősorban a tapasztaltabb és kármentes vezetők körében bizonyul nyerőnek, miközben az Aegon elsősorban a gyermekeseknek kínál nagyon versenyképes díjakat. Meg kell ugyanakkor jegyezni, hogy a szerződők 3-4 százaléka - egyéb szempontokat is mérlegelve - nem a legkedvezőbb árú ajánlat mellett döntött.

Az Allianzon kívül a legtöbben az idén jelentősen drágító Uniquánál mondták fel eddig kötelező biztosítási szerződésüket, őket követi szorosan a Posta és a Generali Biztosító. Ugyanekkora a vesztesége jelenleg a KÖBÉ-nek is, viszont ezt az egyesületet közel ugyanannyi új ügyfél kompenzálja. A többi biztosító esetében az új és távozó ügyfeleknek sem száma, sem egyenlege nem mutat jelentős elmozdulást.

A megtakarítás átlaga 23 ezer forint

A CLB által működtetett www.biztositastipp.hu oldalon a mai napig közel 260 ezer felhasználó kérte le jövő évi díjait, ami időarányosan 350 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A szerződést kötök 74 százaléka kapott - átlagosan 23 ezer forinttal - alacsonyabb ajánlatot a jelenlegi biztosítója által kínált díjösszegnél, a megtakarítás mértéke az esetek 86 százalékában haladta meg a 10 ezer forintot. Az eddig megkötött 8.000 darab szerződés átlagos díjösszege 31 ezer forint volt, ami alacsonyabb a tavalyi átlagdíjnál.

Az előző évben új jelenségként találkozhattunk azzal, hogy egyes biztosítók olcsóbban kínáltak szerződést új ügyfeleiknek, mint a korábban náluk szerződő autósoknak. Idén ez a tendencia tovább él: bár a piacvezető társaság az előző évtől eltérően 2008-ra már nem alkalmazza ezt a fajta megkülönböztetést, az ügyfelek jelentős része továbbra is találkozhat ilyen eltéréssel. "Portálunkon automatikusan felkínáljuk a biztosításnak ugyanannál a társaságnál történő újrakötését is. .- mondta Buczolich Antónia, a CLB ügyvezető igazgatója. "Már eddig is a szerződések tíz százaléka volt újrakötés, azonban ez az arány a következő napokban minden bizonnyal emelkedni fog, hiszen sokan mostanában kapják kézhez biztosítóiktól a jövő évi díjértesítőiket."

Véleményvezér

Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.
Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo