A Tesco tavaly februárban vállalta, hogy 2020 végére sajátmárkás termékeiből eltávolítja az összes nehezen újrahasznosítható anyagot; másfél évvel a vállalás után az áruházlánc 454 tonnányi ilyen besorolású műanyagot távolított el Közép-Európában, és a minél fenntarthatóbb működés érdekében folytatja a munkát - közölte a vállalat kedden az MTI-vel.
A kivont mennyiség a Tesco sajátmárkás termékeiben megtalálható nehezen újrahasznosítható anyagok több mint 88 százalékának felel meg, és jelentős előrelépés a 2025-re 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásra történő átállásban - jelezték.
Az áruházlánc az újrahasznosításra nem alkalmas műanyagot egyéb alternatívákkal váltotta ki a közép-európai régióhoz tartozó országokban, így Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában.
A legnagyobb változás az előre csomagolt zöldségek és gyümölcsök esetében tapasztalható, amelyeknél a Tesco és partnerei a nehezen újrahasznosítható polisztirol és PVC (polivinilklorid) tartalmú csomagolóanyagokat széles körben újrahasznosíthatókkal, így például PET- vagy polietilén-alapúakkal váltották ki. Csak ez a módosítás éves szinten több mint 65 tonna nem újrahasznosítható anyag lecserélését jelenti.
Emellett az energiaitalok PVC-fólia bevonatának kis sűrűségű polietilénnel való helyettesítése 5 tonnával kevesebb hulladékot eredményez. A tejtermékek, pékáruk és édességek területén végrehajtott hasonló változtatások pedig összesen 143 tonna nehezen újrahasznosítható műanyag kivonásához járultak hozzá. Az egyszerű újrahasznosíthatóság garantálása mellett a Tesco arra törekszik, hogy a sajátmárkás termékei csomagolásának tömegét is a lehető legkisebbre szeretné csökkenteni. A csomagolás súlyának csökkentése nemcsak a felhasznált anyagok mennyiségét képes visszaszorítani, hanem a szállítás során kibocsátott szén-dioxidét is azáltal, hogy a fuvarozás így kisebb energiafelhasználással jár.
A termékek csomagolásának áttervezése eddig összesen 64 tonnával kevesebb műanyag felhasználásához járult hozzá - közölte a Tesco.