Tonnányi műanyagot von ki a forgalomból a Tesco

Magyarországon eddig 62 tonna nehezen újrahasznosítható anyagot vontak ki a használatból.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Tesco tavaly februárban vállalta, hogy 2020 végére sajátmárkás termékeiből eltávolítja az összes nehezen újrahasznosítható anyagot; másfél évvel a vállalás után az áruházlánc 454 tonnányi ilyen besorolású műanyagot távolított el Közép-Európában, és a minél fenntarthatóbb működés érdekében folytatja a munkát - közölte a vállalat kedden az MTI-vel.

A kivont mennyiség a Tesco sajátmárkás termékeiben megtalálható nehezen újrahasznosítható anyagok több mint 88 százalékának felel meg, és jelentős előrelépés a 2025-re 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásra történő átállásban - jelezték.

Az áruházlánc az újrahasznosításra nem alkalmas műanyagot egyéb alternatívákkal váltotta ki a közép-európai régióhoz tartozó országokban, így Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában.

A legnagyobb változás az előre csomagolt zöldségek és gyümölcsök esetében tapasztalható, amelyeknél a Tesco és partnerei a nehezen újrahasznosítható polisztirol és PVC (polivinilklorid) tartalmú csomagolóanyagokat széles körben újrahasznosíthatókkal, így például PET- vagy polietilén-alapúakkal váltották ki. Csak ez a módosítás éves szinten több mint 65 tonna nem újrahasznosítható anyag lecserélését jelenti.

Emellett az energiaitalok PVC-fólia bevonatának kis sűrűségű polietilénnel való helyettesítése 5 tonnával kevesebb hulladékot eredményez. A tejtermékek, pékáruk és édességek területén végrehajtott hasonló változtatások pedig összesen 143 tonna nehezen újrahasznosítható műanyag kivonásához járultak hozzá. Az egyszerű újrahasznosíthatóság garantálása mellett a Tesco arra törekszik, hogy a sajátmárkás termékei csomagolásának tömegét is a lehető legkisebbre szeretné csökkenteni. A csomagolás súlyának csökkentése nemcsak a felhasznált anyagok mennyiségét képes visszaszorítani, hanem a szállítás során kibocsátott szén-dioxidét is azáltal, hogy a fuvarozás így kisebb energiafelhasználással jár.

A termékek csomagolásának áttervezése eddig összesen 64 tonnával kevesebb műanyag felhasználásához járult hozzá - közölte a Tesco.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo