Széndioxid-adóval megmenthetnénk környezetünket

A széndioxid-kibocsátás megadóztatásával 2050-ig el lehetne érni, hogy a világ energia-szükségletének 86 százaléka megújítható forrásokból, nap- , vízi-, szélenergiából, a földhőből származzon.

A Megújítható Energia Nemzetközi Ügynökségének számításai szerint ez összesen 15 billió, azaz évente 480 milliárd dollárba kerülne.

Externália
(Fotó: sxc)

A Nemzetközi Valutaalap tanulmányából ugyanakkor kitűnik: amennyiben az üvegház-hatású gázok legnagyobb kibocsátóinál, a G20-csoporthoz tartozó országokban tonnánként 70 dolláros adót vetnek ki a széndioxid-kibocsátásra, abból évente 630 milliárd és annak kétszerese között összeget lehetne beszedni – azaz bőven meglenne az alap az átállásra. Azzal, hogy a valóságban a károsanyag-kibocsátás a német Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal számításai szerint tonnánként nem 70, hanem 200 dollár feletti károkat okoz.

Ma van a Föld Napja – mindenki tehet a fenntarthatóság érdekében
Április 22-én ünnepeljük a Föld Napját. Bolygónk természeti kincseinek éltetésén túl azonban ma már nem mehetünk el szó - és tettek - nélkül amellett, hogy ezek az értékek az emberi tevékenység miatt eltűntek vagy kritikus állapotba kerültek. A WWF Magyarország mindenkit arra buzdít: ünnepeljünk úgy, hogy azzal valóban a Földünket támogassuk - hiszen az emberiség jövője is ettől függ.
Ezt, a különadóval való megoldást a világ vezető tudósai támogatják, hiszen megtisztulna a levegő, csendes lenne a közlekedés. Nyilvánvalóan lennének az átállásnak vesztesei is: a nagy olajtársaságok, a szénbányák és a szénerőművek tulajdonosai, valamint az autógyárak, amelyek még messze nem álltak át a elektromos járművekre.

És vesztenének természetesen ezeknek az iparágaknak a dolgozói is. Nemkülönben a fogyasztók, mivel valamelyest drágulna az energia, ezzel a termékek, szolgáltatások. Ezek azonban szociális intézkedésekkel, adóreformokkal megoldható problémák, ellentétben a klíma-katasztrófa rettenetes következményeivel.

(Forrás: Der Spiegel)



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo