Szeméttelep emisszióját hasznosítja a L'Oreal

A világ legnagyobb kozmetikai cége modellértékű kezdezményezésbe fogott, amelyet más vállalatok is utánozhatnak. Szeméttelepek emisszióját hasznosítja újra.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A L'Oreal USA-nak 21 gyára és forgalmazói egysége működik az Egyesült Államokban. A világvállalat globálisan tűzte ki azt a célt, hogy Sharing Beauty with All (Megosztani a szépséget mindenkivel) nevű programja keretében 2019-re karbonsemlegessé teszi ezt a 21 üzemegységet, vagyis a működésükkel járó károsanyagkibocsátást ellentételezi. Az egyik módszer egészen újszerű a tekintetben, hogy a multik még nem használták, a metódus azonban nem új. A L'Oreal folyamatosan diverzifikálja energiaportfólióját, s ennek egyik eleme a megújuló földgáz (RNG) lesz. A szeméttelepek rothadó hulladéktömege általában metánt szokott kibocsátani, a telepek emisszióját biogázként szokták emlegetni.

fotó: Flickr/David, Bergin, Emmett and Elliott's photostream
A kozmetikai óriás a Kentucky állambeli Ashlandben ezt a biogázt gyűjti be és 40 százalékát eladja egy 15 éves megállapodás keretében. Ez a garantált értékesítési ügylet azért volt fontos, mert a megújuló földgáz előállítása drága eljárás, nyolcszor(!) annyiba kerül, mint a hagyományos földgáz kitermelése, állítja a Sustainable Brands cikke. A szeméttelepekről szerzett gázt eddig főleg a helyszín közvetlen közelében használták fel vagy áramtermeléshez hasznosították. Ezúttal azonban a L'Oreal egy tagállamok közötti hálózatba táplálja be az USA-ban, és gépjármű-üzemanyagnak adja el öt éven keresztül. (Arról nem szól a fáma, hogy saját beszállítóinak értékesíti-e, így próbálva csökkenteni áruszállítása légszennyezését, vagy külső piaci szereplők lesznek a földgáz vásárlói.) A L'Oreal ezen öt év során karbonkrediteket is vesz egy megújuló földgázt termelő üzemtől. A megoldás akár modellként is szolgálhat más multinacionális cégek zöldüléséhez.

Zöld misszió

A L'Oreal amerikai leányvállalata korábban a következő célokat vállalta:

  • 2005-es légszennyezéséhez képest 84 százalékkal csökkenti emisszióját
  • Amerikai épületei áramfogyasztását 100 százalékban megújuló energiákból látja el 2020-tól.

 

Véleményvezér

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo