Köztudott, hogy az Európai Unió elég komoly célokat határozott meg klímapolitikájában. Ennek eléréséhez olyan partnerek kellenek a gazdasági szférából, mint a Tesco - jelentette ki Dióssy László, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium szakállamtitkára azon a sajtótájékoztatón, amelyen bemutatták a budaörsi Tesco áruház tetején lévő napkollektor-telepet.
Az 1030 négyzetméter nagyságú rendszerhez egy úgynevezett abszorpciós hűtőgép társul. A rendszer lényege, hogy a napsugárzás által biztosított hőt a napkollektor begyűjti, majd az abszorpciós hűtő az energiát folyamatosan és a felmerülő igényeknek megfelelően képes biztosítani akár fűtésre, akár hűtésre. Téli üzemben az irodák és az áruház melegvíz-ellátását, valamint az áruházi eladótér fűtését biztosítja a rendszer, nyáron pedig az irodatér klimatizációját látja el. E megoldás előnye, hogy a legnagyobb mértékű napsütés mellett jelentkező hűtési igény esetén képes a legjobb hűtésre. Az Energiagazdálkodási Tudományos Egyesülettel közösen kifejlesztett megújuló rendszer tehát hatékony és környezetbarát energiafelhasználást tesz lehetővé.
Antal Erzsébet, az áruház pénzügyi igazgatója elmondta, hogy a telep 270 háztartás éves igényét kielégítő energiát termel meg. A beruházás része annak a vállalásnak, amelyet a Tesco 2006-ban tett. Ezek szerint 2020-ig 50 százalékkal csökkentik a széndioxid kibocsátásukat. Máig ebből már 15 százalékot már maguk mögött tudnak.