Az amerikai utakon nem a fogyasztás motiválja a sofőröket: a régi, a múlt század ötvenes-hatvanas éveiből való limuzinok imádói, a hatalmas terepjáróval furikázó focistaanyák és a százhúsz mérfölddel döngető kamionosok autóvásárlásnál nem először a fogyasztást nézik meg, mint nálunk. Tehetik: az amerikaiaknak az üzemanyag olcsó, olcsóbb, mint a legtöbb európai országban: egy gallon benzin (3,78 liter) átlagosan 3-3,5 dollár körül van, egy amerikai autós tehát alig 180 forintot fizet literenként.
Ennek ellenére a hibrid és az elektromos autók térhódításával, illetve a kormányzati oldalról egyre erősebben ösztönzött fogyasztáscsökkentéssel lassan-lassan mégis sikerült lejjebb szorítani a fogyasztást az elmúlt években. 2007 és 2014 között ennek eredményeképpen 21 százalékkal csökkent az átlagos üzemanyag-fogyasztás, 100 kilométerenként 11,7 literről 9,3 literre. (Az Egyesült Államokban egyébként kerül a legkevesebbe szennyezni a klímát a fejlett országok közül.)
Ez ugyan nem tűnik olyan komoly csökkenésnek, ám ez a csökkenés azt jelenti, hogy ez alatt a hét év alatt mintegy 57 milliárd liter üzemanyagot spóroltak meg az amerikaiak. Csak összehasonlításképpen: Magyarországon az idei év első félévében 1,37 milliárd liternyi üzemanyag fogyott. A csökkenés a szén-dioxid kibocsátáson is látszik: ennyi üzemanyag 157 millió tonnányi szén-dioxid kibocsátásától kímélte meg a klímát.
Az amerikai autópark fogyasztása tovább csökkenthet, mivel 2025-től ugyanis már csak olyan járműveket lehet majd forgalomba állítani, amelyek legfeljebb 4,3 liter üzemanyagot fogyasztanak 100 kilométeren.