A vállalati autóflották károsanyag-kibocsátásának csökkentése és a racionálisabb, olcsóbb vezetési stílus elterjesztése érdekében közös projektet indított tavaly a WWF Magyarország és a Toyota Motor Hungary. A WWF felmérése szerint a vállalatok 62 százaléka szerint a környezeti problémák közül kiemelten fontos az éghajlatváltozás, és szintén 62 százalékuk tesz is bizonyos intézkedéseket az üvegházhatású gázok kibocsátásnak csökkentéséért, viszont csupán mintegy 30 százalékuk méri a kibocsátásait.
A felmérésből a WWF Magyarország szerint az is kiderül, hogy a vállalatok számára nem egyértelmű az üzemanyag-fogyasztás és az üvegházhatású gázok kibocsátása közti összefüggés. Még az üzemanyag-fogyasztást kiemelten fontosnak tartó vállalatok között is alig találtak belső ösztönző rendszert, vagy bármilyen szabályozást, belső útmutatást az autóhasználatra vonatkozóan.
A vizsgált kis- és közepes vállalatoknak - saját bevallásuk szerint - 91 százaléka tesz lépéseket környezete megóvásáért, ám konkrétumként leginkább az amúgy is kötelező intézkedéseket említették. A kibocsátás- és energiacsökkentési célokat a kis- és közepes vállalatok 54 százaléka kifejezetten az autóhasználathoz köti, de fő motivációjuk a költségmegtakarítás, nem a környezeti teljesítmény javítása. Az autók környezettudatos használatának elősegítésére 15 százalékuk alkalmaz belső pénzügyi vagy egyéb ösztönzőket, 11 százalékuk pedig oktatással segíti elő a takarékos vezetést - közölte a WWF.