Magyar cégek: fontos a klímavédelem, de...

A magyarországi cégek saját bevallásuk szerint kiemelten fontos problémának tartják az éghajlatváltozást, de az autóflottájukkal kapcsolatos döntéseknél kisebb súllyal esnek latba a környezeti szempontok - derül ki egy felmérésből, amelyben a cégek autóhasználatát vizsgálták.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A vállalati autóflották károsanyag-kibocsátásának csökkentése és a racionálisabb, olcsóbb vezetési stílus elterjesztése érdekében közös projektet indított tavaly a WWF Magyarország és a Toyota Motor Hungary. A WWF felmérése szerint a vállalatok 62 százaléka szerint a környezeti problémák közül kiemelten fontos az éghajlatváltozás, és szintén 62 százalékuk tesz is bizonyos intézkedéseket az üvegházhatású gázok kibocsátásnak csökkentéséért, viszont csupán mintegy 30 százalékuk méri a kibocsátásait.

A felmérésből a WWF Magyarország szerint az is kiderül, hogy a vállalatok számára nem egyértelmű az üzemanyag-fogyasztás és az üvegházhatású gázok kibocsátása közti összefüggés. Még az üzemanyag-fogyasztást kiemelten fontosnak tartó vállalatok között is alig találtak belső ösztönző rendszert, vagy bármilyen szabályozást, belső útmutatást az autóhasználatra vonatkozóan. 

 A vizsgált kis- és közepes vállalatoknak - saját bevallásuk szerint - 91 százaléka tesz lépéseket környezete megóvásáért, ám konkrétumként leginkább az amúgy is kötelező intézkedéseket említették. A kibocsátás- és energiacsökkentési célokat a kis- és közepes vállalatok 54 százaléka kifejezetten az autóhasználathoz köti, de fő motivációjuk a költségmegtakarítás, nem a környezeti teljesítmény javítása. Az autók környezettudatos használatának elősegítésére 15 százalékuk alkalmaz belső pénzügyi vagy egyéb ösztönzőket, 11 százalékuk pedig oktatással segíti elő a takarékos vezetést - közölte a WWF.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo