Magyar cégek: fontos a klímavédelem, de...

A magyarországi cégek saját bevallásuk szerint kiemelten fontos problémának tartják az éghajlatváltozást, de az autóflottájukkal kapcsolatos döntéseknél kisebb súllyal esnek latba a környezeti szempontok - derül ki egy felmérésből, amelyben a cégek autóhasználatát vizsgálták.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalati autóflották károsanyag-kibocsátásának csökkentése és a racionálisabb, olcsóbb vezetési stílus elterjesztése érdekében közös projektet indított tavaly a WWF Magyarország és a Toyota Motor Hungary. A WWF felmérése szerint a vállalatok 62 százaléka szerint a környezeti problémák közül kiemelten fontos az éghajlatváltozás, és szintén 62 százalékuk tesz is bizonyos intézkedéseket az üvegházhatású gázok kibocsátásnak csökkentéséért, viszont csupán mintegy 30 százalékuk méri a kibocsátásait.

A felmérésből a WWF Magyarország szerint az is kiderül, hogy a vállalatok számára nem egyértelmű az üzemanyag-fogyasztás és az üvegházhatású gázok kibocsátása közti összefüggés. Még az üzemanyag-fogyasztást kiemelten fontosnak tartó vállalatok között is alig találtak belső ösztönző rendszert, vagy bármilyen szabályozást, belső útmutatást az autóhasználatra vonatkozóan. 

 A vizsgált kis- és közepes vállalatoknak - saját bevallásuk szerint - 91 százaléka tesz lépéseket környezete megóvásáért, ám konkrétumként leginkább az amúgy is kötelező intézkedéseket említették. A kibocsátás- és energiacsökkentési célokat a kis- és közepes vállalatok 54 százaléka kifejezetten az autóhasználathoz köti, de fő motivációjuk a költségmegtakarítás, nem a környezeti teljesítmény javítása. Az autók környezettudatos használatának elősegítésére 15 százalékuk alkalmaz belső pénzügyi vagy egyéb ösztönzőket, 11 százalékuk pedig oktatással segíti elő a takarékos vezetést - közölte a WWF.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo