Legyen "greenovatív"!

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacán húsz éve meghatározó Élelmiszer szaklap ünnepélyes díjátadó keretében ismerte el az FMCG-szektor fenntarthatóságért sokat tevő, vagyis „greennovatív" gyártóit, kereskedőit és szolgáltatóit.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fenntarthatóság ma már nem trend, hanem elvárás mind a vállalati, mind a kereskedelmi és szolgáltatói szektorban résztvevőktől, akik egyre nagyobb figyelmet szentelnek, és egyre többet áldoznak a környezettudatos működésért. Az Élelmiszer szaklap ezért célul tűzte ki, hogy méltányolja és értékeli az FMCG-piac erőfeszítését a környezeti értékek fenntartásában, valamint népszerűsíti a greennovatív gondolkodást. Ezen célok elismeréséül 2011-ben díjat alapított FMCG Greennovációs Nagydíj címmel.

Az I. FMCG Greennovációs Nagydíj pályázatra négy kategóriában 23 pályamű érkezett. A színvonalas és tartalmas pályázatokat szakmai zsűri bírálta el, szigorú szempontok alapján. A bírálóbizottság tagja volt: Bárczi István, környezetvédelmi üzletágvezető, SGS Hungária Kft., Bodroghelyi Csaba, ügyvezető igazgató, KÖVET Egyesület, Dr. Bándi Gyula, környezetvédelmi szakjogász, tanszékvezető egyetemi tanár, EMLA Egyesület elnökségi tagja, Gyaraky Zoltán, Élelmiszer-feldolgozási Főosztály, főosztályvezető, VM, Hartay Mihály, ügyvezető, ÖKO-Pack Nonprofit Kft. Paksy Zoltán, marketingkommunikációs tanácsadó, The Oeuvre.

A fenntarthatóság nem PR-fogás

Hartay Mihály, a zsűri elnöke elmondta, hogy tartalmas, színvonalas pályázatokat bírálhatott el a bizottság. A pályázatok bizonyítják, hogy a fenntarthatóság ebben a szektorban nemcsak PR-fogás, hanem a cégek működését átfogó stratégia része.  Pontot inkább a pályázatok formai megvalósítása, illetve a környezettudatosság és az azzal elért műszaki-gazdasági előnyök hangsúlyozásának elmaradása miatt vesztettek a pályázók. De csüggedésre semmi ok, hiszen a most nem díjazott résztvevők - egy körültekintőbb, konkrétan az elért előnyöket kidomborító pályázattal - jövőre újra megmérettethetik tevékenységüket a II. FMCG Greennovációs Nagydíjon.  

Helyezéseket és különdíjakat három kategóriában osztott ki a zsűri:

A Greennovatív gyártó kategóriában kiemelkedő színvonalú, „Környezettudatos vízfelhasználás" c. pályázatával pályázatával első helyezést ért el a a Dreher Sörgyárak Zrt. Második helyezést kapott az STI Petőfi Nyomda Kft. „Csomagolási és display megoldások" című pályázata. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a  Kométa 99 Zrt. állhatott fel

„Fejlesztések a Kométánál" című pályázatával. Különdíjban részesült a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. „Ásványvíz zöld energiával" című pályázata. Az Élelmiszer szaklap különdíját a Heineken Hungária Zrt. „A zöldebb jövőért" c. pályázata nyerte el.

A Greennovatív kereskedő kategóriában egy első helyezést osztott ki a bírálóbizottság, amely a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-t illeti „Zöldben könnyebb" a SPAR szupermarketekben című pályázatának elismeréseként.

A Greennovatív szolgáltató kategóriában a zsűri egybehangzó véleménye alapján az első helyezést az Iparfejlesztési Közalapítvány „Ipari társkereső program" című pályázata kapta. Különdíjban részesült az UP Hungary Kft. „Borsodi RE: Pohár" c. pályázata.

Greennovatív termék kategóriában a zsűri nem osztott ki díjat.

Kategória

Pályázó

Helyezés

Greennovatív gyártó

Dreher Sörgyárak Zrt.

Kiemelt I. helyezés

 

STI Petőfi Nyomda Kft

II. helyezés

 

Kométa 99 Zrt

III. helyezés

 

Coca-Cola HBC Magyarország Kft

Különdíj

 

Heineken Hungária Zrt.

Különdíj

Greennovatív kereskedő

 

 

 

SPAR Magyarország Ker. Kft.

I. helyezés

Greennovatív szolgáltató

 

 

Iparfejlesztési Közalapítvány

I. helyezés

 

UP Hungary Kft.

Különdíj

Ha idén kihagyta a megmérettetést, vagy újra pályázna: a II. FMCG Greennovációs Nagydíjra 2013. január 15-ig  lehet nevezni az idén megvalósult greennovatív projektekkel.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo