Legyen "greenovatív"!

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacán húsz éve meghatározó Élelmiszer szaklap ünnepélyes díjátadó keretében ismerte el az FMCG-szektor fenntarthatóságért sokat tevő, vagyis „greennovatív" gyártóit, kereskedőit és szolgáltatóit.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A fenntarthatóság ma már nem trend, hanem elvárás mind a vállalati, mind a kereskedelmi és szolgáltatói szektorban résztvevőktől, akik egyre nagyobb figyelmet szentelnek, és egyre többet áldoznak a környezettudatos működésért. Az Élelmiszer szaklap ezért célul tűzte ki, hogy méltányolja és értékeli az FMCG-piac erőfeszítését a környezeti értékek fenntartásában, valamint népszerűsíti a greennovatív gondolkodást. Ezen célok elismeréséül 2011-ben díjat alapított FMCG Greennovációs Nagydíj címmel.

Az I. FMCG Greennovációs Nagydíj pályázatra négy kategóriában 23 pályamű érkezett. A színvonalas és tartalmas pályázatokat szakmai zsűri bírálta el, szigorú szempontok alapján. A bírálóbizottság tagja volt: Bárczi István, környezetvédelmi üzletágvezető, SGS Hungária Kft., Bodroghelyi Csaba, ügyvezető igazgató, KÖVET Egyesület, Dr. Bándi Gyula, környezetvédelmi szakjogász, tanszékvezető egyetemi tanár, EMLA Egyesület elnökségi tagja, Gyaraky Zoltán, Élelmiszer-feldolgozási Főosztály, főosztályvezető, VM, Hartay Mihály, ügyvezető, ÖKO-Pack Nonprofit Kft. Paksy Zoltán, marketingkommunikációs tanácsadó, The Oeuvre.

A fenntarthatóság nem PR-fogás

Hartay Mihály, a zsűri elnöke elmondta, hogy tartalmas, színvonalas pályázatokat bírálhatott el a bizottság. A pályázatok bizonyítják, hogy a fenntarthatóság ebben a szektorban nemcsak PR-fogás, hanem a cégek működését átfogó stratégia része.  Pontot inkább a pályázatok formai megvalósítása, illetve a környezettudatosság és az azzal elért műszaki-gazdasági előnyök hangsúlyozásának elmaradása miatt vesztettek a pályázók. De csüggedésre semmi ok, hiszen a most nem díjazott résztvevők - egy körültekintőbb, konkrétan az elért előnyöket kidomborító pályázattal - jövőre újra megmérettethetik tevékenységüket a II. FMCG Greennovációs Nagydíjon.  

Helyezéseket és különdíjakat három kategóriában osztott ki a zsűri:

A Greennovatív gyártó kategóriában kiemelkedő színvonalú, „Környezettudatos vízfelhasználás" c. pályázatával pályázatával első helyezést ért el a a Dreher Sörgyárak Zrt. Második helyezést kapott az STI Petőfi Nyomda Kft. „Csomagolási és display megoldások" című pályázata. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a  Kométa 99 Zrt. állhatott fel

„Fejlesztések a Kométánál" című pályázatával. Különdíjban részesült a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. „Ásványvíz zöld energiával" című pályázata. Az Élelmiszer szaklap különdíját a Heineken Hungária Zrt. „A zöldebb jövőért" c. pályázata nyerte el.

A Greennovatív kereskedő kategóriában egy első helyezést osztott ki a bírálóbizottság, amely a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-t illeti „Zöldben könnyebb" a SPAR szupermarketekben című pályázatának elismeréseként.

A Greennovatív szolgáltató kategóriában a zsűri egybehangzó véleménye alapján az első helyezést az Iparfejlesztési Közalapítvány „Ipari társkereső program" című pályázata kapta. Különdíjban részesült az UP Hungary Kft. „Borsodi RE: Pohár" c. pályázata.

Greennovatív termék kategóriában a zsűri nem osztott ki díjat.

Kategória

Pályázó

Helyezés

Greennovatív gyártó

Dreher Sörgyárak Zrt.

Kiemelt I. helyezés

 

STI Petőfi Nyomda Kft

II. helyezés

 

Kométa 99 Zrt

III. helyezés

 

Coca-Cola HBC Magyarország Kft

Különdíj

 

Heineken Hungária Zrt.

Különdíj

Greennovatív kereskedő

 

 

 

SPAR Magyarország Ker. Kft.

I. helyezés

Greennovatív szolgáltató

 

 

Iparfejlesztési Közalapítvány

I. helyezés

 

UP Hungary Kft.

Különdíj

Ha idén kihagyta a megmérettetést, vagy újra pályázna: a II. FMCG Greennovációs Nagydíjra 2013. január 15-ig  lehet nevezni az idén megvalósult greennovatív projektekkel.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo