Környezeti katasztrófa is lehet a hajószerencsétlenségből

A Greenpeace környezetvédő szervezet felszólítja a hatóságokat, hogy azonnal cselekedjenek, hogy nehogy az emberi katasztrófát egy súlyos természeti katasztrófa kövesse a Costa Concordia felborulásának következében. A hajótest által a tengerfenékben okozott károk felmérését és a hajóból a tengerbe jutó anyag eltávolítását a Greenpeace az elkövetkező hetekben a helyszínen szakértőivel segíti.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 


Kép:Greenpeace

A Greenpeace őszinte együttérzését fejezi ki az eltűntek és áldozatok hozzátartozói felé, ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogya hajó tankjában lévő 2400 tonna üzemanyag jelentős környezeti kockázatot jelent. Ugyan ennek  a leszivattyúzásához már hozzáfogtak, de a szennyezés még így is a tengerbe juthat. A katasztrófa mértékéről összehasonlításképpen egy adat: körülbelül 20.000 tengeri madár pusztult el nemrégen Új-Zéland partjainál a Rena teherszállító hajóból kiömlő 3-400 tonna üzemanyag miatt. Jelen esetben akár hétszer ennyi olaj is a rezervátum vizébe juthat, így sokkal nagyobb pusztítást végezhet a madarak, halak, tengeri teknősök és cetek között.

Számolni kell a tengerbe ömlő több tonnányi különböző mérgező anyaggal, a rákkeltő policiklusos aromás szénhidrogénekkel (PAH-okkal) is. Emiatt a lehető leggyorsabban kell kiemelni a hajótestet a tengerből. A hajótulajdonos vállalatnak és a biztosító társaságoknak teljes felelősséget kell vállalniuk a szennyezés eltakarításában. (A Greenpeace 40 éve küzd a környezetvédelemért többek között meglehetősen látványos akciókkal.)

A Greenpeace évek óta adott hangot annak, hogy milyen veszélyt jelent a tíz éve természetvédelmi rezervátummá nyilvánított térségre a növekvő turista- és teherszállító hajózási forgalom. Sajnálatos módon a védettséget kimondó törvény csak papíron létezik, alig léptettek életbe szabályozást a Földközi-tenger ezen kiemelkedően fontos részének védelmében. Bíztató ugyanakkor, hogy a rezervátumban több éve dolgozó Greenpeace elérte a Liguaria és Toszkána tartományi vezetőknél, hogy - korábbi ígéretüket betartva - felállítsanak egy szakértő bizottságot a rezervátum hatékony ellenőrzésére: a bizottság 2012. február vége előtt tartja első ülését.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo