A Greenpeace őszinte együttérzését fejezi ki az eltűntek és áldozatok hozzátartozói felé, ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogya hajó tankjában lévő 2400 tonna üzemanyag jelentős környezeti kockázatot jelent. Ugyan ennek a leszivattyúzásához már hozzáfogtak, de a szennyezés még így is a tengerbe juthat. A katasztrófa mértékéről összehasonlításképpen egy adat: körülbelül 20.000 tengeri madár pusztult el nemrégen Új-Zéland partjainál a Rena teherszállító hajóból kiömlő 3-400 tonna üzemanyag miatt. Jelen esetben akár hétszer ennyi olaj is a rezervátum vizébe juthat, így sokkal nagyobb pusztítást végezhet a madarak, halak, tengeri teknősök és cetek között.
Számolni kell a tengerbe ömlő több tonnányi különböző mérgező anyaggal, a rákkeltő policiklusos aromás szénhidrogénekkel (PAH-okkal) is. Emiatt a lehető leggyorsabban kell kiemelni a hajótestet a tengerből. A hajótulajdonos vállalatnak és a biztosító társaságoknak teljes felelősséget kell vállalniuk a szennyezés eltakarításában. (A Greenpeace 40 éve küzd a környezetvédelemért többek között meglehetősen látványos akciókkal.)
A Greenpeace évek óta adott hangot annak, hogy milyen veszélyt jelent a tíz éve természetvédelmi rezervátummá nyilvánított térségre a növekvő turista- és teherszállító hajózási forgalom. Sajnálatos módon a védettséget kimondó törvény csak papíron létezik, alig léptettek életbe szabályozást a Földközi-tenger ezen kiemelkedően fontos részének védelmében. Bíztató ugyanakkor, hogy a rezervátumban több éve dolgozó Greenpeace elérte a Liguaria és Toszkána tartományi vezetőknél, hogy - korábbi ígéretüket betartva - felállítsanak egy szakértő bizottságot a rezervátum hatékony ellenőrzésére: a bizottság 2012. február vége előtt tartja első ülését.