Környezeti katasztrófa is lehet a hajószerencsétlenségből

A Greenpeace környezetvédő szervezet felszólítja a hatóságokat, hogy azonnal cselekedjenek, hogy nehogy az emberi katasztrófát egy súlyos természeti katasztrófa kövesse a Costa Concordia felborulásának következében. A hajótest által a tengerfenékben okozott károk felmérését és a hajóból a tengerbe jutó anyag eltávolítását a Greenpeace az elkövetkező hetekben a helyszínen szakértőivel segíti.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 


Kép:Greenpeace

A Greenpeace őszinte együttérzését fejezi ki az eltűntek és áldozatok hozzátartozói felé, ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogya hajó tankjában lévő 2400 tonna üzemanyag jelentős környezeti kockázatot jelent. Ugyan ennek  a leszivattyúzásához már hozzáfogtak, de a szennyezés még így is a tengerbe juthat. A katasztrófa mértékéről összehasonlításképpen egy adat: körülbelül 20.000 tengeri madár pusztult el nemrégen Új-Zéland partjainál a Rena teherszállító hajóból kiömlő 3-400 tonna üzemanyag miatt. Jelen esetben akár hétszer ennyi olaj is a rezervátum vizébe juthat, így sokkal nagyobb pusztítást végezhet a madarak, halak, tengeri teknősök és cetek között.

Számolni kell a tengerbe ömlő több tonnányi különböző mérgező anyaggal, a rákkeltő policiklusos aromás szénhidrogénekkel (PAH-okkal) is. Emiatt a lehető leggyorsabban kell kiemelni a hajótestet a tengerből. A hajótulajdonos vállalatnak és a biztosító társaságoknak teljes felelősséget kell vállalniuk a szennyezés eltakarításában. (A Greenpeace 40 éve küzd a környezetvédelemért többek között meglehetősen látványos akciókkal.)

A Greenpeace évek óta adott hangot annak, hogy milyen veszélyt jelent a tíz éve természetvédelmi rezervátummá nyilvánított térségre a növekvő turista- és teherszállító hajózási forgalom. Sajnálatos módon a védettséget kimondó törvény csak papíron létezik, alig léptettek életbe szabályozást a Földközi-tenger ezen kiemelkedően fontos részének védelmében. Bíztató ugyanakkor, hogy a rezervátumban több éve dolgozó Greenpeace elérte a Liguaria és Toszkána tartományi vezetőknél, hogy - korábbi ígéretüket betartva - felállítsanak egy szakértő bizottságot a rezervátum hatékony ellenőrzésére: a bizottság 2012. február vége előtt tartja első ülését.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo