Két éven múlva változás jön a légiközlekedésben

Megállapodott az uniós tanács és parlament a légiközlekedési ágazat szén-dioxid-mentesítéséről.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanács és az Európai Parlament kedd este ideiglenes politikai megállapodásra jutott azzal kapcsolatban, hogy növeljék a fenntartható üzemanyagok - például a fejlett bioüzemanyagok vagy a hidrogén - elterjedését a légiközlekedésben.

2025-től vezetik be (Fotó: Depositphotos)
2025-től vezetik be (Fotó: Depositphotos)

A megállapodás értelmében 2025-től kezdődően a légiközlekedésben használt üzemanyagok legalább 2 százalékának zöld üzemanyagot kell tartalmaznia. Ez az arány ötévente emelkedne, 2030-ban 6, 2035-ben 20 százalékra. A végcél az, hogy a fenntartható üzemanyagok aránya 70 százalékos legyen a légiközlekedésben használt üzemanyag keverékekben.

A fenntartható repülőgép-üzemanyagoknak mezőgazdasági maradékokból, algákból, biohulladékból, használt étolajból vagy bizonyos állati zsírokból, valamint a hulladékgázokból és műanyaghulladékból előállított újrahasznosított, vagy szintetikus anyagokat kell tartalmaznia.

A két uniós testület arról is megállapodott, hogy az Európai Unióban közlekedő repülőgépjáratok 2025-től környezetvédelmi címkét kapnak, amelynek az a célja, hogy a fogyasztók tájékoztatást kapjanak az egy utasra jutó várható szén-dioxid-kibocsátásról, és összehasonlíthassák a különböző szolgáltatók környezetvédelmi teljesítményét.

Az ideiglenes politikai megállapodást a két társ-jogalkotónak még hivatalosan is jóvá kell hagynia.

(MTI) 

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo