Csak elvileg fontos a felelősség

Világszerte a fogyasztók nagy része - 83 százaléka - úgy véli, fontos, hogy a cégek vállaljanak környezetvédelmi programokat, de csak a 22 százalékuk lenne hajlandó többet fizetni a környezetbarát termékekért.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

 

A Nielsen 2011 Global Online Environment & Sustainability Survey (Globális online környezeti és fenntarthatósági kutatás) című felmérésének eredményei 25 ezer internetező véleményét tükrözik, 51 országban. A legnagyobb hajlandóság a környezetbarát tulajdonságok érdekében fizetendő többletkiadásra a közel-keleti, afrikai régióban van, ahol a fogyasztók egyharmada nyitott erre. A skála negatív végén Észak-Amerika helyezkedik el, mindössze 12 százalékkal. Sok fogyasztó a személyes preferenciái között említette a környezetbarát termékeket, mégis, a válaszadók nagy arányban félreteszik ezt a szempontot, és a legolcsóbb terméket választják.

A gyártók által vállalt környezeti és fenntarthatósági törekvések közül az újrahasznosított csomagolás és az energiahatékony termékek számítanak a leginkább környezetbarátnak a fogyasztók szemében, világszinten 83 százalékuk hisz ebben. Kevesebben vannak azok, akik szerint a helyi (59 százalék), a méltányos kereskedelemben forgalmazott (51) és az állatokon nem tesztelt termékek (44) jó hatással vannak a környezetre. A „zöldre festés" - a termékek környezetbarátként való feltüntetése - vagy a javuló környezeti teljesítmény nem elegendő a termékpromóciókhoz. A környezetbarát termékeknek is jobban kell teljesíteniük versenytársaiknál.

Új CSR definíció
Új koncepciót fogalmazott meg az Európai Bizottság a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról. Az új vállalati társadalmi felelősségvállalás definíció szerint „a CSR a vállalkozásoknak a társadalomra gyakorolt hatásaiért vállalt felelőssége". A Bizottság véleménye szerint ahhoz, hogy a vállalkozások teljes mértékben vállalják társadalmi felelősségüket, folyamatszinten kell kezelniük a szociális, a környezetvédelmi, az etikai és az emberi jogi szempontok érvényesítését üzleti tevékenységükben és alapvető stratégiájukban, szoros együttműködésben érdekelt feleikkel. A bizottság reményei szerint az új stratégia hozzájárul ahhoz, hogy megerősödjön az EU CSR terén betöltött globális vezető szerepe.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo