Csak elvileg fontos a felelősség

Világszerte a fogyasztók nagy része - 83 százaléka - úgy véli, fontos, hogy a cégek vállaljanak környezetvédelmi programokat, de csak a 22 százalékuk lenne hajlandó többet fizetni a környezetbarát termékekért.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A Nielsen 2011 Global Online Environment & Sustainability Survey (Globális online környezeti és fenntarthatósági kutatás) című felmérésének eredményei 25 ezer internetező véleményét tükrözik, 51 országban. A legnagyobb hajlandóság a környezetbarát tulajdonságok érdekében fizetendő többletkiadásra a közel-keleti, afrikai régióban van, ahol a fogyasztók egyharmada nyitott erre. A skála negatív végén Észak-Amerika helyezkedik el, mindössze 12 százalékkal. Sok fogyasztó a személyes preferenciái között említette a környezetbarát termékeket, mégis, a válaszadók nagy arányban félreteszik ezt a szempontot, és a legolcsóbb terméket választják.

A gyártók által vállalt környezeti és fenntarthatósági törekvések közül az újrahasznosított csomagolás és az energiahatékony termékek számítanak a leginkább környezetbarátnak a fogyasztók szemében, világszinten 83 százalékuk hisz ebben. Kevesebben vannak azok, akik szerint a helyi (59 százalék), a méltányos kereskedelemben forgalmazott (51) és az állatokon nem tesztelt termékek (44) jó hatással vannak a környezetre. A „zöldre festés" - a termékek környezetbarátként való feltüntetése - vagy a javuló környezeti teljesítmény nem elegendő a termékpromóciókhoz. A környezetbarát termékeknek is jobban kell teljesíteniük versenytársaiknál.

Új CSR definíció
Új koncepciót fogalmazott meg az Európai Bizottság a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról. Az új vállalati társadalmi felelősségvállalás definíció szerint „a CSR a vállalkozásoknak a társadalomra gyakorolt hatásaiért vállalt felelőssége". A Bizottság véleménye szerint ahhoz, hogy a vállalkozások teljes mértékben vállalják társadalmi felelősségüket, folyamatszinten kell kezelniük a szociális, a környezetvédelmi, az etikai és az emberi jogi szempontok érvényesítését üzleti tevékenységükben és alapvető stratégiájukban, szoros együttműködésben érdekelt feleikkel. A bizottság reményei szerint az új stratégia hozzájárul ahhoz, hogy megerősödjön az EU CSR terén betöltött globális vezető szerepe.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo