Csak elvileg fontos a felelősség

Világszerte a fogyasztók nagy része - 83 százaléka - úgy véli, fontos, hogy a cégek vállaljanak környezetvédelmi programokat, de csak a 22 százalékuk lenne hajlandó többet fizetni a környezetbarát termékekért.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 

A Nielsen 2011 Global Online Environment & Sustainability Survey (Globális online környezeti és fenntarthatósági kutatás) című felmérésének eredményei 25 ezer internetező véleményét tükrözik, 51 országban. A legnagyobb hajlandóság a környezetbarát tulajdonságok érdekében fizetendő többletkiadásra a közel-keleti, afrikai régióban van, ahol a fogyasztók egyharmada nyitott erre. A skála negatív végén Észak-Amerika helyezkedik el, mindössze 12 százalékkal. Sok fogyasztó a személyes preferenciái között említette a környezetbarát termékeket, mégis, a válaszadók nagy arányban félreteszik ezt a szempontot, és a legolcsóbb terméket választják.

A gyártók által vállalt környezeti és fenntarthatósági törekvések közül az újrahasznosított csomagolás és az energiahatékony termékek számítanak a leginkább környezetbarátnak a fogyasztók szemében, világszinten 83 százalékuk hisz ebben. Kevesebben vannak azok, akik szerint a helyi (59 százalék), a méltányos kereskedelemben forgalmazott (51) és az állatokon nem tesztelt termékek (44) jó hatással vannak a környezetre. A „zöldre festés" - a termékek környezetbarátként való feltüntetése - vagy a javuló környezeti teljesítmény nem elegendő a termékpromóciókhoz. A környezetbarát termékeknek is jobban kell teljesíteniük versenytársaiknál.

Új CSR definíció
Új koncepciót fogalmazott meg az Európai Bizottság a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról. Az új vállalati társadalmi felelősségvállalás definíció szerint „a CSR a vállalkozásoknak a társadalomra gyakorolt hatásaiért vállalt felelőssége". A Bizottság véleménye szerint ahhoz, hogy a vállalkozások teljes mértékben vállalják társadalmi felelősségüket, folyamatszinten kell kezelniük a szociális, a környezetvédelmi, az etikai és az emberi jogi szempontok érvényesítését üzleti tevékenységükben és alapvető stratégiájukban, szoros együttműködésben érdekelt feleikkel. A bizottság reményei szerint az új stratégia hozzájárul ahhoz, hogy megerősödjön az EU CSR terén betöltött globális vezető szerepe.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo