Banális ok miatt nem teljesülnek idehaza a klímavédelmi célok

A hazai cégek optimisták a klímavállalásokat illetően, de a szervezeten belüli széthúzás komoly akadályt jelenthet azok teljesítésében — derül ki az EY több mint 500, köztük magyar fenntarthatósági vezetők (CSO-k) részvételével készült nemzetközi kutatásából.
 

A Magyarországon megkérdezett vállalatok döntő többsége (70 százalék) biztos benne, hogy eléri a kitűzött klímavédelmi céljait és valódi változást ér el a fenntarthatóság területén. Ezt erősíti, hogy a válaszadók közel fele többet is költ az erre irányuló kezdeményezésekre az előző évhez képest, meghaladva a globális átlagot. Tízből hét vállalat azonban csak 2040 és 2050 között tervezi a klímavédelmi célkitűzések maradéktalan teljesítését.

A témában nagyszabású konferenciát rendez október 1-jén a Klasszis Média Budapesten, amelyen Lukács Ákos, az EY Klímaváltozási és Fenntarthatósági Partnere is előadást tart.
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig
Jöjjön el és hallgassa meg a téma legjobb szakértőit, ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait! Vegyen részt a Klasszis ESG díjak átadásán!
Részletek és jelentkezés >>

Megéri kommunikálni, szervezeten belül és kívül

A karbonkibocsátás csökkentéséről a hazai vezetők jelentős hányada (82 százalék) nyilvánosan kommunikál, ezzel arányaiban a nemzetközi trendek előtt járnak. Ráadásul, a válaszadók több mint felénél a klímavédelmi erőfeszítések nemcsak a vártnál nagyobb fogyasztói és társadalmi megbecsülést hoztak, hanem jobb pénzügyi eredményeket is.

Mégis, házon belül van mit javítani. A fenntarthatósági fejlesztéseket leginkább a belső együttműködés hiánya akadályozza, különösen a technológiai vezetőkkel. A globális átlaghoz (36 százalék) képest ez a kooperációs probléma idehaza jóval gyakoribb (58 százalék). Emellett, a válaszadók 40 százaléka a szervezet lomhaságára fogja a klímacélok elérésének hiányát.

„A kutatás rámutat arra, hogy számos hazai vállalatnak sürgősen meg kell erősítenie a funkciók közötti együttműködést, hogy sikeresen teljesíthesse fenntarthatósági vállalásait” — emelte ki Lukács Ákos, az EY Klímaváltozási és Fenntarthatósági Partnere. „A zöld átmenet ma már kulcskérdés, hiszen a társadalom mellett a pénzügyi szektor és a befektetők is elvárják a cégektől. A lemaradók pedig komoly versenyhátrányba kerülhetnek” — tette hozzá a szakértő.

 

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo