Ami jó a környezetnek, az nem jó az üzletnek

Az autógyártók késleltetik hatékonyabb típusaik kibocsátását, hogy eladhassák a levegőt erősebben szennyezőbb kocsikat, mielőtt még 2019-ben érvénybe lépnek a szigorúbb környezetvédelmi normák, mutatott rá egy civil szervezet.

A brüsszeli “Tartós szállításért és környezetért” szervezet közleménye emlékeztetett: az európai autógyártók 50 legnépszerűbb modellje közül 2017-ben csak hatot korszerűsítettek – ugyanakkor 2019-2020-ben huszonegy, az üzemanyagot jobban hasznosító és kevesebb széndioxidot kibocsátó modell kerül majd forgalomba.

Kép: Wikipedia

Párhuzamosan 2021-ig megötszöröződik az elektromos meghajtású kocsik száma, azokból kereken száz típus lesz már forgalomban. Ez azt jelenti, hogy a gyártók (beszámítva villanyautóikat) a Fiat kivételével 2021-re teljesíteni tudják majd a szigorúbb környezetvédelmi előírásokat.

Amíg azonban ehhez eljutnak, egyre több nagyobb, így a levegőt jobban szennyező autó kerül forgalomba. A SUV-ok 2001-ben 4 százalékkal szerepeltek az eladásokban, ez 2016-ra 26 százalékra emelkedett.

Egy átlagos SUV széndioxid kibocsátása 132g/km, míg egy középkategóriájú kocsi esetében ez csak 118g/km. 2000-2016 között 124 kg-mal nőtt az autók átlagos súlya, ami átlag 10g/km nagyobb szennyezőanyag-kibocsátást jelent.

Dieter Zetsche, a Mercedes-Daimler vezérigazgatója a napokban bejelentette, hogy

Smart kocsijaikat 2020-ig teljesen elektromos meghajtásra állítják át. “Ez jó a széndioxid-mutatóhoz, de nem jó az üzletnek”, tette hozzá. A Mercedesnél jelenleg egyetlen villanyautó sem kapható.
Inkább a húsról mondunk le, mint a benzines kocsinkról
Többen lettek vegetáriánusok, hogy így enyhítsék fogyasztásuk környezeti terhelését, mint amennyien hajlandók voltak lemondani arról, hogy saját személygépkocsival közlekedjenek – derült ki egy angliai vizsgálatból.
A Smartokat nyilván olyan kis számban gyártják majd, hogy azokra akár egy évig kelljen várni, így elijesztik a vevőket – vegyék a hagyományos kocsikat.

Németországban kereken 15 millió dízelautó van forgalomban, ezért kell azokat egyre több belvárosból súlyos környezetszennyezésük miatt kitiltani, mutat rá a közlemény.

(Forrás: Euractive)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo