Ami jó a környezetnek, az nem jó az üzletnek

Az autógyártók késleltetik hatékonyabb típusaik kibocsátását, hogy eladhassák a levegőt erősebben szennyezőbb kocsikat, mielőtt még 2019-ben érvénybe lépnek a szigorúbb környezetvédelmi normák, mutatott rá egy civil szervezet.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A brüsszeli “Tartós szállításért és környezetért” szervezet közleménye emlékeztetett: az európai autógyártók 50 legnépszerűbb modellje közül 2017-ben csak hatot korszerűsítettek – ugyanakkor 2019-2020-ben huszonegy, az üzemanyagot jobban hasznosító és kevesebb széndioxidot kibocsátó modell kerül majd forgalomba.

Kép: Wikipedia

Párhuzamosan 2021-ig megötszöröződik az elektromos meghajtású kocsik száma, azokból kereken száz típus lesz már forgalomban. Ez azt jelenti, hogy a gyártók (beszámítva villanyautóikat) a Fiat kivételével 2021-re teljesíteni tudják majd a szigorúbb környezetvédelmi előírásokat.

Amíg azonban ehhez eljutnak, egyre több nagyobb, így a levegőt jobban szennyező autó kerül forgalomba. A SUV-ok 2001-ben 4 százalékkal szerepeltek az eladásokban, ez 2016-ra 26 százalékra emelkedett.

Egy átlagos SUV széndioxid kibocsátása 132g/km, míg egy középkategóriájú kocsi esetében ez csak 118g/km. 2000-2016 között 124 kg-mal nőtt az autók átlagos súlya, ami átlag 10g/km nagyobb szennyezőanyag-kibocsátást jelent.

Dieter Zetsche, a Mercedes-Daimler vezérigazgatója a napokban bejelentette, hogy

Smart kocsijaikat 2020-ig teljesen elektromos meghajtásra állítják át. “Ez jó a széndioxid-mutatóhoz, de nem jó az üzletnek”, tette hozzá. A Mercedesnél jelenleg egyetlen villanyautó sem kapható.
Inkább a húsról mondunk le, mint a benzines kocsinkról
Többen lettek vegetáriánusok, hogy így enyhítsék fogyasztásuk környezeti terhelését, mint amennyien hajlandók voltak lemondani arról, hogy saját személygépkocsival közlekedjenek – derült ki egy angliai vizsgálatból.
A Smartokat nyilván olyan kis számban gyártják majd, hogy azokra akár egy évig kelljen várni, így elijesztik a vevőket – vegyék a hagyományos kocsikat.

Németországban kereken 15 millió dízelautó van forgalomban, ezért kell azokat egyre több belvárosból súlyos környezetszennyezésük miatt kitiltani, mutat rá a közlemény.

(Forrás: Euractive)

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo