A Tesco teszt jelleggel 50 közép-európai, köztük 12 magyarországi áruházában is bevezeti „Perfectly Imperfect” elnevezésű termékkínálatát. Az áruházlánc mostantól a hagyományos esztétikai szempontoknak nem megfelelő, például nem szabványos formájú, súlyú vagy méretű, de egyébként tökéletes minőségű és élelmiszerbiztonsági szempontból is kifogástalan zöldségeket és gyümölcsöket is átvesz egyes szállítóitól, vevőinek pedig az általános kínálatnál olcsóbban kínálja. kezdeményezés célja, hogy termelői oldalon is segítsen csökkenteni az élelmiszerpazarlás mértékét.
A „Perfectly Imperfect”, azaz tökéletesen tökéletlen kampány az Egyesült Államokban is most hódit teret. A Forest City Weingart kiskereskedelmi lánc 2016-ban vezette be ezt a kereskedelmi rendszert, amelynek keretében az Ohio állambeli Cleveland városának lakossága juthat jelentősen olcsóbban így termelői termékekhez – amelyek egyébként a szemétben végeznék.
Az ENSZ adatai szerint ugyanis a világon megtermelt élelmiszer negyede kerül a szemétbe, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület adatai alapján egyedül Magyarországon 1,8 millió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik évente. (Minden magyar családra negyven kilogrammnyi élelmiszerhulladék jut!) A hulladék mennyiségéért egyaránt felelősek a háztartások és kereskedők, és nagy a veszteség a termelői oldalon is. Az Európai Unió Fusions 2016 jelentése szerint a tagállamokban már az előállítás során 9,1 millió tonna élelmiszer megy veszendőbe minden évben.
A Perfectly Imperfect termékkínálat a brit Tesco üzletekben nagyon népszerű, éppen ezért döntött úgy az áruházlánc, hogy teszt jelleggel a közép-európai vásárlók számára is elérhetővé teszi a megszokottól eltérő méretű, formájú vagy súlyú, de minőségüket tekintve kifogástalan zöldségeket és gyümölcsöt az általános kínálatánál kedvezőbb áron. A budaörsi, győri, siófoki, pécsi, orosházi, szigetvári, gyulai, nagykőrösi, hajdúszoboszlói, monori, debreceni és a szolnoki Tesco hipermarketben a tesztidőszak ideje alatt burgonya, valamint magyar termelőtől származó répa és alma szerepel majd a „tökéletesen tökéletlen” kínálatban. A kínálat és az elérhetőség bővítéséről az áruházlánc a vásárlók visszajelzései alapján dönt majd.