A ronda krumpli olcsóbb lesz

Attól még, hogy egy krumpli nem az előírt formájú, vagy méretű, vagy a répa ölt szokatlan jelleget, az íze tökéletes. Egy hazai áruházlánc vezetésével nálunk is bevezetik azt az értékesítési formát, hogy a szépséghibás termékeket nem a szemétbe dobják, hanem olcsóbban adják a vásárlóknak.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Tesco magyarország

A Tesco teszt jelleggel 50 közép-európai, köztük 12 magyarországi áruházában is bevezeti „Perfectly Imperfect” elnevezésű termékkínálatát. Az áruházlánc mostantól a hagyományos esztétikai szempontoknak nem megfelelő, például nem szabványos formájú, súlyú vagy méretű, de egyébként tökéletes minőségű és élelmiszerbiztonsági szempontból is kifogástalan zöldségeket és gyümölcsöket is átvesz egyes szállítóitól, vevőinek pedig az általános kínálatnál olcsóbban kínálja. kezdeményezés célja, hogy termelői oldalon is segítsen csökkenteni az élelmiszerpazarlás mértékét.

A „Perfectly Imperfect”, azaz tökéletesen tökéletlen kampány az Egyesült Államokban is most hódit teret. A Forest City Weingart kiskereskedelmi lánc 2016-ban vezette be ezt a kereskedelmi rendszert, amelynek keretében az Ohio állambeli Cleveland városának lakossága juthat jelentősen olcsóbban így termelői termékekhez – amelyek egyébként a szemétben végeznék.

Az ENSZ adatai szerint ugyanis a világon megtermelt élelmiszer negyede kerül a szemétbe, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület adatai alapján egyedül Magyarországon 1,8 millió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik évente. (Minden magyar családra negyven kilogrammnyi élelmiszerhulladék jut!) A hulladék mennyiségéért egyaránt felelősek a háztartások és kereskedők, és nagy a veszteség a termelői oldalon is. Az Európai Unió Fusions 2016 jelentése szerint a tagállamokban már az előállítás során 9,1 millió tonna élelmiszer megy veszendőbe minden évben.

Kötelező adakozni a nagyáruházaknak Franciaországban
Súlyos büntetéseket kaphatnak ez évtől azok a franciaországi szupermarketek, amelyek nem ajánlják fel a megmaradt élelmiszert jótékonysági szervezeteknek. Nálunk közel kétmillió tonna étel vész kárba.
„Komoly gondot jelent a kis méretű, súlyú, szabálytalan alakú vagy minimális héjhibával rendelkező gyümölcsök értékesítése, hiszen ezek belső, vállalati szabályozási okokból alapvetően nem kerülhetnek a polcokra, és nem marad más megoldás, minthogy gyakran meg kell semmisítenünk ezeket. Ezeknek a gyümölcsöknek a beltartalmi és élvezeti értéke, az ízvilága teljesen megegyezik az adott fajtára jellemzővel, attól semmivel nem marad el. Éppen ezért üdvözöljük a Tesco „Perfectly Imperfect” kezdeményezését, hiszen így jóval kevesebb zöldség és gyümölcs végzi majd hulladékként. Így a veszteségünk is csökken és egy olcsóbb kínálatot tudunk nyújtani a vásárlók számára” – mondta dr. Kovács Oszkár, a Szatmárkert-Hodász Szövetkezet igazgazósági elnöke. A Szatmárkert által szállított Perfectly Imperfect almák a következő hetekben érkeznek meg a Tesco áruházakba.

A Perfectly Imperfect termékkínálat a brit Tesco üzletekben nagyon népszerű, éppen ezért döntött úgy az áruházlánc, hogy teszt jelleggel a közép-európai vásárlók számára is elérhetővé teszi a megszokottól eltérő méretű, formájú vagy súlyú, de minőségüket tekintve kifogástalan zöldségeket és gyümölcsöt az általános kínálatánál kedvezőbb áron. A budaörsi, győri, siófoki, pécsi, orosházi, szigetvári, gyulai, nagykőrösi, hajdúszoboszlói, monori, debreceni és a szolnoki Tesco hipermarketben a tesztidőszak ideje alatt burgonya, valamint magyar termelőtől származó répa és alma szerepel majd a „tökéletesen tökéletlen” kínálatban. A kínálat és az elérhetőség bővítéséről az áruházlánc a vásárlók visszajelzései alapján dönt majd.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo