hirdetés

A ronda krumpli olcsóbb lesz

Attól még, hogy egy krumpli nem az előírt formájú, vagy méretű, vagy a répa ölt szokatlan jelleget, az íze tökéletes. Egy hazai áruházlánc vezetésével nálunk is bevezetik azt az értékesítési formát, hogy a szépséghibás termékeket nem a szemétbe dobják, hanem olcsóbban adják a vásárlóknak.

Van kiút az értékválságból? Megállítható az akkugyárak terjedése itthon?
Van még jövőnk az EU-ban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Donáth Annával, a Momentum EP-képviselőjével - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. október 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

hirdetés

Kép: Tesco magyarország

A Tesco teszt jelleggel 50 közép-európai, köztük 12 magyarországi áruházában is bevezeti „Perfectly Imperfect” elnevezésű termékkínálatát. Az áruházlánc mostantól a hagyományos esztétikai szempontoknak nem megfelelő, például nem szabványos formájú, súlyú vagy méretű, de egyébként tökéletes minőségű és élelmiszerbiztonsági szempontból is kifogástalan zöldségeket és gyümölcsöket is átvesz egyes szállítóitól, vevőinek pedig az általános kínálatnál olcsóbban kínálja. kezdeményezés célja, hogy termelői oldalon is segítsen csökkenteni az élelmiszerpazarlás mértékét.

A „Perfectly Imperfect”, azaz tökéletesen tökéletlen kampány az Egyesült Államokban is most hódit teret. A Forest City Weingart kiskereskedelmi lánc 2016-ban vezette be ezt a kereskedelmi rendszert, amelynek keretében az Ohio állambeli Cleveland városának lakossága juthat jelentősen olcsóbban így termelői termékekhez – amelyek egyébként a szemétben végeznék.

Az ENSZ adatai szerint ugyanis a világon megtermelt élelmiszer negyede kerül a szemétbe, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület adatai alapján egyedül Magyarországon 1,8 millió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik évente. (Minden magyar családra negyven kilogrammnyi élelmiszerhulladék jut!) A hulladék mennyiségéért egyaránt felelősek a háztartások és kereskedők, és nagy a veszteség a termelői oldalon is. Az Európai Unió Fusions 2016 jelentése szerint a tagállamokban már az előállítás során 9,1 millió tonna élelmiszer megy veszendőbe minden évben.

Kötelező adakozni a nagyáruházaknak Franciaországban
Súlyos büntetéseket kaphatnak ez évtől azok a franciaországi szupermarketek, amelyek nem ajánlják fel a megmaradt élelmiszert jótékonysági szervezeteknek. Nálunk közel kétmillió tonna étel vész kárba.
„Komoly gondot jelent a kis méretű, súlyú, szabálytalan alakú vagy minimális héjhibával rendelkező gyümölcsök értékesítése, hiszen ezek belső, vállalati szabályozási okokból alapvetően nem kerülhetnek a polcokra, és nem marad más megoldás, minthogy gyakran meg kell semmisítenünk ezeket. Ezeknek a gyümölcsöknek a beltartalmi és élvezeti értéke, az ízvilága teljesen megegyezik az adott fajtára jellemzővel, attól semmivel nem marad el. Éppen ezért üdvözöljük a Tesco „Perfectly Imperfect” kezdeményezését, hiszen így jóval kevesebb zöldség és gyümölcs végzi majd hulladékként. Így a veszteségünk is csökken és egy olcsóbb kínálatot tudunk nyújtani a vásárlók számára” – mondta dr. Kovács Oszkár, a Szatmárkert-Hodász Szövetkezet igazgazósági elnöke. A Szatmárkert által szállított Perfectly Imperfect almák a következő hetekben érkeznek meg a Tesco áruházakba.

A Perfectly Imperfect termékkínálat a brit Tesco üzletekben nagyon népszerű, éppen ezért döntött úgy az áruházlánc, hogy teszt jelleggel a közép-európai vásárlók számára is elérhetővé teszi a megszokottól eltérő méretű, formájú vagy súlyú, de minőségüket tekintve kifogástalan zöldségeket és gyümölcsöt az általános kínálatánál kedvezőbb áron. A budaörsi, győri, siófoki, pécsi, orosházi, szigetvári, gyulai, nagykőrösi, hajdúszoboszlói, monori, debreceni és a szolnoki Tesco hipermarketben a tesztidőszak ideje alatt burgonya, valamint magyar termelőtől származó répa és alma szerepel majd a „tökéletesen tökéletlen” kínálatban. A kínálat és az elérhetőség bővítéséről az áruházlánc a vásárlók visszajelzései alapján dönt majd.

hirdetés

Véleményvezér

Ilyet még nem látott a világ

Ilyet még nem látott a világ 

Cseh vonaton első osztályon feleannyiért kétszer annyit kapsz, mint a magyar vonat másodosztályán. Ez igen.
Ilyen se volt még, a vadhús olcsóbb, mint a marha

Ilyen se volt még, a vadhús olcsóbb, mint a marha 

Folyamatosan produkálja a magyar gazdaság a meghökkentő eseményeket, miközben a kormány szerint munkájuk egyszerűen hibátlan.
Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget

Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget 

A Kuciak-gyilkosságot követő 2018-as bukása után Robert Fico nagyobb orosz barátságot és kemény EU-ellenességet hirdetett.
9 milliárd forintnál tart a sámándob

9 milliárd forintnál tart a sámándob 

A 2015-ös milánói világkiállításra készült Sámándob-pavilon építésére a kormány 2,3 milliárd forintot adott, majd közel 2 milliárd forintot szavazott meg programokra, hogy mindez kiegészüljön egy további 900 milliós pótköltségvetéssel. Most újabb 4 milliárd forintnál tartunk.
Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból 

Tényleg egészen elképesztő, hogy a magyar vasút mennyire képtelen megfelelni a kor elvárásainak.
A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye

A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye 

Érdekes az állami kommunikáció. Miközben folyamatosan az infláció elleni harc hőseként mutatja magát be a kormány az élelmiszer áremelkedés felét a kabinet generálta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo