A Matáv tudakozó és a gyorsszerviz ügyes (?) árukapcsolása

Nemrég jártak nálam az egyik budapesti gyorsszolgálat duguláselhárítói. Tetszett a munkájuk, így amikor minap csőtörésem lett, újra őket akartam kihívni. De elvesztettem a telefonszámos névjegyüket. Mi marad? A Matáv tudakozó.

Szóval: 198. (Jelzem, nem túl nagy bizalommal. Múltkor az ombudsman irodájának a számát kértem tőlük. A megadott számon nyűgös ismeretlen közölte: “azok a jogi izék” rég elköltöztek. Új számot adott. Ahol végre – harmadiknak – a jó számot mondták meg. A tudakozó nyolchónapos késésben volt.)

Kérném a gyorsszolgálat számát. Mivel a cég pontos nevére nem emlékeztem, lelkesen megadták a Tudakozó Plusz emeltdíjas számát, a 197-et. (Ügyes árukapcsolás). Ott ért a meglepetés: gyorsszolgálat? A DirektMester Szolgáltató Kft-t adhatjuk. (A továbbiakban DM). De nekem nem az kell! Nem baj, ők más cég számát nem mondhatják meg, viszont a DM munkavállalási árait is részletesen közölhetik. Ejha! Hát, most a Matáv tudakozóval beszélek, vagy egy vállalkozás reklámirodájával? Etikus ez? A kisasszony nyugtat: nemhogy etikus, mást nem is tehetnek, mert kizárólagossági szerződésükvan a DM-mel. Ez gazdasági jogviszony.

Innen kezdve töprengjünk: a szolgálatók csak azért hirdetnek a MATÁV-telefonkönyvben, és főleg az Arany Oldalakban, nem is olcsón, hogy a tudakozó róluk információt adjon. Mégsem teszi. Tehát a hirdetők visszakérhetik a hirdetési díjakat? Mert ez szerződésszegés!

A DM (az internetes adatok szerint/)2003. február 13-án lett bejegyezve. Áprilistól márcsak őt ajánlja a monopolhelyzetben lévő Matáv tudakozója. Ráadásul a telefonos kisasszony kikalkulálja a várható árakat. És ha kevesebb lesz, mert a hölgy mégsem vízszerelő? Vagy csak falbontás után a helyszínen derül ki, hogy nagyobb a hiba, mint amit telefonon közöltek, és más lesz a végösszeg? Akkor a DM szakemberénél lehet-e arra hivatkozni, hogy miután kiszámolták, hogy ez csak egyórás munka, többet nem fizetünk? Vagy az a vége, hogy a szakember mond egy végső árat, ami más, mint a telefonos ár? Mert ez a fogyasztó megtévesztése! És a Fogyasztóvédelmi Felügyeletre tartozik. (Főleg, ha fel tudjuk hívni, és a tudakozó meg tudja adni a számát.)

De mi is ez a DM? A fodrászattól a szőrmemosásig, hídépítéstől a légiközlekedésig mindenre van engedélye. Csak épp a főtevékenysége megfoghatatlan: “máshová nem sorolt egyéb szolgáltatás”. Ráadásul a DM egyik alapítója az a számítástechnikai cég, a Virgo Systems Informatikai Kft., akik tervezték, fejlesztették a Matáv internetes tudakozórendszerét.

Tessék mondani, nem ezt hívják etikátlan összefonódásnak, és a MATÁV monopolhelyzetével való visszaélésnek? A Gazdasági Versenyhivatal mit szól mindehhez?

Összegezzük csak: a szabadpiac többi szereplőjét, akik évek óta dolgoznak gyorsszolgálatként, az ország legnagyobb telefontársasága segítségével próbálja kiszorítani a piacról valaki, akinek egyetlen referenciája: a Matávtól fizetést kapó tudakozós hölgy.

Tehát a DM munka, felszereltség és emberek nélkül próbál beépülni a piac szereplői – a megrendelő és a munkát végzők – közé. Ezt úgy tudom, jogtalan haszonszerzésnek hívja a törvény.

Nos, ha valaki mégsem bízna ezek után a DM-ben, az mehet kölcsönkérni egy telefonkönyvet. Ahol megtaláltam a “régi” cégemet. Őket Gyorsszolgálat 2000-nek hívják. Benne vannak a könyvben, mégsem adják meg a tudakozónál a számukat. Náluk maradnék, az eddigi munkájuk alapján.

Ágoston Gyula

Mit szól hozzá?

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo