Visszafelé sültek el az ész nélküli foci-hirdetések

A labdarúgó világbajnokság a világ legnézettebb sporteseménye- következésképp a legnagyobb reklámlehetőség is. Rengeteg nagy cég azt ki is használja – ha nem is mindig sikerrel.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Vitatott sikere lehet például annak, hogy a nagy pénzügyi szolgáltató, akinek hirdetéseit szinte szüntelenül látjuk, nagylelkű gesztussal újrabútorozott egy teljes moszkvai szállodát.

Aligha lehetett telitalálat az sem, amikor egy nagy svájci bank tv-spotjában orosz nyelvleckére sorakoztatta fel a Moszkvába induló svájci válogatottat.

Ennél is rosszabbul jártak azok a hirdetők, akik figyelmen kívül hagyták a politikai földrajzot. Az egyik sportruházatot gyártó cég utólag vette észre, hogy a szerb szurkolóknak tömegesen készített trikókon a már régen önálló Koszovó Szerbia határain belül maradt.

Pórul járt egy német légitársaság is a moszkvai járatait hirdető tv-reklámmal, miután sokaknak feltűnt, hogy a felvételek Ukrajna fővárosát, Kijevet ábrázolják…

Gyúrnak már a bűnözők a foci vb-re
Ahogy minden olyan nagy sportesemény, amely kiemelt figyelemre számíthat a világ minden táján, úgy a június 14-én kezdődő 2018-as oroszországi labdarúgó-világbajnokság is számos lehetőséget kínál az internetes csalások minden formájára.

Meggyűlt a baja a közösségi portálokon a német élelmiszergyártónak, amelynek vb-reklámja így szólt: „Tedd boldoggá az emberedet a sütéseddel – még akkor is, ha másik szerelme van!” A kép a derék feleséget ábrázolta, amint focilabda formájú tortát nyújt át párjának.

Még nagyobb vihart keltett, ezúttal Oroszországban, a nagy gyorséttermi hálózat hirdetése: azt ígérte, életük végéig ingyen kapják a hamburgert azok az asszonyok, akik hivatásos labdarúgótól esnek teherbe…

Jó szándékú reklámakciók is elsülhetnek visszafelé. Így járt egy hitelkártya-cég, amely bejelentette: fedezi 10 ezer étkezés költségét az ENSZ világélelmezési programja számára Nessi és Neymar minden gólja után. Tite, a brazil válogatott edzője hevesen bírálta a hirdetést, és elutasította az akciót, mondván: az megosztja a válogatottat, hiszen miért érne e két játékos gólja többet, mint másoké?…

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo