Vitatott sikere lehet például annak, hogy a nagy pénzügyi szolgáltató, akinek hirdetéseit szinte szüntelenül látjuk, nagylelkű gesztussal újrabútorozott egy teljes moszkvai szállodát.
Aligha lehetett telitalálat az sem, amikor egy nagy svájci bank tv-spotjában orosz nyelvleckére sorakoztatta fel a Moszkvába induló svájci válogatottat.
Ennél is rosszabbul jártak azok a hirdetők, akik figyelmen kívül hagyták a politikai földrajzot. Az egyik sportruházatot gyártó cég utólag vette észre, hogy a szerb szurkolóknak tömegesen készített trikókon a már régen önálló Koszovó Szerbia határain belül maradt.
Pórul járt egy német légitársaság is a moszkvai járatait hirdető tv-reklámmal, miután sokaknak feltűnt, hogy a felvételek Ukrajna fővárosát, Kijevet ábrázolják…
Meggyűlt a baja a közösségi portálokon a német élelmiszergyártónak, amelynek vb-reklámja így szólt: „Tedd boldoggá az emberedet a sütéseddel – még akkor is, ha másik szerelme van!” A kép a derék feleséget ábrázolta, amint focilabda formájú tortát nyújt át párjának.
Még nagyobb vihart keltett, ezúttal Oroszországban, a nagy gyorséttermi hálózat hirdetése: azt ígérte, életük végéig ingyen kapják a hamburgert azok az asszonyok, akik hivatásos labdarúgótól esnek teherbe…
Jó szándékú reklámakciók is elsülhetnek visszafelé. Így járt egy hitelkártya-cég, amely bejelentette: fedezi 10 ezer étkezés költségét az ENSZ világélelmezési programja számára Nessi és Neymar minden gólja után. Tite, a brazil válogatott edzője hevesen bírálta a hirdetést, és elutasította az akciót, mondván: az megosztja a válogatottat, hiszen miért érne e két játékos gólja többet, mint másoké?…
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)