Út a céges weboldalhoz: most jön a lényeg

A weboldal készítést bízhatjuk profi csapatra, vagy megoldhatjuk magunk is. Csapó Gergely informatikai szakértőnk, a Rackhost Zrt. vezérigazgatója szerint bárhogy is döntünk, a legfontosabb, hogy pontosan tudjuk, milyen oldalt, milyen célra szeretnénk.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vállalkozásunk van és tudjuk, hogy az online jelenlét nélkülözhetetlen, ezért eldöntöttük, hogy létrehozunk egy saját honlapot és tudjuk, mire lesz hozzá szükségünk.

Kiválasztottuk a megfelelő domain nevet és be is regisztráltuk, sőt már a webtárhely szolgáltatás lehetőségeivel is tisztában vagyunk, kiválasztottuk a szolgáltatót, és tudjuk, körülbelül mekkora tárhelyre lesz szükségünk.

Most jön a lényeg, elkezdhetjük pontosan megtervezni és felépíteni a honlapunkat, hiszen már minden feltétel adott hozzá.

Kép: Pixabay

Gondoljuk végig a lehetőségeinket!

Nem árt tisztában lennünk vele, hogy mennyi erőforrásunk –anyagi és humán–, valamint időnk van a honlap elkészítésére, továbbá mennyire vagyunk jártasak ebben a világban, rendelkezünk-e legalább alapszintű informatikai ismeretekkel. Ezenkívül az sem elhanyagolható szempont, hogy mi a célunk, mennyire bonyolult oldalt tervezünk létrehozni.

Két út áll előttünk:

  • Profira bízzuk
Azaz felkérünk egy profi csapatot, aki az elképzeléseink alapján, a céljainknak megfelelően összeállítja a weboldalunkat. Természetesen ez a drágább út, viszont a mi időnk nem fog rámenni a honlap elkészítésére és az utánajárásra, valamint ha tényleg jó csapatot választottunk, akkor minden tökéletesen működni is fog, és olyan lesz az oldalunk, amilyennek megálmodtuk.
  • Magunk készítjük
Dönthetünk amellett is, hogy saját magunk készítjük el a weboldalt, viszont ez több időt igényel az életünkből, és nem árt az sem, ha rendelkezünk némi informatikai ismerettel. Azonban számos –akár ingyenes– sablon áll a rendelkezésünkre, amelyek segítségével könnyedén össze tudunk állítani egy egyszerű honlapot, különféle bővítményekkel pedig egyéb funkciókat is bele tudunk építeni.

Tervezzük meg!

Akármelyik utat is választjuk, tudnunk kell, hogy pontosan mit is szeretnénk!

  • Bemutató oldalt tervezünk, vagy elektronikus kereskedelemre is nyújtunk lehetőséget az oldalon?
  • Mi a célunk vele? Közölhetünk információkat, szórakoztathatjuk közönségünket, építhetjük a márkánkat, felhívhatjuk a figyelmet vagy értékesíthetünk, rajtunk áll.
  • Egyáltalán kik a célcsoportunk? Érdemes olyan stílust választani mind kinézetben, mind tartalomban és szövegezésben, ami a célközönségünkhöz leginkább passzol.
  • Mit akarunk magunkról közvetíteni?
  • Hogyan tervezzük a felépítést? Tudnunk kell, milyen aloldalakat akarunk létrehozni, mennyi és milyen jellegű információt szeretnénk megosztani és mindezt milyen stílusban.
Filléres startup-marketingtrükkök 2019-re
A startupok indításánál mindig kötelezően előkerülő elem a marketing. Lehet egy ötlet, megoldás bármilyen jó, arról értesülnie kell a potenciális célcsoport tagjainak. Általában egy kezdő vállalkozás még nem rendelkezik olyan anyagi és kapcsolati háttérrel, hogy profi marketinggel tudja hirdetni magát, de nem kell elkeseredni, hiszen a probléma orvosolható. A hatékony online marketinghez számtalan lehetőség lelhető fel az interneten, akár freemium modellben is.
Tartalom és design

A honlap tulajdonképpen ezek együtteséből áll. Fontos, hogy mindkettő legyen a fentiek alapján meghatározott céloknak megfelelő és egymással is legyenek összhangban. A tartalom és design szempontok egy külön cikk témáját adhatják, most csak az általános jellemzőket foglaljuk össze.

Van néhány alapvető tartalmi elem, melyeknek szinte minden jó weboldalon meg kell jelenniük. Ilyenek többek között:

  • A cég, tevékenység, –esetleg munkatársak– bemutatása
  • A vállalkozás szempontjából fontos elérhetőségek feltüntetése
  • Kínált termékek, szolgáltatások bemutatása
  • Előnyök
  • Egyéb platformok – blog, közösségi média – elérhetősége, ahol a cég jelen van
  • Vélemények megosztása (vevői-, szakértői vélemények, cikkek, elismerések)
  • Adatvédelmi irányelvek
Ezeken felül pedig saját céljainkat figyelembe véve kell összeállítanunk a végleges struktúrát. Nem elég csupán a tartalom helyes kiválasztása és felépítése, a megfelelő megfogalmazás is épp olyan fontos. A design pedig a tartalomhoz illeszkedő vizuális megjelenítésen túl a funkcionalitásra is kell, hogy törekedjen, azaz segítse a használatot, ne pedig problémát okozzon.

Ne felejtsük el!

Talán a két legfontosabb követelmény a jó weboldallal szemben, hogy legyen gyors és reszponzív. A gyorsaság ugyanannyira lényeges a felhasználók számára, mint a Google rangsorolásához. Ha gyors az oldalunk, nem csak a látogatók lesznek elégedettebbek, hanem előrébb is kerülhetünk a keresőben.

Valamint ne felejtsük el mérni az eredményeket, és még az indulás előtt elhelyezni a követőkódot az oldalunkon, mely a későbbiekben nagy segítségünkre lesz.

Sok sikert!

Szerző:

Csapó Gergely

Rackhost Zrt. alapítója és vezérigazgatója

Szerzőnkről:
Csapó Gergely 17 éve sikeres sorozatvállalkozó. Közgazdász végzettséggel, programozói és IT projektmenedzseri tapasztalatokkal rendelkezik, több IT vonatkozású céggel a háta mögött. Jelenleg többek között a Rackhost Zrt. online infrastruktúra-szolgáltató alapítója és vezérigazgatója, mely a domain- és tárhely-szolgáltatói szektor egyik meghatározó szereplője. Gergely a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán vállalkozásfejlesztés témájú kurzusokat tart, továbbá elnöke a Dél-alföldi Startup Egyesületnek, és ötletgazdája a SzegedTech és SzegedBoost technológiai, illetve startup vállalkozások létrejöttét ösztönző rendezvénysorozatoknak.

Véleményvezér

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon 

Magyar Péter és a kormánytagok most Európa színe-java előtt vívnak egymással.
Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A folyamatos kormányzati sikerpropaganda mellett csak a számok ne lennének.
Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo