Újabb magyar a százévesek klubjában!

A világon is kevés cég éli meg a 100 évet, hazánkban még kevesebb. A Győri Keksz, a Dreher és a Pick mellé most a bútoriparból zárkózott fel a Cardo. Érdekes lehet áttekinteni, hogy a 100 éves cégek klubjába került új magyar cégnek miként sikerült a túlélés.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A vállalkozások közül kevesen büszkélkednek a kerek 100 éves korral, hazánkban pedig kifejezetten csekély azoknak a száma, akiknek sikerült túlélni a történelem hullámzásait.  A Guinness Rekordok Könyve szerint egy japán hotel a már az időszámításunk utáni 705. év óta fogadja vendégeit. A második helyre egy 803 óta üzemelő osztrák apátsági étterem került, a harmadik pedig egy 900-tól működő ír bár. Az első 15 között van még egy 976 éves sörmárka, egy 746 éve fogyasztott konyak és egy 1534-ben alapított egyetem is - a Business Insider összesítése szerint.

A Cardo a kevés, ilyen kort megélő magyar vállalkozás egyikeként idén ünnepli jubileumát. Szakterületén a Cardo gyár 100 éves fennállása egyedülálló. A vállalat 1916-os alapításakor még csak szobabútorok, ládák gyártásával, valamit épületasztalos munkákkal foglalkozott, és már az első évtizedben megjelent az olasz, holland, német és angol piacokon.  Ma már a NASA-ban kifejlesztett technológiák alapján gyárt matracokat, illetve a Hilton szállodalánc közép-kelet európai ágy és matrac beszállítójává is vált.

Hány éve van még a cégemnek?
A generációváltást a családi vállalkozások jelentős része nem éli túl, ezért a vállalkozók nagy része igyekszik a végtelenségig kitartani. Az egyedi kultúrát nehéz átadni, ahogy megbízható utódot találni sem könnyű. Tudatos felkészüléssel azonban a kihívások kezelhetők - ebben segít szakértőnk.
A II. világháború és a változó igények új létformát kívántak meg a Cardotól is, így a gyárat is hadiüzemmé nyilvánították. Egy légitámadás során a gyár 80%-ban megsemmisült, de a hábprú után a cég 40 volt dolgozójával újraépült hamvaiból. 1948. február 15-én már 100 fővel zajlott a gyártás, a megváltozott piaci igényekhez illeszkedő új fókusszal, irodabútor gyártással. 1951-re már a belföldi bútorgyártás jelentette a fő bevételi forrást, de 1952-től a cseh-szlovák és szovjet piacokon is megjelentek a Cardo termékek. 1968-ban lakberendezési cikkek gyártásával és a termékei kiskereskedelmi értékesítésével újabb szintre ugrott a cég.

„A bútorgyártás olyan szakma, ahol a szakmai kultúra és annak átörökítése sokat számít. Együtt változunk a világgal, megtartjuk értékeinket, vigyázunk az egészséges alvásra” - mondja Fülöp Tamás, a Cardo értékesítési- és marketing igazgatója.

Ebben a szellemben a Cardo komoly fejlesztésekkel olyan termékek gyártásába is belefogott, mint az iSPACE matracok, amelyek a NASA laboratóriumában az amerikai űrhajósoknak kifejlesztett technológiák és anyagok egyedülálló ötvözetével nyújt különleges kényelmet.

Nemzetközi siker, hogy 2013 óta a Hilton szállodalánc közép-kelet európai matrac és ágy beszállítója is a Cardo, de az Intercontinentalban, a Marriottban, és a budapesti Buddha Barban is találkozhatunk a 100 éves cég világszínvonalú termékeivel.

Hogy éljen meg 100 évet a cégem?

A Forbes szerint a következő 5 tényező a kulcs a sikerhez:

  1. Fektessünk a munkavállalókba, ezt ők is viszonozni fogják.
  2. Ápoljuk tökéletesen partnerkapcsolatainkat ügyfeleinkkel és alvállalkozóinkkal is.
  3. Válasszunk olyan vezetőket, akik folyamatosan fejlődnek, így velük együtt a cég is növekedhet az idő múlásával.
  4. Mindig törekedjünk a pénzügyi stabilitásra, ez kevesebb feszültséget, elbocsájtást, veszteséget eredményez.
  5. Hírnevünk maradjon stabil, ne veszítsük el a piac bizalmát.
 

 

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo