A vállalkozások közül kevesen büszkélkednek a kerek 100 éves korral, hazánkban pedig kifejezetten csekély azoknak a száma, akiknek sikerült túlélni a történelem hullámzásait. A Guinness Rekordok Könyve szerint egy japán hotel a már az időszámításunk utáni 705. év óta fogadja vendégeit. A második helyre egy 803 óta üzemelő osztrák apátsági étterem került, a harmadik pedig egy 900-tól működő ír bár. Az első 15 között van még egy 976 éves sörmárka, egy 746 éve fogyasztott konyak és egy 1534-ben alapított egyetem is - a Business Insider összesítése szerint.
A Cardo a kevés, ilyen kort megélő magyar vállalkozás egyikeként idén ünnepli jubileumát. Szakterületén a Cardo gyár 100 éves fennállása egyedülálló. A vállalat 1916-os alapításakor még csak szobabútorok, ládák gyártásával, valamit épületasztalos munkákkal foglalkozott, és már az első évtizedben megjelent az olasz, holland, német és angol piacokon. Ma már a NASA-ban kifejlesztett technológiák alapján gyárt matracokat, illetve a Hilton szállodalánc közép-kelet európai ágy és matrac beszállítójává is vált.
„A bútorgyártás olyan szakma, ahol a szakmai kultúra és annak átörökítése sokat számít. Együtt változunk a világgal, megtartjuk értékeinket, vigyázunk az egészséges alvásra” - mondja Fülöp Tamás, a Cardo értékesítési- és marketing igazgatója.
Ebben a szellemben a Cardo komoly fejlesztésekkel olyan termékek gyártásába is belefogott, mint az iSPACE matracok, amelyek a NASA laboratóriumában az amerikai űrhajósoknak kifejlesztett technológiák és anyagok egyedülálló ötvözetével nyújt különleges kényelmet.
Nemzetközi siker, hogy 2013 óta a Hilton szállodalánc közép-kelet európai matrac és ágy beszállítója is a Cardo, de az Intercontinentalban, a Marriottban, és a budapesti Buddha Barban is találkozhatunk a 100 éves cég világszínvonalú termékeivel.
A Forbes szerint a következő 5 tényező a kulcs a sikerhez:
- Fektessünk a munkavállalókba, ezt ők is viszonozni fogják.
- Ápoljuk tökéletesen partnerkapcsolatainkat ügyfeleinkkel és alvállalkozóinkkal is.
- Válasszunk olyan vezetőket, akik folyamatosan fejlődnek, így velük együtt a cég is növekedhet az idő múlásával.
- Mindig törekedjünk a pénzügyi stabilitásra, ez kevesebb feszültséget, elbocsájtást, veszteséget eredményez.
- Hírnevünk maradjon stabil, ne veszítsük el a piac bizalmát.