Új fejezet, már nem drágábbak az elektromos autók biztosítási díjai, mint a hagyományosaké

Az idén alig több mint 50 ezer forint volt az elektromos személygépkocsik átlagos éves kötelező felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíja - derül ki a Netrisk összeállításából. A hagyományos meghajtású kocsik közül a benzinesek átlagdíja megközelítette a 48 ezer forintot, a dízeleké pedig meghaladta az 58 ezer forintot. A cascobiztosításokat nézve a villanyautók éves átlagdíja 118 ezer forint alatt marad, míg a benzinesekre 135 ezer, a dízelekre 146 ezer forintot kell költeni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az újautó-piaci eladásokból az elektromos autók. Az idei első negyedévben az uniós piacokon forgalomba helyezett autók 13,9 százalékát adták a tisztán elektromos autók, szemben az egy évvel korábbi 11,4 százalékkal. Magyarországon szerényebb a tempó, 5,5 százalékról 5,7 százalékra nőtt a villanyautók részesedése.

Elfogadható biztosítási díjak (Fotó: Pixabay)
Elfogadható biztosítási díjak (Fotó: Pixabay)

„Bár az elektromos autók térnyerése jól látszik a globális, európai és magyarországi adatokon is, az autóbiztosításoknál még visszafogott a részesedésük. A magánszemélyek által a Netrisken idén megkötött kötelező felelősségbiztosításoknak 4,3 százalékát adták az alternatív hajtású autók. Ezekből a hibrid és villanyautók aránya több mint 3 százalék. Bár az elektromos autók jellemzően drágábbak a hasonló, hagyományos meghajtású társaiknál, a kötelezős átlagdíjakat nézve ez az eltérés nem látszik. Ebben szerepet játszhat, hogy a villanyautókban kevesebb alkatrész található, mint a hagyományos autókban” - mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója. 

Így alakultak az átlagdíjak

Ebben az évben benzines autókra megkötött kgfb-szerződéseknél az átlagdíj április közepéig több mint 47 ezer forintot tett ki, a dízeleknél pedig meghaladta az 58 ezer forintot, az elektromosok esetében pedig ugyanez közel 51 ezer forintot tett ki, míg a hibrideknél szintén 51 ezer forintos az éves kgfb-díj. Az adatokból kiderül az is, hogy az idén villanyautókra kötött kgfb-szerződések 14 százaléka 0-50 kilowattos teljesítményű autókra szólt, az 50-100 kilowattos autók részesedése 41 százalékos, a 100-180 kilowattosoké több mint 34 százalék, a 180 kilowattnál erősebbeké pedig meghaladta a 10 százalékot.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo