Uber-hatás: konkurenciát kapnak a bringásfutárok

Új szolgáltatás jelent meg a megosztás gazdaságában, most a kerékpáros futárok aggódhatnak a bevételeik miatt. Az új szolgáltatás a városi kerékpározókat vonzza be a futárszolgálatba.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: MTI/Máthé Zoltán

Egy új szolgáltatás hirdetése futott be szerkesztőségünkbe, amely kellemetlen érzésekkel töltheti el a kerékpáros futárszolgálatok vezetőit. „Keress pénzt közösségi futárként, vagy hívj közösségi futárt, és takaríts meg pénzt a cégednek!” – hirdeti magát az Uber autósmegosztó alkalmazáshoz hasonlóan működő Skurir. A hivatalosan szeptembertől induló cég már reklámoz, bárki regisztrálhat a honlapjukon. Az önjelölt futárok megoszthatják a felhasználókkal, hogy milyen útvonalon közlekednek, gyakorlatilag bármilyen csomagot elvisznek, akár pizzát, tehát meleg ételt is szállíthatnak, jellemzően városon belül.

Ez is példa arra, amit korábban már többször megírtunk: a megosztás gazdasága mellett egyetlen ágazat, egyetlen cége sem ücsöröghet nyugodtan a babérjain, mert a semmiből, meglepetésszerűen előbukkanhat egy versenytárs, amely komoly turbulenciát okozhat a piacon. Ezt láthattuk az elmúlt hónapokban Budapesten, ahol egymást érték a taxistüntetések az Uber terjeszkedése miatt.

Verseny 2.0: az Uber-hatás
A közösségi gazdaság szexi és korszerű, ezért ma az a megközelítés dívik, hogy az ellene küzdőknek inkább haladniuk kellene a korral. A képlet azonban ennél bonyolultabb. A szabályokat egyelőre jó részben kikerülő, új platformon versenyző cégek színre lépésével egyesek szerint a kapitalizmus legvadabb időszaka tér vissza.
 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo