Egy új szolgáltatás hirdetése futott be szerkesztőségünkbe, amely kellemetlen érzésekkel töltheti el a kerékpáros futárszolgálatok vezetőit. „Keress pénzt közösségi futárként, vagy hívj közösségi futárt, és takaríts meg pénzt a cégednek!” – hirdeti magát az Uber autósmegosztó alkalmazáshoz hasonlóan működő Skurir. A hivatalosan szeptembertől induló cég már reklámoz, bárki regisztrálhat a honlapjukon. Az önjelölt futárok megoszthatják a felhasználókkal, hogy milyen útvonalon közlekednek, gyakorlatilag bármilyen csomagot elvisznek, akár pizzát, tehát meleg ételt is szállíthatnak, jellemzően városon belül.
Ez is példa arra, amit korábban már többször megírtunk: a megosztás gazdasága mellett egyetlen ágazat, egyetlen cége sem ücsöröghet nyugodtan a babérjain, mert a semmiből, meglepetésszerűen előbukkanhat egy versenytárs, amely komoly turbulenciát okozhat a piacon. Ezt láthattuk az elmúlt hónapokban Budapesten, ahol egymást érték a taxistüntetések az Uber terjeszkedése miatt.