A GVH ezt annak kapcsán közölte, hogy tapasztalatai szerint az ünnepek közeledtével az üzletláncok forgalmuk növelése érdekében gyakrabban alkalmaznak a termékek magyar eredetét hangsúlyozó reklámszövegeket, illetve jelzéseket. A közlemény szerint a versenyhivatal ilyen ügyekben a bejelentések és panaszok alapján 2010-ben egy, 2011-ben három, míg 2012-ben egy esetben indított eljárást. Három ügyben már született döntés.
A GVH tájékoztatása szerint a magyar termék fogalmát az eljárások, illetve a meghozott döntések időpontjában nem határozta meg jogszabály, így a hivatal a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alapján járt el.
A három lezárt ügyből kettőben megállapították a jogsértést, és bírságot is kiszabtak. A harmadik eljárásnál a cég kötelezettséget vállalt, hogy a "magyar termék" megjelölést kizárólag olyan esetben alkalmazza, amikor a termékek származási helye igazoltan Magyarország, továbbá élelmiszerek esetén a termékek jellemző alapanyagai magyarok - közölte a GVH.
A hivatal a kötelezettségvállalások teljesítését utóvizsgálat keretében ellenőrzi. (A GVH két eljárásában is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot állapított meg kiskorúaknak szóló tájékoztatások miatt, ezért két vállalkozásra összesen 2 millió forint bírságot szabott ki.)