SZÉP kártya, Erzsébet utalvány – ezt adják a cégek a cafeteriában

A cégek több mint hatvan százaléka működtet cafeteriarendszert, a leggyakrabban a SZÉP-kártyát és az Erzsébet utalványt kínálják a dolgozóknak, de népszerű az egészségpénztári hozzájárulás is.

Fellendülhet a cafeteria iránti munkáltatói érdeklődés, - ez derül ki Szent István Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem kutatóinak a Cafeteria TREND Magazin, az Országos Humánmenedzsment Egyesület és a BKIK támogatásával elkészített felméréséből. Cafeteria rendszer a vállalatok 62 százalékánál működik, ezek 59 százalék százaléka rugalmas juttatási rendszert (cafeteriát), valamint előre meghatározott garantált juttatásokat egyaránt kínált dolgozóinak, míg 41 százalék kizárólag a cafeteria rendszert biztosítja.

Cafeteria 2014: mennyi is az annyi?

Óhegyi Katalin kutató szerint a rugalmas választás lehetősége felértékelődő tendenciát mutat. A felmérések adatai szerint a három évvel ezelőttihez képest mintegy 10 százalékkal nőtt a cafeteria rendszert működtetők aránya az összes válaszadó körében. A növekedés nagyobb arányú a 100 főnél kevesebbet foglalkoztatóknál, ahol három évvel korábban mért 26 százalékról 46 százalékra nőtt a cafeteriát alkalmazók aránya. Az 500 főnél többet foglalkoztatóknak pedig több mint négyötöde teszi lehetővé a rugalmas választás lehetőségét.

„A kutatás alapján becsült átlagos cafeteria keretösszeg mértéke 290.000 Ft, ami kicsit magasabb, mint a tavaly mért érték.” – összegezte Fata László, a kutatást támogató Cafeteria TREND Magazin szakértője. „2014-ben a válaszadók 65 százaléka változatlanul hagyta a keretösszeget. Ez az elmúlt évi 44 százaléknál lényegesen nagyobb szám, aminek egyik oka lehet, hogy a juttatások szabályozásában az idén nagyobb változás nem történt” – vélte a kutatást vezető Dr. Poór József egyetemi tanár. A felmérésbe bevont szervezetek 85 százaléka alkalmazta a béren kívüli juttatásokat javadalmazási politikájában 2014-ben, közülük mindössze 4,5 százalék jelezte, hogy a juttatások csak bizonyos dolgozói csoportokra korlátozottak.

Minden, amit az idei cafeteriaszabályokról tudni érdemes!

A kutatás alapján a leggyakrabban biztosított fix juttatás az Erzsébet-utalvány, a juttatásokat kínáló válaszadók 32 százalékánál található meg. A második helyen továbbra idén is a mobiltelefon költségének térítése szerepel. (28%)

A felmérés eredményei alapján a leggyakrabban felkínált elem a cafeteria rendszerek kínálatában 2014-ben a SZÉP kártya, amelynek mindhárom alszámlája egységesen népszerű, (Még mindig sok pénzt kellene elkölteni róla!) a cégeknek több mint 60 százaléka kínálja dolgozóinak a cafeteria keretében. Az Erzsébet utalvány (60%) és az egészségpénztári hozzájárulás pedig elérik az (59%) szintén a legnépszerűbb cafeteria elemek közé tartoznak.

Minden, amit tudni kell a lakáshitelre adható támogatásról!
Sok munkáltató és munkavállaló várta már, hogy megjelenjen az a miniszteri rendelet, melyre alapozva adómentesen adható lakáscélú hiteltörlesztési támogatás. Az új cafeterialehetőség részleteit a Piac & Profit szakértői értelmezik!

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo