Súlyos hiba lehet a cégek részéről az álláskeresők lekicsinylése. A Reed Consulting felmérése szerint a diplomás álláskeresők egyharmada a kellemetlen élmények hatására soha többet nem kér a velük méltánytalanul bánó cégből - így azok termékeiből vagy szolgáltatásaiból sem. A diplomás álláskeresők legalább kétharmada tapasztalta már, hogy elmaradt a visszajelzés a kiszemelt munkaadó részéről - áll a Reed Consulting háromezer diplomás álláskereső tapasztalatait összegző kutatásában. Vannak persze külföldi példák, amellyel meg lehet előzni a csalódást. Horvátországban, Szerbiában régóta elterjedt gyakorlat, hogy feltüntetik az álláshirdetésekben: ha a pályázó szakmai önéletrajza alapján nem felel meg, nem értesítik. Ám nem tudható, a hazai álláskeresők miként fogadnának egy ilyen újítást.
A sikeres munkaerőkiválasztás lépéseiről itt olvashat!
Ha munkaadóként meg akarjuk őrizni a cég jó hírét, akkor profin kell kezelni minden beérkező pályázatot. Vannak cégek, amelyek már a pályázat beérkezését jelzik egy automatikus e-mail formájában, majd ezt követi a pályázat érdemi értékelése – írta a Monster.hu.
A pályázókat nem csupán a visszajelzés hiánya zavarja, az interjúztatókkal is gyakran meggyűlik a bajuk. Az álláskeresők fele szerint sok a felkészületlen, a pályázó szakterületét nem ismerő, durva vagy udvariatlan "személyügyes" derült ki a DDI tanácsadócég és a Monster állásportál-hálózat közös felméréséből. A megkérdezettek háromnegyede mindenesetre leszögezte: utasított már el jónak tűnő ajánlatot az interjúztató viselkedése miatt. (A személyiség és kompetencia szerepe a munkaerő felvételben óriási!)
Egy-két apró figyelmességgel azonban könnyű megnyerni a jelölteket és a cég malmára hajtani a vizet. Ennek egyik eleme az interjúidőpont egyeztetése. Igazodunk a jelöltek napközbeni kötöttségeihez, nem kizáró ok egy kora reggeli vagy késő délutáni interjúidőpont sem. Rossz pont lehet, ha a cég megvárakoztatja a jelöltet. Ha késik az interjúztató, megelőzhető a rossz szájíz udvarias fogadással, itallal kínálással, olvasnivalóval. Interjún pedig a cég és a munkakör részletes bemutatásával, kérdezési lehetőség felkínálásával lehet pozitív képet festeni a vállalatról.