Stratégiát kell váltani a cégeknek a minimálbér-emelés miatt

A cégek 37 százaléka módosítja üzleti stratégiáját a minimálbér és a garantált bérminimum emelésének hatására – közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete (MKIK GVI).

A kutatóintézet a vállalati konjunktúravizsgálat 2018. áprilisi felmérése alapján elemezte a cégeknek a minimálbér és garantált bérminimum emelésére adott válaszát.

A válaszadók 32 százaléka emelte a minimum felett keresők bérét a bérfeszültségek elkerülése érdekében, ugyancsak 32 százaléka számolt be arról, hogy elmaradt a tervezett létszámfelvétel. Elhalasztotta a beruházást a válaszadók 24 százaléka, illetve csökkentette a dolgozók juttatásait a cégek 14 százaléka.

A válaszadók 11 százaléka módosította a béremelésben érintett dolgozók munkakörét, feladatát, és ugyancsak 11 százaléka mérsékelte a dolgozók egyéb juttatásait, például a cafeteriát.

A vállalatok 9 százaléka jelezte, hogy részmunkaidős foglalkoztatásba teszik az érintett dolgozókat. A cégvezetők 3 százaléka mondta, hogy elbocsátásokat hajt végre – közölte az intézet.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo