Semmi nem hat a magyar cégekre

A magyar vezetők csupán 30 százaléka tart kibertámadástól. A hazai cégek nem igazán fordítanak nagyobb figyelmet kiberbiztonsági kérdésekre, mint két évvel ezelőtt. A koronavírus-járvány és Oroszország Ukrajna elleni inváziója ellenére sem történt lényegi szemléletváltás a cégek többségénél.

A válaszadók 56 százaléka tartja valószínűtlennek azt, hogy kibertámadás éri a vállalatot, amelyben dolgozik.  8 százalék szerint lehetetlen, hogy ez előforduljon, azaz a vezetők 64 százaléka nem tart kibertámadástól a közeljövőben. Összesen csupán 30 százalék tart kibertámadástól, közülük alig 4 százalék gondolja, hogy nagy eséllyel bekövetkezik a vállalata ellen egy kibertámadás, 26 százalék mondta azt, hogy valószínűleg bekövetkezik. 

Az elmúlt két évben a vállalatok jelentős része nem érezte a koronavírus és az ukrajnai háborús konfliktus hatását a biztonságára: jelenleg a magyar menedzserek alig 37 százaléka gondolja úgy, hogy vállalata sebezhetőbbé vált a kibertámadásokkal szemben, mint a járvány és a háború előtt. A válaszadók mindössze 8 százaléka állítja, hogy most nagyobb a kockázat.  Enné lényegesen többen, a vezetők 44 százaléka ugyanakkorának gondolja a veszélyt, mint 2020 előtt.

Az ukrán háború és a Covid nem kényszírített ki változásokat a kiberbiztonságban (Fotó: Depositphotos)
Az ukrán háború és a Covid nem kényszírített ki változásokat a kiberbiztonságban (Fotó: Depositphotos)

A vezetők leginkább (26 százalék) a kibertámadásnak a megrendelések és szolgáltatások teljesítésre gyakorolt hatásától tartanak, 23 százalék a cég imázsára gyakorolt negatív hatástól tart, 15 százalék adatszivárgástól és egyéb jogi következményektől fél, közel 10 százalék a vállalat pénzügyi likviditására gyakorolt ​​lehetséges hatása miatt aggódik. Alig 2 százalék mondta azt, hogy egy kibertámadás az alkalmazottak elvesztéséhez vezethet.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo