Semmi nem hat a magyar cégekre

A magyar vezetők csupán 30 százaléka tart kibertámadástól. A hazai cégek nem igazán fordítanak nagyobb figyelmet kiberbiztonsági kérdésekre, mint két évvel ezelőtt. A koronavírus-járvány és Oroszország Ukrajna elleni inváziója ellenére sem történt lényegi szemléletváltás a cégek többségénél.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válaszadók 56 százaléka tartja valószínűtlennek azt, hogy kibertámadás éri a vállalatot, amelyben dolgozik.  8 százalék szerint lehetetlen, hogy ez előforduljon, azaz a vezetők 64 százaléka nem tart kibertámadástól a közeljövőben. Összesen csupán 30 százalék tart kibertámadástól, közülük alig 4 százalék gondolja, hogy nagy eséllyel bekövetkezik a vállalata ellen egy kibertámadás, 26 százalék mondta azt, hogy valószínűleg bekövetkezik. 

Az elmúlt két évben a vállalatok jelentős része nem érezte a koronavírus és az ukrajnai háborús konfliktus hatását a biztonságára: jelenleg a magyar menedzserek alig 37 százaléka gondolja úgy, hogy vállalata sebezhetőbbé vált a kibertámadásokkal szemben, mint a járvány és a háború előtt. A válaszadók mindössze 8 százaléka állítja, hogy most nagyobb a kockázat.  Enné lényegesen többen, a vezetők 44 százaléka ugyanakkorának gondolja a veszélyt, mint 2020 előtt.

Az ukrán háború és a Covid nem kényszírített ki változásokat a kiberbiztonságban (Fotó: Depositphotos)
Az ukrán háború és a Covid nem kényszírített ki változásokat a kiberbiztonságban (Fotó: Depositphotos)

A vezetők leginkább (26 százalék) a kibertámadásnak a megrendelések és szolgáltatások teljesítésre gyakorolt hatásától tartanak, 23 százalék a cég imázsára gyakorolt negatív hatástól tart, 15 százalék adatszivárgástól és egyéb jogi következményektől fél, közel 10 százalék a vállalat pénzügyi likviditására gyakorolt ​​lehetséges hatása miatt aggódik. Alig 2 százalék mondta azt, hogy egy kibertámadás az alkalmazottak elvesztéséhez vezethet.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo