Rákapott a világ a Legóra

Rekordnyereséggel zárta a tavalyi évet a dán Lego játékipari konszern - közölte a vállalat kedden éves pénzügyi jelentésében.

A Lego csoport 2022-ben 64,6 milliárd dán korona (1 korona=50,75 forint) bevételt ért el, 17 százalékkal magasabbat az előző évinél, részben új kínai üzletei megnyitásának, valamint az erős nyugat-európai és amerikai keresletnek köszönhetően.

A társaság működési eredménye tavaly 5 százalékkal, 17,9 milliárd koronára nőtt, adózott eredménye 13,9 milliárd koronára emelkedett a 2021. évi 13,3 milliárd koronáról.

Tavaly a Lego 155 új üzletet nyitott, többségét Kínában, és ezzel 904-re növelte üzleteinek számát világszerte. Az infláció gyorsulásával a Lego termékei mintegy negyedének árát emelte tavaly. Tavaly a legkelendőbb Lego-termékek a Star Wars és a Harry Potter építőkészletek, valamint a City és a Technic termékcsaládok voltak.

A cég több mint 27 ezer embert foglalkoztat világszerte, tavaly júliusban jelentette be, hogy végleg leállítja oroszországi kereskedelmi tevékenységét az Ukrajna elleni háború miatt.

A Lego tavaly ünnepelte alapításának 90. évfordulóját. Magyarországon 2014 óta van jelen, Nyíregyházán van gyártóüzeme. Ezen kívül Dániában, Csehországban, Mexikóban és Kínában folyik termelés, de a tervek szerint 2025-ig további két új gyártóhelyet épít a Lego az Egyesült Államokban és Vietnamban.

A Lego kilencedik éve a világ legértékesebb játékmárkája a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó cég februárban közzétett értékelése szerint. A dán Lego értéke egy év alatt 24 százalékkal, 7,44 milliárd dollárra nőtt.

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo