Rákapcsoltak a versenytársak, élénkül a kapszulás piac

Kezdi lekörözni a Nespresso kávékapszulákat a konkurencia. A Nestlé most új, korszerűbb géppel, nagyobb kávéadagokkal vág vissza – igaz, drágábban.

Nagy siker volt, amikor a nagy svájci élelmiszer-ipari konszern 32 éve megjelent újszerű presszógépével, amelybe csak be kellett helyezni a kávé-kapszulát és gyorsan elkészültek a különböző zamatú presszók.

Kép: Nespresso

A szabadalmak lejártával azonban rákapcsoltak a vetélytársak és egyre sikeresebben: egyedül Németországban ez év első felében 38 százalékkal emelkedett a konkurensek: a Jacobs, a Dallmayr, a Lavazza és társaik által eladott kapszulák száma, így a forgalomnak már kevesebb, mint a fele esik a Nespresso készítményeire.

A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi?
A poharak fedelén megemelte a nyílást a Starbucks, így közvetlenül onnan lehet felhörpinteni az itókákat. Véget vet az eldobható szívószálak kultúrájának a világcég. Vajon követi-e példáját a meki és a többi globális hálózat?

Az élesedő versenyben a Nestlé felhagyott azzal, hogy csak saját, elegánsan berendezett „butikjaiban” forgalmazza a kapszulákat, azok immár kaphatók szupermarketekben és az interneten is. Minden korábbinál olcsóbban kínálják a gépeket, hozzá kapszula-készlettel, de ez sem igazán segített: miután elfogy az első készlet, a vevők áttérnek a vetélytársak kapszuláira, lévén azok akár fele annyiba kerülnek, mint az ”eredetiek”.

Szakmai források szerint ezek az olcsó árak nem is reálisak, most elsősorban azt szolgálják, hogy a hamburgi Jacobs-konszern, amely a legolcsóbban kínálja a terméket, átvegye a Dallmayrtól a vezető helyet.

A Nestlé most előre menekül: elsőnek a német piacon, szeptemberben kerülnek forgalomba, Vertuo néven, az új gépek és kapszulák. A cél, hogy az új termékkel meghódítsák a reggel hosszú kávét ivókat is: abban a Nespresso-kapszulák 6 grammja helyett kétszer annyi kávé van. Nem igazán olcsón, 40-70 centért darabonként, míg az új gép 200 euróba kerül majd.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo