Rákapcsoltak a versenytársak, élénkül a kapszulás piac

Kezdi lekörözni a Nespresso kávékapszulákat a konkurencia. A Nestlé most új, korszerűbb géppel, nagyobb kávéadagokkal vág vissza – igaz, drágábban.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagy siker volt, amikor a nagy svájci élelmiszer-ipari konszern 32 éve megjelent újszerű presszógépével, amelybe csak be kellett helyezni a kávé-kapszulát és gyorsan elkészültek a különböző zamatú presszók.

Kép: Nespresso

A szabadalmak lejártával azonban rákapcsoltak a vetélytársak és egyre sikeresebben: egyedül Németországban ez év első felében 38 százalékkal emelkedett a konkurensek: a Jacobs, a Dallmayr, a Lavazza és társaik által eladott kapszulák száma, így a forgalomnak már kevesebb, mint a fele esik a Nespresso készítményeire.

A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi?
A poharak fedelén megemelte a nyílást a Starbucks, így közvetlenül onnan lehet felhörpinteni az itókákat. Véget vet az eldobható szívószálak kultúrájának a világcég. Vajon követi-e példáját a meki és a többi globális hálózat?

Az élesedő versenyben a Nestlé felhagyott azzal, hogy csak saját, elegánsan berendezett „butikjaiban” forgalmazza a kapszulákat, azok immár kaphatók szupermarketekben és az interneten is. Minden korábbinál olcsóbban kínálják a gépeket, hozzá kapszula-készlettel, de ez sem igazán segített: miután elfogy az első készlet, a vevők áttérnek a vetélytársak kapszuláira, lévén azok akár fele annyiba kerülnek, mint az ”eredetiek”.

Szakmai források szerint ezek az olcsó árak nem is reálisak, most elsősorban azt szolgálják, hogy a hamburgi Jacobs-konszern, amely a legolcsóbban kínálja a terméket, átvegye a Dallmayrtól a vezető helyet.

A Nestlé most előre menekül: elsőnek a német piacon, szeptemberben kerülnek forgalomba, Vertuo néven, az új gépek és kapszulák. A cél, hogy az új termékkel meghódítsák a reggel hosszú kávét ivókat is: abban a Nespresso-kapszulák 6 grammja helyett kétszer annyi kávé van. Nem igazán olcsón, 40-70 centért darabonként, míg az új gép 200 euróba kerül majd.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo