Rákapcsoltak a versenytársak, élénkül a kapszulás piac

Kezdi lekörözni a Nespresso kávékapszulákat a konkurencia. A Nestlé most új, korszerűbb géppel, nagyobb kávéadagokkal vág vissza – igaz, drágábban.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagy siker volt, amikor a nagy svájci élelmiszer-ipari konszern 32 éve megjelent újszerű presszógépével, amelybe csak be kellett helyezni a kávé-kapszulát és gyorsan elkészültek a különböző zamatú presszók.

Kép: Nespresso

A szabadalmak lejártával azonban rákapcsoltak a vetélytársak és egyre sikeresebben: egyedül Németországban ez év első felében 38 százalékkal emelkedett a konkurensek: a Jacobs, a Dallmayr, a Lavazza és társaik által eladott kapszulák száma, így a forgalomnak már kevesebb, mint a fele esik a Nespresso készítményeire.

A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi?
A poharak fedelén megemelte a nyílást a Starbucks, így közvetlenül onnan lehet felhörpinteni az itókákat. Véget vet az eldobható szívószálak kultúrájának a világcég. Vajon követi-e példáját a meki és a többi globális hálózat?

Az élesedő versenyben a Nestlé felhagyott azzal, hogy csak saját, elegánsan berendezett „butikjaiban” forgalmazza a kapszulákat, azok immár kaphatók szupermarketekben és az interneten is. Minden korábbinál olcsóbban kínálják a gépeket, hozzá kapszula-készlettel, de ez sem igazán segített: miután elfogy az első készlet, a vevők áttérnek a vetélytársak kapszuláira, lévén azok akár fele annyiba kerülnek, mint az ”eredetiek”.

Szakmai források szerint ezek az olcsó árak nem is reálisak, most elsősorban azt szolgálják, hogy a hamburgi Jacobs-konszern, amely a legolcsóbban kínálja a terméket, átvegye a Dallmayrtól a vezető helyet.

A Nestlé most előre menekül: elsőnek a német piacon, szeptemberben kerülnek forgalomba, Vertuo néven, az új gépek és kapszulák. A cél, hogy az új termékkel meghódítsák a reggel hosszú kávét ivókat is: abban a Nespresso-kapszulák 6 grammja helyett kétszer annyi kávé van. Nem igazán olcsón, 40-70 centért darabonként, míg az új gép 200 euróba kerül majd.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo