Összefogás a munkahelyi balesetek ellen

Eddig 57 szervezet csatlakozott az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség tavasszal elindított kampányához, amely arra ösztönzi a vezetőket, a munkavállalókat, a képviselőket és az egyéb érdekelteket, hogy működjenek együtt a munkahelyi kockázatok kezelése terén. Mostantól 2012 október 25-ig lehet csatlakozni a második fordulóhoz.

 


Kép:sxc

Az 57 támogató nevét olvasva a legkülönfélébb szervezetekkel találkozhatunk, többek közt: interprofesszionális és szektorális európai szociális partnerekkel, multinacionális vállalatokkal, mint például a Pirelli, és a különböző szektorokat képviselő non-profit páneurópai szervezetekkel, amilyen az International Institute of Risk and Safety Management (Nemzetközi Kockázat- és Biztonságkezelési Intézet (IIRSM)).

A 2012-2013. évi kampány témáját "Együtt a kockázatok megelőzéséért" nagyra értékelik a kampánypartnerré választott szervezetek. A kampány arra ösztönzi a vezetőket, a munkavállalókat, a képviselőket és az egyéb érdekelteket, hogy működjenek együtt a munkahelyi kockázatok kezelése terén. Számos vállalat tett hitet azon meggyőződése mellett, hogy a biztonságos és egészséges munkahelyek kulcsfontosságúak a gazdasági siker és a fenntartható jövő szempontjából, valamint hangsúlyozta az irányú elkötelezettségét, hogy ezt a témát - annak jobb kezelése érdekében - előtérbe helyezi a vállalati stratégiában. (Az EU-OSHA által kifejlesztett innovatív eszköz Európa húszmillió mikro- és kisvállalkozásának nyújthat segítséget munkavállalóik biztonságának és egészségének javításában, a felhasználóbarát és ingyenes kockázatértékelési internetes alkalmazáson keresztül.)

Christa Sedlatschek, az EU-OSHA igazgatója a következőket nyilatkozta a kampánnyal kapcsolatban: ‘Nagy örömmel üdvözöljük, a kockázatmegelőzés érdekében az együttműködés iránt elkötelezett 50 hivatalos, különböző ágazatokat képviselő kampánypartnerünket. Részvételük bizonyítja azt, hogy az európai vállalatok és szervezetek hisznek abban, hogy a munkahelyi biztonságba és egészségvédelembe való befektetés az üzleti és a gazdasági versenyképesség kulcsa. Reméljük, hogy ez a partnerség pozitív hatással lesz majd az egész láncolatra, és a különböző méretű európai és Európán kívüli munkahelyek munkavállalóinak előnyére válik. .'

"Az európai vállalatok és szervezetek hisznek abban, hogy a munkahelyi biztonságba és egészségvédelembe való befektetés az üzleti és a gazdasági versenyképesség kulcsa"

A hivatalos kampánypartnerek közül 43 már a korábban megrendezésre kerülő ‚Egészséges munkahelyek' kampányok során is sikeresen működött együtt az EU-OSHA-val, míg 14 számára ezen alkalom jelenti az első részvételt. A partner szervezetek kötelezettséget vállaltak arra, hogy a kampányt saját hálózatukon, kommunikációs csatornáikon és találkozóikon keresztül népszerűsítik. Számos lehetőséget kapnak továbbá arra is, hogy felvegyék a kapcsolatot a munkahelyi biztonsági és egészségvédelmi témák iránt elkötelezett vállalatokkal és szervezetekkel, partnerséget kialakítva velük; valamint hogy helyes gyakorlataikat megosztva a kampányt saját tevékenységeik támogatására és népszerűsítésére fordítsák.

Ennek keretében például idén a Behavioural Science Technology International (BSTI) megrendezi a Europe, Middle East and Africa Safety in Action konferenciát, míg a European League against Rheumatism (EULAR) a krónikus megbetegedések megelőzéséről szóló konferenciát szervez október 16-ára az Európai Parlamentben, amelynek egy része a "megelőzésre és a munkára" fog koncentrálni.

A kampánypartnerség előnyei kézzel foghatók és túlmutatnak a fokozott láthatóságon és a kapcsolatépítési lehetőségeken. A korábbi kampányokból származó ötleteknek a képzésbe ültetésével és ezáltal azoknak a vezetőkhöz és a munkavállalókhoz juttatásával a Pirellinél 2008 óta a karbantartással kapcsolatos balesetek száma körülbelül 30%-kal csökkent.

A páneurópai és a nemzetközi szervezetek/vállalatok mostantól küldhetik el pályázataikat az európai kampánypartnerség második fordulójára, melynek határidejéül 2012. október 25-ét jelölték ki, az eredményeket pedig az év végéig fogják közzétenni. Pályázni a kampány weboldalán lehet.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo