Összefogás a munkahelyi balesetek ellen

Eddig 57 szervezet csatlakozott az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség tavasszal elindított kampányához, amely arra ösztönzi a vezetőket, a munkavállalókat, a képviselőket és az egyéb érdekelteket, hogy működjenek együtt a munkahelyi kockázatok kezelése terén. Mostantól 2012 október 25-ig lehet csatlakozni a második fordulóhoz.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 


Kép:sxc

Az 57 támogató nevét olvasva a legkülönfélébb szervezetekkel találkozhatunk, többek közt: interprofesszionális és szektorális európai szociális partnerekkel, multinacionális vállalatokkal, mint például a Pirelli, és a különböző szektorokat képviselő non-profit páneurópai szervezetekkel, amilyen az International Institute of Risk and Safety Management (Nemzetközi Kockázat- és Biztonságkezelési Intézet (IIRSM)).

A 2012-2013. évi kampány témáját "Együtt a kockázatok megelőzéséért" nagyra értékelik a kampánypartnerré választott szervezetek. A kampány arra ösztönzi a vezetőket, a munkavállalókat, a képviselőket és az egyéb érdekelteket, hogy működjenek együtt a munkahelyi kockázatok kezelése terén. Számos vállalat tett hitet azon meggyőződése mellett, hogy a biztonságos és egészséges munkahelyek kulcsfontosságúak a gazdasági siker és a fenntartható jövő szempontjából, valamint hangsúlyozta az irányú elkötelezettségét, hogy ezt a témát - annak jobb kezelése érdekében - előtérbe helyezi a vállalati stratégiában. (Az EU-OSHA által kifejlesztett innovatív eszköz Európa húszmillió mikro- és kisvállalkozásának nyújthat segítséget munkavállalóik biztonságának és egészségének javításában, a felhasználóbarát és ingyenes kockázatértékelési internetes alkalmazáson keresztül.)

Christa Sedlatschek, az EU-OSHA igazgatója a következőket nyilatkozta a kampánnyal kapcsolatban: ‘Nagy örömmel üdvözöljük, a kockázatmegelőzés érdekében az együttműködés iránt elkötelezett 50 hivatalos, különböző ágazatokat képviselő kampánypartnerünket. Részvételük bizonyítja azt, hogy az európai vállalatok és szervezetek hisznek abban, hogy a munkahelyi biztonságba és egészségvédelembe való befektetés az üzleti és a gazdasági versenyképesség kulcsa. Reméljük, hogy ez a partnerség pozitív hatással lesz majd az egész láncolatra, és a különböző méretű európai és Európán kívüli munkahelyek munkavállalóinak előnyére válik. .'

"Az európai vállalatok és szervezetek hisznek abban, hogy a munkahelyi biztonságba és egészségvédelembe való befektetés az üzleti és a gazdasági versenyképesség kulcsa"

A hivatalos kampánypartnerek közül 43 már a korábban megrendezésre kerülő ‚Egészséges munkahelyek' kampányok során is sikeresen működött együtt az EU-OSHA-val, míg 14 számára ezen alkalom jelenti az első részvételt. A partner szervezetek kötelezettséget vállaltak arra, hogy a kampányt saját hálózatukon, kommunikációs csatornáikon és találkozóikon keresztül népszerűsítik. Számos lehetőséget kapnak továbbá arra is, hogy felvegyék a kapcsolatot a munkahelyi biztonsági és egészségvédelmi témák iránt elkötelezett vállalatokkal és szervezetekkel, partnerséget kialakítva velük; valamint hogy helyes gyakorlataikat megosztva a kampányt saját tevékenységeik támogatására és népszerűsítésére fordítsák.

Ennek keretében például idén a Behavioural Science Technology International (BSTI) megrendezi a Europe, Middle East and Africa Safety in Action konferenciát, míg a European League against Rheumatism (EULAR) a krónikus megbetegedések megelőzéséről szóló konferenciát szervez október 16-ára az Európai Parlamentben, amelynek egy része a "megelőzésre és a munkára" fog koncentrálni.

A kampánypartnerség előnyei kézzel foghatók és túlmutatnak a fokozott láthatóságon és a kapcsolatépítési lehetőségeken. A korábbi kampányokból származó ötleteknek a képzésbe ültetésével és ezáltal azoknak a vezetőkhöz és a munkavállalókhoz juttatásával a Pirellinél 2008 óta a karbantartással kapcsolatos balesetek száma körülbelül 30%-kal csökkent.

A páneurópai és a nemzetközi szervezetek/vállalatok mostantól küldhetik el pályázataikat az európai kampánypartnerség második fordulójára, melynek határidejéül 2012. október 25-ét jelölték ki, az eredményeket pedig az év végéig fogják közzétenni. Pályázni a kampány weboldalán lehet.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo