Összefogás a munkahelyi balesetek ellen

Eddig 57 szervezet csatlakozott az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség tavasszal elindított kampányához, amely arra ösztönzi a vezetőket, a munkavállalókat, a képviselőket és az egyéb érdekelteket, hogy működjenek együtt a munkahelyi kockázatok kezelése terén. Mostantól 2012 október 25-ig lehet csatlakozni a második fordulóhoz.

 


Kép:sxc

Az 57 támogató nevét olvasva a legkülönfélébb szervezetekkel találkozhatunk, többek közt: interprofesszionális és szektorális európai szociális partnerekkel, multinacionális vállalatokkal, mint például a Pirelli, és a különböző szektorokat képviselő non-profit páneurópai szervezetekkel, amilyen az International Institute of Risk and Safety Management (Nemzetközi Kockázat- és Biztonságkezelési Intézet (IIRSM)).

A 2012-2013. évi kampány témáját "Együtt a kockázatok megelőzéséért" nagyra értékelik a kampánypartnerré választott szervezetek. A kampány arra ösztönzi a vezetőket, a munkavállalókat, a képviselőket és az egyéb érdekelteket, hogy működjenek együtt a munkahelyi kockázatok kezelése terén. Számos vállalat tett hitet azon meggyőződése mellett, hogy a biztonságos és egészséges munkahelyek kulcsfontosságúak a gazdasági siker és a fenntartható jövő szempontjából, valamint hangsúlyozta az irányú elkötelezettségét, hogy ezt a témát - annak jobb kezelése érdekében - előtérbe helyezi a vállalati stratégiában. (Az EU-OSHA által kifejlesztett innovatív eszköz Európa húszmillió mikro- és kisvállalkozásának nyújthat segítséget munkavállalóik biztonságának és egészségének javításában, a felhasználóbarát és ingyenes kockázatértékelési internetes alkalmazáson keresztül.)

Christa Sedlatschek, az EU-OSHA igazgatója a következőket nyilatkozta a kampánnyal kapcsolatban: ‘Nagy örömmel üdvözöljük, a kockázatmegelőzés érdekében az együttműködés iránt elkötelezett 50 hivatalos, különböző ágazatokat képviselő kampánypartnerünket. Részvételük bizonyítja azt, hogy az európai vállalatok és szervezetek hisznek abban, hogy a munkahelyi biztonságba és egészségvédelembe való befektetés az üzleti és a gazdasági versenyképesség kulcsa. Reméljük, hogy ez a partnerség pozitív hatással lesz majd az egész láncolatra, és a különböző méretű európai és Európán kívüli munkahelyek munkavállalóinak előnyére válik. .'

"Az európai vállalatok és szervezetek hisznek abban, hogy a munkahelyi biztonságba és egészségvédelembe való befektetés az üzleti és a gazdasági versenyképesség kulcsa"

A hivatalos kampánypartnerek közül 43 már a korábban megrendezésre kerülő ‚Egészséges munkahelyek' kampányok során is sikeresen működött együtt az EU-OSHA-val, míg 14 számára ezen alkalom jelenti az első részvételt. A partner szervezetek kötelezettséget vállaltak arra, hogy a kampányt saját hálózatukon, kommunikációs csatornáikon és találkozóikon keresztül népszerűsítik. Számos lehetőséget kapnak továbbá arra is, hogy felvegyék a kapcsolatot a munkahelyi biztonsági és egészségvédelmi témák iránt elkötelezett vállalatokkal és szervezetekkel, partnerséget kialakítva velük; valamint hogy helyes gyakorlataikat megosztva a kampányt saját tevékenységeik támogatására és népszerűsítésére fordítsák.

Ennek keretében például idén a Behavioural Science Technology International (BSTI) megrendezi a Europe, Middle East and Africa Safety in Action konferenciát, míg a European League against Rheumatism (EULAR) a krónikus megbetegedések megelőzéséről szóló konferenciát szervez október 16-ára az Európai Parlamentben, amelynek egy része a "megelőzésre és a munkára" fog koncentrálni.

A kampánypartnerség előnyei kézzel foghatók és túlmutatnak a fokozott láthatóságon és a kapcsolatépítési lehetőségeken. A korábbi kampányokból származó ötleteknek a képzésbe ültetésével és ezáltal azoknak a vezetőkhöz és a munkavállalókhoz juttatásával a Pirellinél 2008 óta a karbantartással kapcsolatos balesetek száma körülbelül 30%-kal csökkent.

A páneurópai és a nemzetközi szervezetek/vállalatok mostantól küldhetik el pályázataikat az európai kampánypartnerség második fordulójára, melynek határidejéül 2012. október 25-ét jelölték ki, az eredményeket pedig az év végéig fogják közzétenni. Pályázni a kampány weboldalán lehet.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo