Az 57 támogató nevét olvasva a legkülönfélébb szervezetekkel találkozhatunk, többek közt: interprofesszionális és szektorális európai szociális partnerekkel, multinacionális vállalatokkal, mint például a Pirelli, és a különböző szektorokat képviselő non-profit páneurópai szervezetekkel, amilyen az International Institute of Risk and Safety Management (Nemzetközi Kockázat- és Biztonságkezelési Intézet (IIRSM)).
A 2012-2013. évi kampány témáját "Együtt a kockázatok megelőzéséért" nagyra értékelik a kampánypartnerré választott szervezetek. A kampány arra ösztönzi a vezetőket, a munkavállalókat, a képviselőket és az egyéb érdekelteket, hogy működjenek együtt a munkahelyi kockázatok kezelése terén. Számos vállalat tett hitet azon meggyőződése mellett, hogy a biztonságos és egészséges munkahelyek kulcsfontosságúak a gazdasági siker és a fenntartható jövő szempontjából, valamint hangsúlyozta az irányú elkötelezettségét, hogy ezt a témát - annak jobb kezelése érdekében - előtérbe helyezi a vállalati stratégiában. (Az EU-OSHA által kifejlesztett innovatív eszköz Európa húszmillió mikro- és kisvállalkozásának nyújthat segítséget munkavállalóik biztonságának és egészségének javításában, a felhasználóbarát és ingyenes kockázatértékelési internetes alkalmazáson keresztül.)
Christa Sedlatschek, az EU-OSHA igazgatója a következőket nyilatkozta a kampánnyal kapcsolatban: ‘Nagy örömmel üdvözöljük, a kockázatmegelőzés érdekében az együttműködés iránt elkötelezett 50 hivatalos, különböző ágazatokat képviselő kampánypartnerünket. Részvételük bizonyítja azt, hogy az európai vállalatok és szervezetek hisznek abban, hogy a munkahelyi biztonságba és egészségvédelembe való befektetés az üzleti és a gazdasági versenyképesség kulcsa. Reméljük, hogy ez a partnerség pozitív hatással lesz majd az egész láncolatra, és a különböző méretű európai és Európán kívüli munkahelyek munkavállalóinak előnyére válik. .'
A hivatalos kampánypartnerek közül 43 már a korábban megrendezésre kerülő ‚Egészséges munkahelyek' kampányok során is sikeresen működött együtt az EU-OSHA-val, míg 14 számára ezen alkalom jelenti az első részvételt. A partner szervezetek kötelezettséget vállaltak arra, hogy a kampányt saját hálózatukon, kommunikációs csatornáikon és találkozóikon keresztül népszerűsítik. Számos lehetőséget kapnak továbbá arra is, hogy felvegyék a kapcsolatot a munkahelyi biztonsági és egészségvédelmi témák iránt elkötelezett vállalatokkal és szervezetekkel, partnerséget kialakítva velük; valamint hogy helyes gyakorlataikat megosztva a kampányt saját tevékenységeik támogatására és népszerűsítésére fordítsák.
Ennek keretében például idén a Behavioural Science Technology International (BSTI) megrendezi a Europe, Middle East and Africa Safety in Action konferenciát, míg a European League against Rheumatism (EULAR) a krónikus megbetegedések megelőzéséről szóló konferenciát szervez október 16-ára az Európai Parlamentben, amelynek egy része a "megelőzésre és a munkára" fog koncentrálni.
A kampánypartnerség előnyei kézzel foghatók és túlmutatnak a fokozott láthatóságon és a kapcsolatépítési lehetőségeken. A korábbi kampányokból származó ötleteknek a képzésbe ültetésével és ezáltal azoknak a vezetőkhöz és a munkavállalókhoz juttatásával a Pirellinél 2008 óta a karbantartással kapcsolatos balesetek száma körülbelül 30%-kal csökkent.
A páneurópai és a nemzetközi szervezetek/vállalatok mostantól küldhetik el pályázataikat az európai kampánypartnerség második fordulójára, melynek határidejéül 2012. október 25-ét jelölték ki, az eredményeket pedig az év végéig fogják közzétenni. Pályázni a kampány weboldalán lehet.