Nincs minden rendben a francia autók kibocsátásával

A Renault autógyár csütörtökön megerősítette, hogy a francia hatóságok házkutatást tartottak a vállalat több részlegénél a Volkswagen-motorok emissziós értékeivel kapcsolatos botrányt követően indított vizsgálat keretében, de nem találtak csalásra lehetőséget adó szoftverrel üzemelő motort.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Kép: Wikipedia

Ségolene Royal környezetvédelmi miniszter elismerte, hogy csaló szoftvert valóban nem találtak, de a vizsgálat adatai szerint a dízelmotorral működő Renault-modellek károsanyag-kibocsátása meghaladja az engedélyezett szinteket. Az autógyár részvényének árfolyama 10,28 százalékos veszteségben, 77,75 eurón zárta a napot a párizsi tőzsdén, de a nap folyamán több mint húsz százalékos mínuszban is állt, amikor a szakszervezeti képviselők bejelentették, hogy a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia DGCCRF (Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes) versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal január 7-én házkutatást tartott a Renault autógyár hivatali helységeiben.

A tőzsdéről érkező kellemetlen hírek után, a másik nagy autógyártó, a PSA Peugeot Citroen jelezte, hogy náluk nem volt házkutatás, és a motorok hatósági tesztelésekor semmilyen probléma nem mutatkozott. A Renault esetében a cég székhelyén a Párizs közeli Boulogne-Billancourt-ban, valamint a két nagy fejlesztő központban, a fővárostól délre és nyugatra voltak házkutatások a vezetőség szerint. A vizsgálatok pontos idejét azonban nem jelölte meg a cég.

A Renault a házkutatásokat olyan "nyomozati kiegészítésnek" nevezte, amelyek célja, hogy a Volkswagen-botrányt követően Franciaországban felállított független technikai bizottság "az első vizsgálati elemeit véglegesen megerősítse". Az autógyár szerint az eddigi tesztek nem jeleztek csalásra lehetőséget adó szoftverekkel üzemelő motorokat a Renault-járművekben. A Volkswagen autógyár károsanyag-kibocsátási botrányát követően Franciaországban a kormány kezdeményezésére szeptember végén kezdődtek véletlenszerű tesztelések az országban forgalmazott valamennyi márkájú gépkocsiból mintegy százon, hogy ellenőrizzék, betartják-e a környezetvédelmi előírásokat.

A France Inter közszolgálati rádió már a környezetvédelmi miniszter sajtótájékoztatója előtt arról számolt be, hogy a Renault esetében a vizsgálatok különösen rossz eredményekkel zárultak. Ségolene Royal közölte, hogy a Renault és a két külföldi márka esetében is azt állapították meg, hogy a szén-dioxid- és a nitrogén-oxid kibocsátásának szintje meghaladja az engedélyezettet, de csalást lehetővé tévő szoftverekkel egyik sem volt felszerelve.

Őszintén a hibákról
A cégekre is igaz az a népszerű szólás, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A legfelelősebben működő cégnél is becsúszhatnak hibák, olykor pedig az igazán nagyok is óriásit hibáznak – gondoljunk csak a Volkswagen botrányra. A kérdés, hogy mit kezdjünk, ha napvilágra került a szennyes.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo