Ségolene Royal környezetvédelmi miniszter elismerte, hogy csaló szoftvert valóban nem találtak, de a vizsgálat adatai szerint a dízelmotorral működő Renault-modellek károsanyag-kibocsátása meghaladja az engedélyezett szinteket. Az autógyár részvényének árfolyama 10,28 százalékos veszteségben, 77,75 eurón zárta a napot a párizsi tőzsdén, de a nap folyamán több mint húsz százalékos mínuszban is állt, amikor a szakszervezeti képviselők bejelentették, hogy a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia DGCCRF (Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes) versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal január 7-én házkutatást tartott a Renault autógyár hivatali helységeiben.
A tőzsdéről érkező kellemetlen hírek után, a másik nagy autógyártó, a PSA Peugeot Citroen jelezte, hogy náluk nem volt házkutatás, és a motorok hatósági tesztelésekor semmilyen probléma nem mutatkozott. A Renault esetében a cég székhelyén a Párizs közeli Boulogne-Billancourt-ban, valamint a két nagy fejlesztő központban, a fővárostól délre és nyugatra voltak házkutatások a vezetőség szerint. A vizsgálatok pontos idejét azonban nem jelölte meg a cég.
A Renault a házkutatásokat olyan "nyomozati kiegészítésnek" nevezte, amelyek célja, hogy a Volkswagen-botrányt követően Franciaországban felállított független technikai bizottság "az első vizsgálati elemeit véglegesen megerősítse". Az autógyár szerint az eddigi tesztek nem jeleztek csalásra lehetőséget adó szoftverekkel üzemelő motorokat a Renault-járművekben. A Volkswagen autógyár károsanyag-kibocsátási botrányát követően Franciaországban a kormány kezdeményezésére szeptember végén kezdődtek véletlenszerű tesztelések az országban forgalmazott valamennyi márkájú gépkocsiból mintegy százon, hogy ellenőrizzék, betartják-e a környezetvédelmi előírásokat.
A France Inter közszolgálati rádió már a környezetvédelmi miniszter sajtótájékoztatója előtt arról számolt be, hogy a Renault esetében a vizsgálatok különösen rossz eredményekkel zárultak. Ségolene Royal közölte, hogy a Renault és a két külföldi márka esetében is azt állapították meg, hogy a szén-dioxid- és a nitrogén-oxid kibocsátásának szintje meghaladja az engedélyezettet, de csalást lehetővé tévő szoftverekkel egyik sem volt felszerelve.