A felmérés eredményei szerint a megkérdezettek 16 százaléka válaszolt úgy, hogy annyira csökkentené az utalvány összegét, hogy az a megnövelt adóval együtt beleférjen a cég eldöntött költségkeretébe. Tíz cégvezetőből csupán egyetlen egy nem változtatna az utalvány összegén és kifizetné a megemelkedett közterheket.
Összességében a cégek 17 százalékánál tűnik úgy a felmérésből, hogy a munkavállalókra nézve hatástalannak bizonyul majd az utalványok adókötelessé tétele. Tíz cégből négy azonban várhatóan csökkenni fog a juttatás, míg a cégek több mint 37 százalékánál a vezetők még nem döntöttek. A Publicus Research 500 magyarországi vállalat vezetőjéhez intézte a körkérdést júliusban.
A felmérés szerint a megkérdezett cégek 53 százaléka ad a munkavállalóinak valamilyen utalványt béren kívüli juttatásként, a legnagyobb arányban étkezési hozzájárulást biztosítanak dolgozóiknak. A megkérdezett vállalatok fele ad étkezési utalványt, ezt követi jelentős lemaradással az utazási csekk és az ajándékutalvány.
A cafeteria utalványok adókötelessé tételéről a megkérdezett cégek 91 százaléka értesült.