"Nem adunk, mert sok rajta az adó!"

Az adókötelessé váló utalványokról a cégvezetők 37 százaléka még nem hozott döntést, 23 százaléka viszont egyszerűen megszüntetné ezt a fajta juttatást - derül ki a Publicus Research kutatóintézet felméréséből.

A felmérés eredményei szerint a megkérdezettek 16 százaléka válaszolt úgy, hogy annyira csökkentené az utalvány összegét, hogy az a megnövelt adóval együtt beleférjen a cég eldöntött költségkeretébe. Tíz cégvezetőből csupán egyetlen egy nem változtatna az utalvány összegén és kifizetné a megemelkedett közterheket.

Összességében a cégek 17 százalékánál tűnik úgy a felmérésből, hogy a munkavállalókra nézve hatástalannak bizonyul majd az utalványok adókötelessé tétele. Tíz cégből négy azonban várhatóan csökkenni fog a juttatás, míg a cégek több mint 37 százalékánál a vezetők még nem döntöttek.  A Publicus Research 500 magyarországi vállalat vezetőjéhez intézte a körkérdést júliusban.

A felmérés szerint a megkérdezett cégek 53 százaléka ad a munkavállalóinak valamilyen utalványt béren kívüli juttatásként, a legnagyobb arányban étkezési hozzájárulást biztosítanak dolgozóiknak. A megkérdezett vállalatok fele ad étkezési utalványt, ezt követi jelentős lemaradással az utazási csekk és az ajándékutalvány. 

A cafeteria utalványok adókötelessé tételéről a megkérdezett cégek 91 százaléka értesült.

Véleményvezér

Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.
Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo