"Nem adunk, mert sok rajta az adó!"

Az adókötelessé váló utalványokról a cégvezetők 37 százaléka még nem hozott döntést, 23 százaléka viszont egyszerűen megszüntetné ezt a fajta juttatást - derül ki a Publicus Research kutatóintézet felméréséből.

A felmérés eredményei szerint a megkérdezettek 16 százaléka válaszolt úgy, hogy annyira csökkentené az utalvány összegét, hogy az a megnövelt adóval együtt beleférjen a cég eldöntött költségkeretébe. Tíz cégvezetőből csupán egyetlen egy nem változtatna az utalvány összegén és kifizetné a megemelkedett közterheket.

Összességében a cégek 17 százalékánál tűnik úgy a felmérésből, hogy a munkavállalókra nézve hatástalannak bizonyul majd az utalványok adókötelessé tétele. Tíz cégből négy azonban várhatóan csökkenni fog a juttatás, míg a cégek több mint 37 százalékánál a vezetők még nem döntöttek.  A Publicus Research 500 magyarországi vállalat vezetőjéhez intézte a körkérdést júliusban.

A felmérés szerint a megkérdezett cégek 53 százaléka ad a munkavállalóinak valamilyen utalványt béren kívüli juttatásként, a legnagyobb arányban étkezési hozzájárulást biztosítanak dolgozóiknak. A megkérdezett vállalatok fele ad étkezési utalványt, ezt követi jelentős lemaradással az utazási csekk és az ajándékutalvány. 

A cafeteria utalványok adókötelessé tételéről a megkérdezett cégek 91 százaléka értesült.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo