Megmenti a Pápai húst a tajvani tulaj?

A tulajdonosváltást követően rögtön növekvő pályára állt és fokozta termelését a Pápai Hús, a cég közleménye szerint. A vállalat sikerrel indította meg a külföldi terjeszkedést is: a nyers hús és húskészítmények exportjából származó árbevétel 153 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A hányattatott sorsú vállalat egy Brit Virgin-szigeteken bejegyzett társaság tajvani tulajdonosához került tavaly.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Pápai Hús Kft. a tavalyi év utolsó hónapjában közel egymilliárd forintos árbevételt ért el, miközben több mint 1100 tonna terméket értékesített - közölte a cég. Mind a két érték 25 százalékkal múlja felül az előző év hasonló időszakának teljesítményét. Az üzem decemberben közel 11 ezer sertést dolgozott fel az egy évvel korábbi 6600-zal szemben, ami 64 százalékos bővülést jelent. A vállalat az év utolsó hónapjában megkezdte termékei exportját az új piacokra is: a Pápai Hús termékei közül összesen 115 tonna került a külföldi piacokra, amelynek háromnegyedét nyers darabáruként értékesítették.

„Már a decemberi adatok is mutatják, hogy a vállalat elindult az új tulajdonos által megjelölt növekedési pályán. Növeltük az árbevételünket és az értékesített termékek mennyiségét és a külföldi piacokra is elindultak az első szállítmányaink. A következő hónapokban elsősorban a meglévő kapacitások minél teljesebb kihasználására koncentrálunk, elindítjuk a szükséges műszaki fejlesztéseket” – mondta Kovács László, az új Pápai Hús Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint a feldolgozási tevékenység felfutása szükségessé teszi további szakemberek felvételét a közeljövőben, így ez szintén az elkövetkező hónapok egyik kiemelt feladata lesz a vállalatnál.

2016. december 1-jén a Tano Commerce Kft. – a Frank Liu hongkongi magánbefektető tulajdonában álló Famous Yield Enterprises leányvállalata – a nettó 1,134 milliárd forintos vételár kifizetése után vette át a hányattatott sorsú húsipari vállalatcsoport eszközeit a felszámolótól. (A tajvani tulajdonost úgy tűnik, jó kapcsolatai hozhatták Magyarországra.) A vevő a Pápai Hús márkanevet is megvásárolta, amelynek használatához Pápa város önkormányzata is jóváhagyását adta, így a Tano Commerce Kft. decemberben felvette a Pápai Hús Kft. nevet.

A szakmai befektető tulajdonos célja újjáéleszteni a Pápai Hús márkát és bevezetni a magyar cég termékeit a kínai, távol-keleti és amerikai piacokra, miközben a hazai piacon stabilizálja annak pozícióit. A hongkongi befektető az értékesítési pályázatban előírtakon felül önként vállalta, hogy a csoport tovább foglalkoztatja a munkavállalókat, akik közül tavaly decemberben 680 élt a lehetőséggel.

A szakmában is csak találgatják, hogy mi lehet Frank Liu célja a Pápai Hússal, amelynek neve igencsak megkopott a hazai piacon. Erről szóló elemzésünket itt olvashatja.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo