Nagyot ment a Tesco az elmúlt hónapokban

Javuló üzleti adatokról számolt be szerdán Londonban közzétett féléves eredményjelentésében a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat tájékoztatója szerint a cég nyereségessége javult a közép-európai térségben is.

A 2021-2022-es üzleti év első feléről elkészített köztes beszámoló szerint a Tesco csoportszintű értékesítése éves összevetésben 2,6 százalékkal 27,331 milliárd fontra (csaknem 12 ezer milliárd forintra) emelkedett. Az egyedi tételek nélkül számolt csoportszintű működési eredmény 1,458 milliárd font volt, a jelenlegi árfolyamon számolva 40,6 százalékkal magasabb, mint a tavalyi üzleti év azonos időszakában.

A közép-európai részleg napi árfolyamon átszámítva 68 millió font (29 milliárd forint) működési eredményt ért el a rendkívüli tételek kiszűrése után az augusztus 28-án véget ért 26 hétben; ez 15,3 százalékos emelkedés éves összehasonlításban.

(Fotó: depositphotos.com)

A Londoni Értéktőzsdén közzétett 75 oldalas köztes beszámoló szerint a Tesco az online értékesítésben piacvezető pozícióba került Magyarországon és Szlovákiában, és az elmúlt két évben megkétszerezte online üzleti forgalmát a közép-európai térségben. A beszámoló szerint a 199 magyarországi Tesco-üzlet az idei pénzügyi év első felében 282,6 milliárd forint - 415,60 forintos átlagos fontárfolyamon számolva 680 millió font - forgalmat bonyolított le.

A magyarországi forgalom fontértéke azonos a Csehországban elért forgalommal. Szlovákiában a Tesco-boltok forgalma 599 millió fontnak felelt meg az augusztus 28-án véget ért 26 hétben. A Tesco a térség országai közül a mostani, 2021-2022-es pénzügyi évtől Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában van jelen, miután lengyelországi érdekeltségét eladta.

A cég tavaly nyáron jelentette be, hogy a dániai központú, Lengyelországban már jelenlévő Salling Group A/S kiskereskedelmi hálózatnak adja el 301 lengyelországi boltját az érdekeltséghez kapcsolódó elosztó központokkal és a helyi igazgatósági irodával együtt. A készpénzes tranzakció idén márciusban zárult.

A Tesco a szerdai eredményjelentésben közölte, hogy az ügyletből az idei üzleti év első felében 117 millió fontnak megfelelő bevételt számolt el. Sir Dave Lewis, a Tesco előző vezérigazgatója - aki tavaly szeptemberben távozott a cég éléről - az ügylet tavaly júniusi bejelentéséhez fűzött nyilatkozatában közölte: a Tesco jelentős előrelépést ért el közép-európai üzlethálózatában, de Lengyelországban folyamatos piaci kihívásokkal kellett szembenéznie.

Lewis akkori nyilatkozata szerint a lengyel üzletág eladása lehetővé teszi, hogy a Tesco a magyarországi, csehországi és szlovákiai üzleti tevékenységére összpontosítsa figyelmét, annál is inkább, mivel a cégnek ezekben az országokban erősebb a piaci pozíciója és jók a növekedési kilátásai.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo