A 2008-as üzleti évtől a kettős könyvvitelt vezető vállalkozások már csak elektronikusan adhatják le az éves mérlegbeszámolóikat. Ez azzal jár, hogy május 15. és 31. között mintegy 450 ezer beszámoló érkezik be az elektronikus beszámoló rendszerbe. A rendszer 2012. szeptember 1-je óta összeveti a beszámoló mellé csatolt elektronikus űrlap cégadatait a cégbírósági cégjegyzékben szereplő adatokkal.
Amennyiben az adatok nem egyeznek – például más cégnév szerepel a két adatsorban –, akkor a beszámoló nem kerül fel a rendszerbe. Egyúttal a céginformációs szolgálat – elektronikusan – értesíti a beszámoló beküldőjét, valamint az adóhatóságot is. Ilyenkor a beszámolót be nem nyújtottnak kell tekinteni.
Előfordul az is, hogy a cégadatok egyeznek, a beszámoló felkerül az adatbázisba, de a társaság utóbb rájön arra, hogy hibás a beszámoló. Ilyenkor helyén marad a régi – hibás – beszámoló, de mellette megjelenik a kijavított is. Azért, hogy az érdeklődők számára nyilvánvaló legyen az adott évre szóló két beszámoló oka, a hibásra felkerül „a cég kérésére visszavont" megkülönböztető jelzés.