A legelső nyilván a toborzás, amihez nagy segítséget nyújt egy igényes állásportál, mint a veszpremallas oldala, ahol célzottan találhatják meg az alkalmazottakat. Ám abban az esetben, amikor adott szektoron belül már túl nagy a kereslet a munkavállalók iránt, célszerűvé válik valamivel növelni az érdeklődést vállalatunk iránt.
A jelentkezés ösztönzése
Egy jó munkaadó a munkavállalói érdekeit is figyelembe veszi, hiszen ezzel nemcsak nekik, de hosszú távon saját magának is kedvez. A magas fluktuáció zavart okozhat a munka gördülékeny, zavartalan menetében.
Az új munkaerőt mindig először be kell tanítani, de nyilván nem annyira hatékonyak a betanulás ideje alatt, mint a megszokott csapat. Úgyhogy nemcsak a munka elvállalására, hanem a megtartására is ösztönözni kell őket.
A belépési bónusz
Bizonyos cégeknél belépési bónusszal növelik az esélyeket az új dolgozók felvételéhez, amit aztán többféle módon is kifizethetnek. Ezt a különböző cégek eltérően oldhatják meg. Van, ahol több részletben fizetik ki, nem egy összegben. Más helyeken a próbaidő lejárta után kaphatja meg a munkavállaló.
Bizonyos feltételekhez is köthetik a kifizetést, a leggyakoribb a folyamatosan alkalmazásban állás, hiszen így kiszűrhetik azokat, akik csak a bónusz miatt mennének a céghez, aztán gyorsan továbbállnak.
Egyes vállalatoknál pedig csak szezonálisan alkalmazzák ezt az ösztönző eszközt, amikor jelentősen lecsökken a munkára jelentkezők száma.