Mivel tegyük sikeressé a toborzást, ha munkaerőhiányt tapasztalunk az ágazatban?

Több ágazatban is problémát okoz a munkaerőhiány, ezt a munkáltatók különböző módokon próbálják orvosolni. 

Minden cég vezetése maga dönti el, milyen módszereket hajlandó bevetni annak érdekében, hogy megfelelő minőségű és mennyiségű humánerőforrás álljon a rendelkezésére. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A legelső nyilván a toborzás, amihez nagy segítséget nyújt egy igényes állásportál, mint a veszpremallas oldala, ahol célzottan találhatják meg az alkalmazottakat. Ám abban az esetben, amikor adott szektoron belül már túl nagy a kereslet a munkavállalók iránt, célszerűvé válik valamivel növelni az érdeklődést vállalatunk iránt.

A jelentkezés ösztönzése

Egy jó munkaadó a munkavállalói érdekeit is figyelembe veszi, hiszen ezzel nemcsak nekik, de hosszú távon saját magának is kedvez. A magas fluktuáció zavart okozhat a munka gördülékeny, zavartalan menetében. 

Az új munkaerőt mindig először be kell tanítani, de nyilván nem annyira hatékonyak a betanulás ideje alatt, mint a megszokott csapat. Úgyhogy nemcsak a munka elvállalására, hanem a megtartására is ösztönözni kell őket.

A belépési bónusz

Bizonyos cégeknél belépési bónusszal növelik az esélyeket az új dolgozók felvételéhez, amit aztán többféle módon is kifizethetnek. Ezt a különböző cégek eltérően oldhatják meg. Van, ahol több részletben fizetik ki, nem egy összegben. Más helyeken a próbaidő lejárta után kaphatja meg a munkavállaló. 

Bizonyos feltételekhez is köthetik a kifizetést, a leggyakoribb a folyamatosan alkalmazásban állás, hiszen így kiszűrhetik azokat, akik csak a bónusz miatt mennének a céghez, aztán gyorsan továbbállnak. 

Egyes vállalatoknál pedig csak szezonálisan alkalmazzák ezt az ösztönző eszközt, amikor jelentősen lecsökken a munkára jelentkezők száma. 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo