Mindig van kifogás a bliccelésre

A hazai munkavállalókban megvan a szándék, hogy tanuljanak, azonban a megkérdezetteknek csak 20%-a vett részt továbbképzésen az elmúlt évben – derül ki felnőttképzésben élenjáró Training360 kutatásából. A munkavállalói szándék azonban nem elegendő.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Jó pap holtig tanul, tartja a mondás. Napjainkban ez különösen igaz, hiszen a sosem látott ütemben fejlődő technológia a legtöbb iparágban folyamatos megújulást követel mindnyájunktól. De mennyire követik az élethosszig tartó tanulás eszméjét a mai magyar munkavállalók? Többek között erre kereste a választ a felnőttképzéssel foglalkozó Training360 kutatása.

Kép: Training360

A több száz hazai munkavállaló – köztük szellemi foglalkozást végzők és IT szektorban tevékenykedők – körében végzett felmérés frissen publikált eredményeiből kitűnik, hogy szándékban nincs hiány. A hazai nagyvállalatok munkavállalóinak 1/3-a tervez részt venni valamilyen képzésen az elkövetkezendő évben. Viszont, csak 6 százalékuknak van konkrét elképzelése arról, hogy mely területen és milyen módon.

Kevésbé rózsás a helyzet azonban, ha a valós részvételi arányt nézzük, hiszen a munkavállalóknak csak 20%-a vett részt továbbképzésen az elmúlt évben. A legalább 100 főt foglalkoztató vállalatok munkavállalói körében végzett felmérés arra is rámutat, hogy a megkérdezettek közel fele (48%) nem is érzi szükségét annak, hogy képezze magát. Ha ehhez hozzávesszük azt a további 28%-ot, akik idő- vagy pénzhiányra hivatkoztak,

összesen már 76%-ról beszélünk, akik szándék hiányában, vagy kifogások mögé bújva, de végeredményben nem fejlesztik magukat.
Ez hátrányos kihatással van a hazai munkavállalók, munkaadók, és ezáltal az egész magyar gazdaság
Fejlődni, tanulni szeretne a magyar munkavállaló
Szakmai szempontból eredményesnek érzik az elmúlt évet a magyar munkavállalók, aminek egyik oka, hogy a feladataik elvégzése közben sok újat tanulhattak – derül ki az OTP Bank megbízásából készített felmérésből.
versenyképességére. Egybevágnak ezzel a kutatást megrendelő, a hazai felnőttképzésben élenjáró 7 év alatt, összesen több mint 200.000 órányi képzési tapasztalattal rendelkező Training360 Kft. ügyvetőjének, Nyisztor Józsefnek a tapasztalatai: „Elvi alapon az emberek jelentős arányban egyetértenek a folyamatos képzés gondolatával. Ha azonban saját lépéseikre is kíváncsiak vagyunk, akkor hamar kiderül, hogy valójában a legalapvetőbbeket is csak nagyon kevesen teszik meg saját fejlődésük érdekében.”

Nyilvánvalóan pusztán a munkavállaló szándéka a legtöbb esetben nem elegendő ahhoz, hogy egy adott képzés meg is valósuljon, hiszen ezeket általában a munkáltató finanszírozza. Ráadásul a képzések ideje alatt a munkavállaló nem dolgozik, ami kiesést okozhat a munkáltatónak.

Ugyanakkor a munkavállalók tudatos képzésével, a vállalatok már rövidtávon is jól járnak, mert ha a megszerzett tudás valós karrierút lehetőségével párosul, az motivált és lojális munkavállalói bázist eredményez.

A hazai kis- és középvállalkozások csak akkor lehetnek sikeresek, ha nem ad hoc képzésekben, hanem képzési programban gondolkoznak,
mert ellenkező esetben nem csak a fiatalabb, tudatosan munkahelyet választó generáció tagjai számára lesznek kevésbé vonzóak, de hónapról-hónapra nő a hatékonyságbeli lemaradásuk a komplex oktatási programokkal rendelkező multicégekkel szemben. A munkavállaló számára pedig a folyamatos fejlődés megnyitja a lehetőséget a vállalton belüli előrelépésre, és a munkaerőpiacon is növeli versenyképességét.

 

 

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo