Milyen legyen a céges ajándék? Ezek a tabuk

Bár a legtöbb vállalkozásnál már eldöntötték, mit küldenek céges ajándékba, számosan még gondolkodnak rajta, mi legyen az. Fontos, hogy elkerüljük a bakikat, ugyanakkor szellemes, kreatív legyen a meglepetés.

Magától értetődik, hogy a céges ajándék soha ne legyen túl intim, kozmetikum csak akkor, ha kozmetikai cég ajándékoz.

A tárgy jellege tükrözze, hogy kinek, milyen cégnek szánjuk. Magától értetődő a jó minőség, ugyanakkor a tárgy ne legyen zavarba ejtően drága. Jó ötlet, ha valamiképp utal egy jövőbeni, hamarosan megvalósuló, netán közös projektre.

Sokszor nem az érték számít, hanem a gesztus, illetve a mögötte lévő nemes szándék: mindenki értékeli, ha az ajándékot mondjuk egy távoli kistelepülésen lévő iskola gyermekei készítették, vagy fogyatékkal élők, akik örülnek, hogy megmutathatják, ők is mennyire ügyesek tudnak lenni.

Külföldi partnereknek kézenfekvő a magyaros, egyedi feliratos holmi. Ez egy külön műfaj, mármint a magyaros ajándék – ne essünk bele itt se a közhelyekbe, mint például a hungaricumok mini változata. Egyes nagyvállalatoknál a vezérigazgatók is megajándékozzák ilyenkor munkatársaikat. A pénznek persze mindenki örül, de azért vannak ennél jobb ötletek is. Újabban divat a közös süteménykészítés, forraltborozás, amely egyben csapatépítésre is jó, de ne közvetlenül az ünnep előtti napokban, mert akkor mindenki elfoglalt.

Végül: az az igazán kedves meglepetés, amelyet még évekig használunk és emlékezünk rá, kitől kaptuk.

Most már csak a mi teendőnk következik: akármilyen is az ajándék, mindig illik megköszönni, lehetőleg ne ünnepek után, hanem előtte.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo