Magától értetődik, hogy a céges ajándék soha ne legyen túl intim, kozmetikum csak akkor, ha kozmetikai cég ajándékoz.
A tárgy jellege tükrözze, hogy kinek, milyen cégnek szánjuk. Magától értetődő a jó minőség, ugyanakkor a tárgy ne legyen zavarba ejtően drága. Jó ötlet, ha valamiképp utal egy jövőbeni, hamarosan megvalósuló, netán közös projektre.
Sokszor nem az érték számít, hanem a gesztus, illetve a mögötte lévő nemes szándék: mindenki értékeli, ha az ajándékot mondjuk egy távoli kistelepülésen lévő iskola gyermekei készítették, vagy fogyatékkal élők, akik örülnek, hogy megmutathatják, ők is mennyire ügyesek tudnak lenni.
Külföldi partnereknek kézenfekvő a magyaros, egyedi feliratos holmi. Ez egy külön műfaj, mármint a magyaros ajándék – ne essünk bele itt se a közhelyekbe, mint például a hungaricumok mini változata. Egyes nagyvállalatoknál a vezérigazgatók is megajándékozzák ilyenkor munkatársaikat. A pénznek persze mindenki örül, de azért vannak ennél jobb ötletek is. Újabban divat a közös süteménykészítés, forraltborozás, amely egyben csapatépítésre is jó, de ne közvetlenül az ünnep előtti napokban, mert akkor mindenki elfoglalt.
Végül: az az igazán kedves meglepetés, amelyet még évekig használunk és emlékezünk rá, kitől kaptuk.
Most már csak a mi teendőnk következik: akármilyen is az ajándék, mindig illik megköszönni, lehetőleg ne ünnepek után, hanem előtte.