Mi a közös a sikeres vállalkozásokban?

A sikeres vállalkozások általában azok, ahol a munkatársak jól érzik magukat, el vannak ismerve, és jó a fizetésük is. A vezetőnek van szabadideje, rengeteg a profitja és az egész cége stabil. Ez így kemény melónak tűnik, de sok vállalkozónak sikerült már elérnie.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Alapvetően a sikeres vállalkozások nem csak abból épülnek fel, hogy sok pénzt keresnek. Vannak olyan alkotóelemei is, mint például, hogy a munkatárs hogyan érzi magát, a piacon lévő munkaerő mit gondol a cégről, a többi cég mit gondol a cégről és még sorolhatnám.

A siker relatív lehet, viszont itt arról a sikerről beszélünk, mikor ténylegesen a köztudat szerint valamelyik cég ”mindenki szerint sikeres”.

Néhány pontot szeretnék Neked kiemelni, ami valóban fontos ahhoz, hogy egy cég sikeres legyen.

ELSŐ KÖZÖS PONT:

A sikeres vállalkozók folyamatosan és a végtelenségig dicsérik a munkatársakat. Nyilván megvan arra a módszer, ha valami el lett rontva, de alapvetően azon vannak, hogy dicsérjenek, ne szidjanak.

Ezzel a folyamatos elismeréssel, pedig motiválják a munkatársakat, hozzá is segítik őket a saját egyéni céljaik eléréséhez, illetve a munkavállalók körében az fog elterjedni, hogy jó itt dolgozni ennél a cégnél, aminek az eredménye, hogy gyerekjáték jó munkatársat találni.

MÁSODIK KÖZÖS PONT:

Mindig is többre jutott és jobban dolgozott az, akinek több volt a tudása - így van ez a cégvezetéssel is. Aki többet fejleszti magát, annak sokkal sikeresebb a vállalkozása.

Az egyik legjobb közös pont az ez, hiszen tudnak egymástól is tanulni, nem csak trénerektől, konzultánsoktól.

Nézzük példának a Michelin-t. Heti rendszerességgel van munkatársi képzés, de hát nem is olyan kicsi cég.

HARMADIK KÖZÖS PONT:

A harmadik, hogy akinél látjuk, hogy valóban sikeresek, azoknál a vezető nem nyúl bele a munkába. Nem végig csinálja, hanem végig követi a feladatokat, ameddig azok kész nincsenek.

Ezzel az történik a cégekben, hogy a vezetőnek marad szabadideje, illetve a cége nagyon stabil lesz. Úgymond magától működik a cég, stabilan. Persze a szabadidőt lehet sokféleképpen érteni. Lehet úgy is, hogy folyamatosan nyaral a vezető és sose dolgozik, lehet úgy is érteni, hogy már tud lenni egy kicsit többet a családjával. Több fokozat van nyilván, de kinek-mi tetszik jobban.

Olvasd tovább: https://www.dma.hu/kozos-a-sikeres-vallalkozasokban

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo