Hegedüs Márton, a Microsec Zrt. üzletági igazgatója szerint a fejlesztés akár ötödével is csökkentheti a cégkivonatok beszerzési költségét. Tájékoztatása szerint a cégkivonat, cégmásolat és cégbizonyítvány kiadmányok rendelkeznek a Céginformációs Szolgálat minősített tanúsítványon alapuló, fokozott biztonságú elektronikus aláírásával és időbélyegzőjével, így elektronikus közokiratnak minősülnek.
Az online céginformációs rendszerből két kattintással hozzáférhető cégkivonat felhasználhatósága a papír alapúval teljesen megegyező. További egyszerűsítő és költségcsökkentő tényező, hogy az elektronikusan beszerzett, közhiteles dokumentum korlátlan számú elektronikus másolata szintén hiteles okiratnak minősül, így egy lekérdezett példányt több helyre is be lehet nyújtani.
A közlemény szerint a hiteles cégkivonatok online lekérdezhetősége az idei év második jelentős egyszerűsítése a cégeket érintő eljárásokban, miután a hatóságok februártól szintén elektronikus úton szerzik be a cégiratokat az adatszolgáltatóktól. Azóta a vállalkozásoknak az eljárások indításakor nem kell a kérelemhez cégkivonatot, aláírási címpéldányt vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintát csatolniuk.
Az egyszerűsítés azért is fontos, mert így a vállalkozások könnyen és gyorsan szerezhetnek információt leendő üzleti partnereikről. Márpedig szinte minden cégnek volt olyan üzleti partnere az elmúlt 2 évben, amely fizetésképtelenné vált: az általuk okozott bevételkiesés általában meghaladja a cég forgalmának 10 százalékát. A kárt súlyosbíthatja, ha a cég alacsony árréssel vagy rossz áfa-pozícióval dolgozik. A cégek nem optimisták, hasonló eredményekre számítanak 2014-ben is, közel 45 százalékuk azonban semmit sem készül tenni védekezésül.