Az előtörlesztéseket számos esetben nem számolták el 5 munkanapon belül. Akadt hitelintézet, ahol csak pár esetben lépték túl a törvényi időkeretet, számos piaci szereplőnél viszont azért nem számoltak el határidőben, mert a fogyasztók előtörlesztési jogát is valamiképp korlátozták. Több intézmény előre megjelölte az előtörlesztett összeg elszámolásának egyedül lehetséges időpontját (pl. a kölcsön esedékességének napja), mások kiegészítő adminisztratív nyilatkozathoz kötötték az előtörlesztés végrehajtását. Előfordult az is, hogy egy hitelintézet nem minden ügyfelének bocsátotta rendelkezésre a befizetéshez szükséges csekket.
Gyakorta nem volt megfelelő az előtörlesztéshez kapcsolódó tájékoztatás tartalma sem. Egyes piaci szereplők pl. a fizetési moratórium hatálya alá tartozó szerződéseknél az az alatt felhalmozódott tartozást nem megfelelően tüntették fel az ügyféltájékoztatókon. Több hitelintézetnél a tényleges előtörlesztési gyakorlat nem a hitelszerződésekben foglaltakat tükrözte. Pár intézménynél nyilvántartási hiányosságok is felmerültek, mert nem tudták megfelelően igazolni az egyes előtörlesztési események (pl. az előtörlesztési kérelem átvételének) dátumát.
Mivel a jegybank egyes piaci szereplőknél a fogyasztók széles körét érintő, jelentős problémákat is feltárt, ennek nyomán öt határozatában négy intézményre (Erste Bank Hungary Zrt.; Erste Bank Hungary Zrt.; MBH Bank Nyrt.; Takarékbank Zrt.; Takarékbank Jelzálogbank Nyrt.) összesen 27 millió forint összegű bírságot is kiszabott.
A hitelintézetek többsége már az MNB megkeresésének hatására – fejlesztésekkel, folyamataik, szabályzataik és formanyomtatványaik átalakításával, illetve ügyintézői oktatással – megkezdte a feltárt hibák javítását.